حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

فایننشال تایمز از اولتیماتوم زلنسکی به ناتو خبرداد

  • کد خبر: ۱۶۷۳۳۸
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
  • ۱
فایننشال تایمز از اولتیماتوم زلنسکی به ناتو خبرداد
فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که زلنسکی، در نشست ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه حاضر نمی‌شود، مگر اینکه این ئتلاف تضمین‌های امنیتی مورد نظرش را به کی‌یف ارائه دهد.

به گزارش شهرآرانیوز این روزنامه نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای رهبران ناتو روشن کرده است که بدون ضمانت‌های امنیتی مشخص و نقشه راه برای الحاق، در نشست ویلنیوس شرکت نخواهد کرد.

اوکراین رسماً در سپتامبر ۲۰۲۲ درخواست پیوستن به بلوک نظامی تحت رهبری آمریکا را داد و استدلال کرد که دفاع جمعی که برای اعضا ارائه می‌کند برای امنیت کی‌یف در برابر روسیه ضروری است. ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی تصریح می‌کند که حمله مسلحانه به یکی از اعضای ناتو «حمله علیه همه آنها تلقی می شود».

در حالی که پیشنهاد اوکراین به شدت توسط کشورهای شمال اروپا و بالتیک و همچنین لهستان تایید شده است، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که می‌توان به کی‌یف «چیزی بین امنیت ارائه شده به اسرائیل و عضویت کامل» پیشنهاد داد.

فایننشال تایمز به نقل از چهار مقام ناشناس در ماه آوریل گفت که آمریکا و آلمان مخالف ارائه "روابط عمیق‌تر" به کی‌یف از جمله نقشه راه بالقوه هستند.

دریک هوگان، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که مسئول امور اروپا است، گفت: «ما به دنبال راه‌هایی برای حمایت از آرمان‌های یورو-آتلانتیک اوکراین خواهیم بود، اما در حال حاضر نیازهای فوری در اوکراین عملی است و بنابراین باید روی ایجاد قابلیت‌های دفاعی و بازدارندگی اوکراین متمرکز شویم». 

 به نقل از رویترز، اینگریدا سیمونیته، نخست وزیر لیتوانی، که میزبان رویداد ناتو در ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه خواهد بود، روز جمعه گفت که "بسیار غم انگیز" خواهد بود اگر کسی بتواند نتیجه نشست ویلنیوس را "پیروزی روسیه" تفسیر کند.

او گفت:" مسکو گسترش ناتو به سمت شرق را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند و سیاست درهای باز این بلوک را دلیلی برای درگیری نظامی با اوکراین ذکر کرده است.

میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیرا گفت بی طرفی اوکراین یکی از شروط صلح پایدار بین اوکراین و روسیه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
قضیه اوکراین بیشتر شبیه این می مونه که شرق و غرب با هم در تفاهم و تعاملند که او را درس عبرتی کنند برای کشورهای دیگه ای که زیر بار سرپوش گذاشتن بنفع قدرتها نمی رن و در مقابلشان قد علم میکنند .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->