پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۷۵۱۹
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید + فیلم
باحضور سرپرست وزارت صمت، مدیران کشوری و استانی بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (فاز یک شهرک صنعتی رضویه) به بهره برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۱۳ خرداد ماه فاز یک شهرک صنعتی رضویه در شرق مشهد با حضور سرپرست وزیر صمت، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی بهره برداری شد.

سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) اظهار کرد: امروز خرسندیم که بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور به بهره برداری رسیده است؛ در اجرای این پروژه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: در این ۲ سال وزارت صمت تاکید ویژه‌ای بر تامین زیرساخت‌های بخش صنعت داشته و این تاکیدات خوشبختانه با تلاش وزارتخانه و استانداری به بار نشسته و امروز شاهد بهره برداری از این شهرک هستیم.

تقریبا در مشهد حدود ۱۰سال قفل سرمایه‌گذاری داشتیم

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: تقریبا در مشهد حدود ۱۰سال قفل سرمایه‌گذاری داشتیم. غرب مشهد هم مشکلات آن در بحث زیر ساخت‌ها قابل توجه است که اجازه سرمایه‌گذاری و گسترش تولید نمی داد.

به گفته نظری، در شرق مشهد تا حدودی مشکل زمین نسبت به غرب مشهد نداریم و اینکه مسله تامین آب نسبت به غرب با توجه به پروژه گسترده انتقال آب دریای عمان به سه استان خراسان بزرگ مرتفع می کند.

وی افزود: در بحث پساب که مطرح است، سیاست ما این است که از پساب شهرک‌های صنعتی استفاده شود. همچنین موضوع تامین برق ضمن اینکه زیرساخت‌های متمرکز که ‌وزارت نیرو مکلف است، تامین کند، صاحبان تولید هم باید به سمت تولید برق غیر متمرکز حرکت کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تامین گاز موضوع زیرساختی دیگری است که مطرح می‌شود. باتوجه به شرایط موجود حداکثر اعمال مدیریت در تامین گاز واحدهای تولیدی را داریم. خط یازده به عنوان  تامین کننده گاز در شرق کشور در دستور کار قرار دارد.

نظری ادامه داد: امیدواریم با این سیاست‌ها بتوانیم در یک محدوده زمانی نه چندان طولانی نگرانی در بحث زیر ساخت‌ها مرتفع شود.

امیدواریم این شهرک منشا بست و توسعه برای خراسان رضوی باشد

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت:ریشه تاسیس این شهرک به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد، ۱۲ سال پیش مجوز شکل گیری آن انجام شد. پیگیری‌های زیادی برای حل مشکلات زیست محیطی آن انجام شد و بحث تامین زیر ساخت‌ها برای شهرک مطرح شد و خوشبختانه با تمام فراز و نشیب‌ها امروز شاهد افتتاح این شهرک صنعتی هستیم. امیدواریم این شهرک منشا بست و توسعه برای خراسان رضوی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست‌ها و راهبرد نگاه به توسعه شرق است ایجاد این شهرک ها در این راستا کمک خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: قطب فرودگاهی را در کنار توسعه صنعتی در این منطقه نیز خواهیم داشت تا اشتغال پایداری برای مردم در این منطقه رقم بزند. این هفتمین شهرک صنعتی در منطقه شرق خواهد بود و به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی در این منطقه تبدیل خواهد شد.

باید زیر ساخت‌ها برای بخش خصوصی فراهم شود

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: سرمایه گذاری که به این مناطق می‌آید. نگران وعده‌هایی که به آنها داده شده است. پس اگر بخش خصوصی حضور یافت باید زیر ساخت ها سریع فراهم شود.

به گفته وی، رساندن زیر ساخت‌ها به موقع به بخش خصوصی مورد تاکید است و باید بازه زمانی به بخش خصوصی گفته شود که زیر ساخت‌ها تامین می‌شود.

تعداد بازدید : 1716
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->