سرخط خبرها

نمایش همه فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۷۲۰
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
نمایش همه فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد
همه فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ، نگاه نو، سیمرغ و پروانه‌ها به طور کامل در ۶ سینمای مشهد به نمایش در می‌آید.
به گزارش شهرآرانیوز، جعفر مروارید روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که در محل این اداره کل برگزار شد افزود: در این دوره تلاش شده است عدالت توزیعی در مشهد برقرار شود و نگاه‌ها و سلایق مختلف در فضای فرهنگی دسترسی آسانی به جشنواره فیلم فجر داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال در سینمای شهید اصغرزاده واقع در بوستان ملت مشهد به طور خاص فیلم‌های بخش سیمرغ و پروانه‌های جشنواره فجر به نمایش در می‌آید و فیلم‌های خاص کودکان و نوجوانان هم که نگاه تربیتی دارند به صورت رایگان به نمایش در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:جشنواره فیلم فجر بستری را فراهم می‌کند که نگاه‌های هنری و زیبایی شناسانه همراه با ایده‌های نو و نقادانه در بستری عمومی میان کارگردانان، مردم و مسوولان به مشارکت گذاشته شود لذا این رویداد بهترین زمانی است که مسوولان همراه با مردم به نقد و بررسی فیلم و شنیدن سخنان مختلف و طرح‌ها و پیشنهاد‌های آینده در این جشنواره بپردازند.

مروارید افزود: فیلم‌های بخش "نگاه نو" سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مشهد نیز در سینما آفریقای این شهر به نمایش گذاشته می‎شود.

وی ادامه داد: امسال به دلیل فضای ویژه‌ای که در جامعه حکمفرماست و به دلیل وحدت و همبستگی‌ای که بین مردم پس از تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی به وجود آمد و به منظور قدردانی از کسانی که امنیت این کشور را حفظ کرده‌اند در مراسم پایانی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در ۲۳ بهمن ماه، فیلمی برگزیده در حوزه "مقاومت" به نمایش درمی‌آید و از عوامل تولید آن قدردانی ویژه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از آنجا که مشهد خود پایگاهی برای نگاه‌های سینمایی و محل رشد پیشکسوتان و هنرمندان برجسته بخش هنر و سینماست در مراسم پایانی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از یک آموزشگاه سینمایی، یک شرکت سینمایی برتر و یک کارگردان جوان فعال در حوزه سینما استان قدردانی خواهد شد.

مروارید افزود: بخش "سیمرغ سینمای خراسان" نیز امسال به مدت هفت شب در مشهد به نمایش تولیدات سینمایی برگزیده هنرمندان خراسان رضوی اختصاص خواهد داشت و از برگزیدگان آن در مراسم پایانی جشنواره فجر مشهد قدردانی می‌شود.

فروش بلیت از طریق سینما تیکت از امشب

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از امشب فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر مشهد از طریق سایت "سینما تیکت" آغاز می‌شود و برای آنکه بازار سیاهی در این بخش به وجود نیاید از مدیران سینما خواسته‌ایم در ازای ثبت شماره کارت ملی، هر نفر برای هر فیلم مجاز است تا چهار بلیت خریداری کند.

محمد رضا محمدی افزود: در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، مشهد بعد از تهران دومین شهری است که همه فیلم‌های جشنواره را آن هم در ۶ سینما برگزار می‌کند در حالی که سایر شهر‌های بزرگ ایران مثل اصفهان از این تعداد فیلم و سینما برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: بر این اساس سینما آفریقا ۲۷ فیلم، سینما اطلس ۲۴ فیلم، سینما هویزه ۲۴ فیلم، سینما گلشن ۲۴ فیلم، سینمای ویلاژ توریست ۲۴ فیلم و سینمای شهید اصغرزاده پنج فیلم از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را به نمایش می‌گذارند.

او اضافه کرد: این فیلم‌ها از ۱۵ بهمن ماه در سیانس‌های ۱۵، ۱۷، ۳۰ و ۲۰، ۲۲ اکران می‌شود.

راهیابی چهار فیلم از هنرمندان استان به بخش سیمرغ خراسان

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۶ فیلمی که به بخش "سیمرغ سینمای خراسان" ارسال شده است چهار فیلم به عنوان برگزیده این بخش انتخاب شده است که این فیلم‌ها در سالن شماره سه سینما هویزه به نمایش در می‌آید.

محمد رضا محمدی افزود: بخشی از سالن سینما آفریقای مشهد برای استقرار اصحاب رسانه به منظور تماشای فیلم و در اختیار داشتن امکانات لازم برای انجام کار خبرنگاری اختصاص یافته است و هر خبرنگار می‌تواند پس از دریافت کارت خود به گیشه سینما آفریقا مراجعه کرده و بلیت فیلم را دریافت کند.

وی ادامه داد: بخش نقد و بررسی آثار جشنواره فیلم فجر نیز در کنار اکران فیلم‌ها پیش بینی شده که مسوولیت کمیته آن برعهده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد است و این نشست‌ها با حضور تعدادی از عوامل هر فیلم در محل سینما هویزه برپا می‌شود.

او اضافه کرد: برای دعوت از هنرمندان از مسوولان انجمن‌های هنری خواسته شده است که بلیت‌ها را به صورت یکجا یا روزانه در اختیار هنرمندان قرار دهند و محل استقرار آنان نیز در همان محل استقرار اصحاب رسانه در سینما آفریقا خواهد بود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->