دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

هزینه بالای تولید در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش کارگاه‌های بدون جواز در اطراف مشهد شده است

  • کد خبر: ۱۶۷۵۲۸
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
هزینه بالای تولید در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش کارگاه‌های بدون جواز در اطراف مشهد شده است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه بالای تولید در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش کارگاه‌های بدون جواز در اطراف مشهد شده است و باید مقررات زدایی انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد کریمی قدوسی در آیین افتتاح فاز اول شهرک صنعتی رضویه که امروز ۱۳خرداد برگزار شد تصریح کرد: تا سیاست خارجی ارتقا پیدا نکند تولید ارتقاء پیدا نمیکند. به محض اینکه تولید اتفاق می‌افتد دغدغه فروش درمیان است. بزرگترین دغدغه سرمایه گذار هم موضوع بازار و فروش آن است. در کشور بزرگی مثل ایران هرچه تولید اتفاق بیافتد هم باید با هدف صادرات باشد و بعد نیاز داخلی را تامین کند.

به گفته نماینده مردم مشهد، تحول بزرگی در یک سال گذشته در حوزه سیاست خارجی اتفاق افتاده است. ما امروز با هم پیمانان خودمان بهترین روابط سیاسی را برقرار کردیم و صد‌ها برابر بازاری ایجاد شده که نسبت به چند سال قبل در اختیار صنعت گران، بازرگانان، تولید کنندگان قرار گرفته است؛ و بزودی آثار وسیع این تحولات سیاست خارجی در امسال نمایان می‌شود تا ثبات اقتصادی و افزایش ارزش پول را به همراه داشته باشد.

وی درباره افتتاح این شهرک گفت: انتخاب این مکان با وسعت زیاد برای مردم این منطقه بیشتر منتفع می‌شود. یکی از برنامه‌های ثابت در سفر‌ها بازدید شهرک‌های صنعتی و رسیدگی به مشکلات آن‌ها است. خروجی این بازدید‌ها اینکه اطراف مشهد نسبت به آماری که پنج هزار هکتار زمین برای شهرک صنعتی لحاظ شده، ۱۰ برابر واحد‌های تولید کوچک بدون شناسنامه دارند کار می‌کنند و حاکمیت هیچ آدرسی و نظارتی هم بر تولید آن‌ها ندارد، چه صنایع بهداشتی، غذایی و فلزی، همه درحال تولید هستند. طرح واگذاری پروانه‌ها در صنایع و دارو و درمان هم آمار مشخصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاق رخ داده و تولید کننده ها چرا در شهرک‌ها در خواست زمین نمی‌دهند، گفت: اینکه اولا هزینه تمام شده خیلی بالا است و با تمام امتیاز‌هایی که لحاظ شده باز هم مشکلاتی در خصوص هزینه بالای بهای تمام شده وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید دوباره مقررات زدایی در راستای جذب واحد‌های بدون پروانه انجام شود. در روستاها، زمین‌های کشاورزی تبدیل به کارگاه شده، اما به دلیل هزینه‌ها و طولانی شدن پروسه گرفتن زمین تمایلی برای فعالیت در شهرک‌های صنعتی ندارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به کارگاه‌های غیر مجاز گفته شود مجوز میدهیم خودشان تمایل پیدا میکنند در سامانه صدور پروانه کسب و کار ثبت نام کنند. آنجا مشخص می‌شود چه تعداد کارگاه در حال کار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->