تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی: ارادت مردم افغانستان به امام خمینی(ره) دلی است + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۷۶۲۶
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی: ارادت مردم افغانستان به امام خمینی(ره) دلی است + فیلم
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: دفاع و پشتیبانی از مستضعفان عالم از اصول تفکر امام بود به همین خاطر ارادت مردم افغانستان به امام خمینی(ره) دلی مام خمینی

سید علی قاسمی؛ مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در حاشیه مراسم گرامیداشت از سالروز رحلت امام خمینی(ره) که به همت بنیاد فرهنگی؛ اجتماعی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد با حضور جمع‌ زیادی از چهره‌‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مهاجران افغانستانی در حسینیه هراتی‌ها در مشهد برگزار شد، به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: اساسا اسلام مدافع مستضعفین و مخالف کاخ نشینان است؛ وقتی یک بزرگی این خط مشی را پیش می‌برد، چون با فطرت انسان همخوانی دارد، جمع زیادی را به خود جلب می‌کند، مشی حضرت امام هم همین بود.

اینجا ببینید:

قاسمی با بیان اینکه دفاع و پشتیبانی از مستضعفان عالم از اصول تفکر امام بود گفت: حضرت امام در سخنرانی‌هایشان تاکیدات ویژه‌ای درباره افغانستان، لبنان و فلسطین داشتند. مردم وقتی می‌بینند که یک عالم دینی با این سطح از نفوذ و قدرت به این مسایل توجه می‌کند، قاعدتا جذابیت و رجوع به این عالم و رهبر بیشتر می شود. 

مدیرکل اتباع خراسان رضوی ادامه داد: در کنار این مسئله زمانی انقلاب اسلامی ظهور و بروز می‌کند که کشورهایی مثل افغانستان دستخوش نفوذ جریان استکبار است و مردم ظرفیت پذیرش چنین مسئله‌ای را درک می‌کنند و این باعث ایجاد همگرایی و رجوع مردم به حضرت امام می‌شود.
 
قاسمی تصریح کرد: ما قبل از اینکه درباره اهمیت برگزاری این مراسم از سوی مهاجران صحبت کنیم. باید بگوییم که اساسا ما شهدای زیادی را در دوران قبل از انقلاب در خود افغانستان داشتیم. بعضی از شهدا چون پیرو حضرت امام بودند به شهادت رسیدند‌.
 
این مقام استانی تاکید کرد: بخشی از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از اتباع افغانستان بودند. شما وقتی این عقبه را دارید در ادامه کار وقتی مراسم این شکلی می‌شود، یکی از افرادی که در این راه حضور دارند مجاهدان و چریک‌های افغانستانی هستند.
 
قاسمی گفت: حضرت امام یکی از مخالفان سرسخت حضور شوروی در افغانستان بودند و به مقامات آنها گفتند که شما در افغانستان شکست می‌خورید چون مردم افغانستان مردم مسلم هستند. این نشان می‌دهد که نشان می‌دهد چه دلدادگی بین ملت افغانستان و حضرت امام وجود داشته است. 

وی ادامه داد: ارادت مردم افغانستان به حضرت امام نشان می‌دهد که آنها به صورت دلی به ایشان ارادت دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->