کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

کابوس بانوی پیر تکمیل شد

  • کد خبر: ۱۶۶۸۸۰
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کابوس بانوی پیر تکمیل شد
یوونتوس در آستانه خروج از مدار رقابت‌های اروپایی قرار دارد.

میلان در هفته ماقبل پایانی رقابت‌های سری‌آ، با برتری مقابل یوونتوس، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورد و شانس بیانکونری برای حضور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده را به کمترین میزان رساند. میلان در شبی که شانس حضور در رتبه دوم جدول را به‌دلیل پیروزی لاتسیو از دست داد، موفق شد با کسب برتری یک‌گله در ورزشگاه آلیانس تورین مقابل یوونتوس به برتری برسد و کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند و شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را از شاگردان آلگری بگیرد.

با این نتیجه، یووه برای کسب سهمیه لیگ اروپا باید به انتظار امتیاز ازدست‌دادن یکی از تیم‌های رم و آتالانتا در هفته پایانی باشد تا با کسب پیروزی مقابل اودینزه، دست‌کم در لیگ اروپا حضور داشته باشد. البته این اتفاق هم فقط در حالتی برای بانوی پیر امکان‌پذیر خواهد بود که دادگاه به محرومیت این تیم از حضور در هر رقابت اروپایی رأی ندهد.

یووه در عجیب‌ترین حالت ممکن

یوونتوسی‌ها که تا دو هفته پیش در رده دوم جدول سری‌آ حضور داشتند و شانس مسلم گرفتن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده به شمار می‌رفتند، ناگهان خود را در میان یک کابوس دیدند. آن‌ها به‌دلیل تخلفات مالی با جریمه ۱۰ امتیازی روبه‌رو شدند و ساعاتی پس از اعلام این خبر، با روحیه‌ای بد به مصاف امپولی رفتند و شکست خوردند. ابتدای این هفته هم شاگردان مکس آلگری برابر میلان شکست خوردند تا با قرارگرفتن در رتبه هفتم در فاصله یک بازی تا پایان فصل، شانس چندانی برای حضور در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپای فصل بعد نداشته باشند.

آلگری، سرمربی بیانکونری، پس از شکست مقابل میلانی‌ها، درباره اوضاع عجیب تیمش در این فصل گفت: اوضاعیرا که این فصل برای ما رقم خورد، برای هیچ‌کس آرزو نمی‌کنم. از ما امتیاز کم شد، سپس این امتیازات برگشت و دوباره آن را از ما گرفتند. این فصلی غیرعادی بود و بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در چنین وضعی نمایش مناسب مقابل میلان تنهاکاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم. مردم می‌گویند یوونتوس در این فصل ناموفق بود، اما تیم ما با وجود همه اتفاقاتی که رخ داد، توانست ۶۹ امتیاز کسب کند.

فیفا آماده انتقام از بانوی پیر

به نظر می‌رسد کم‌شدن ۱۰ امتیاز تنهامجازات یوونتوس نیست. یوفا در کنار فدراسیون فوتبال ایتالیا فعالیت‌های این باشگاه را زیر ذره‌بین گذاشته است و به نظر می‌رسد قصد دارد مجازات شدیدی علیه بیانکونری اعمال کند. یوونتوس به اتهام دست‌کاری در صورت‌های مالی‌اش به دادگاه کشیده شده و مجرم شناخته شده است.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در گزارشی مدعی شد یوفا یوونتوس را با مجازاتی سنگین تهدید کرده است و به نظر می‌رسد مقامات یوفا قصد دارند به‌دلیل نقش محوری یوونتوس در برنامه پیشنهاد سوپرلیگ اروپا از این باشگاه ایتالیایی انتقام بگیرند. این روزنامه می‌گوید یوفا یوونتوس را تهدید کرده که ممکن است پس از محکومیت باشگاه در ایتالیا، یووه را به مدت یک فصل از حضور در همه رقابت‌های اروپایی منع کند. گاتزتا مدعی است درصورتی‌که یوفا این مجازات را اعلام کند، بیانکونری با جریمه نقدی سنگینی هم روبه‌رو خواهد شد؛ جریمه‌ای که گاتزتا آن را ۳.۵ میلیون یورو اعلام می‌کند. البته بر اساس ادعای گزارش، یووه برای پرداخت این مبلغ هنگفت سه فصل فرصت خواهد داشت.

شمشیر داموکلس روی سر یووه

گاتزتا می‌گوید یک سناریوی دیگر این است که یوفا به یوونتوس اعلام کند در بازه زمانی سه‌ساله فرصت دارد تا صورت‌های مالی و سازمان اقتصادی باشگاه را به شکل مدنظر این نهاد تغییر دهد و در غیر این‌صورت با محرومیت از شرکت در رقابت‌های اروپایی و جریمه چندمیلیون‌یورویی روبه‌رو خواهد شد. این تهدید درواقع مثل شمشیر داموکلس بالای سر بیانکونری خواهد بود. گاتزتا دلو اسپورت در بخش جنجالی گزارش خود نوشت: نمی‌شود این احتمال را نادیده گرفت که یوفا محکومیت یوونتوس در ایتالیا را فرصت مناسبی دیده است تا باشگاه شهر تورین را به‌دلیل نقش‌آفرینی جدی در پروژه سوپرلیگ مجازات کند و از بیانکونری انتقام بگیرد.

در پروژه سوپرلیگ، چندباشگاه بزرگ قصد داشتند تا سیطره یوفا در برگزاری تورنمنت‌های باشگاهی مانند لیگ قهرمانان را به چالش بکشند و با راه‌اندازی یک لیگ از باشگاه‌های بزرگ دنیا، سازوکاری موازی و جذاب را خارج از نهاد‌های زیرنظر فیفا راه‌اندازی کنند؛ پروژه‌ای که یوونتوس در کنار رئال‌مادرید و بارسلونا، بنیان‌گذاران اصلی آن بودند و در نهایت ناکام ماند، اما به نظر می‌رسد فیفا حالا می‌خواهد یووه را به‌خاطر آن نقره‌داغ کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->