قطع برق و تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ در کوهسرخ خراسان رضوی نتایج خودرو‌های وارداتی اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۶ مرداد ۱۴۰۳) بورس فردا (یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است آخرین وضعیت بازار سرمایه | ریزش ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس (۶ مرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو ویژه مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد آیا امروز نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) پرواز‌های ویژه اربعین در روز‌های آینده آغاز می‌شود قیمت طلا، ارز و سکه در بازار امروز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت سکه طرح جدید ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد تبعیض در ادارات دولتی: نیرو‌های شرکتی باید در ادارات بمانند، نیروهای دولتی بروند! قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت‌ها نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) قیمت جهانی طلا امروز (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) چند؟ معاملات امروز بورس و بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود (۶ مرداد ۱۴۰۳) تطبیق کدملی و کدپستی شرط جدید صدور دسته‌چک شد آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از امروز (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) + جزئیات حراج چهلم شمش طلا فردا (۷ مرداد ۱۴۰۳) لغو شد تمامی مراکز دولتی و بانک‌های کشور فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل شدند چاره‌اندیشی برای ناترازی آب و انرژی خراسان‌رضوی در مجمع نمایندگان استان | خراسان‌رضوی بعد از تهران، دومین مصرف‌کننده فراورده‌های نفتی است  بورس در فاز انتظار | درباره سرنوشت بازار سرمایه در دولت چهاردهم و انتظارات سهام‌داران از رئیس جمهور نرخ جدید جریمه توقف غیرمجاز در محل‌های اختصاصی معلولان و جانبازان اعلام شد آیا بورس فردا شنبه(۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۹۰ تن مرغ منجمد قاچاق در گمرک| سودای قاچاقچیان پرپر شد آیا بانک‌ها فردا (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ سد‌های داخلی مشهد در پیک گرما وارد مدار شدند مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی: تمام تدابیر لازم برای روزهای گرم سنجیده شده است قطعی برق در صنایع خراسان رضوی به ۲ روز در هفته افزایش یافت
سرخط خبرها

خودروی اطلس به تولید انبوه رسید

  • کد خبر: ۱۶۷۶۷۵
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
خودروی اطلس به تولید انبوه رسید
مدیرعامل سایپا گفت: تولید محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسید و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی تیموری با اشاره به جذابیت صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو در جهان سومین صنعت بزرگی است که بیش از ۳ هزار میلیارد دلار در آن گردش مالی وجود دارد. سهم این صنعت در اقتصاد جهانی ۱۰ درصد است که باعث اشتغال ۶۰ میلیون نفر در جهان شده است. بیشترین صادرات خودرو کشور‌های صنعتی همچون ژاپن و آلمان را شامل می‌شود و بر همین اساس این صنعت برای همه کشور‌ها مهم و جذاب است.

او افزود: در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۵ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است؛ البته ظرفیت تولید جهانی بیش از این تعداد است که بر این اساس میلیارد‌ها دلار سرمایه سربار جذب نشده وجود دارد و لذا بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا برای جذب این مبلغ هنگفت تلاش‌های متعددی در سایر کشور‌های دنیا جهت عدم شکل گیری این صنعت و جذب آن به نفع خود انجام می‌دهند.

تیموری تصریح کرد: در سال ۲۰۲۲ سهم بازار خودرو‌های الکتریکال (تمام برقی و هیبریدی) ۱۳ درصد تولید کل خودرو در دنیا بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رشدی بیش از ۵۰ درصد حاصل شده است. کشور چین با داشتن بزرگترین مجموعه خودروسازی توانسته با ایجاد همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا در این خصوص فعالیت خوبی داشته باشد.

او با اشاره به موضوع این کنگره در حوزه صنعت خودرو گفت: اگر بخواهیم ویژگی (NVH) که نشانگر وضعیت سروصدا و ارتعاشات داخلی و خارجی در خودرو است مدیریت شود باید به سمت ساختار‌های منطقی سازی حرکت کنیم؛ بدین منظور سیستم تعلیق و فرمان که شامل ۲۰ قطعه است باید به نحو مناسبی تولید و بکارگیری شود. در این حوزه خودرو‌های شرکت تویوتا پیشرو هستند و از مزیت ارتعاشات کم و استهلاک پایین برخوردارند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: عملکرد ارتعاشات و صدا یکی از مهمترین ویژگی‌های خودرو بوده که در داخل خودرو به طور مستقیم روی سرنشین تاثیر گذاشته و در خارج از خودرو عمدتا به صورت صدا و نویز از خودرو خارج می‌شود. کنترل ارتعاشات و صدا در خوردو مستقیما به عملکرد قطعاتی نظیر سیستم تعلیق، دسته موتورها، ضربه گیرها، کمک فنر و ... مرتبط است، در همین راستا خودرو شاهین گروه سایپا با الگو پذیری از یکی از محصولات تویوتا دارای سیستم تعلیق و ترمز مناسب است و اقدامات کیفی بسیار خوبی برای این خودرو تعریف و انجام شده است.

او مبحث دیگر در حوزه صوت و ارتعاشات خودرو را موتور دانست و گفت: یکی دیگر از مهمترین منابع ارتعاشات در خودرو موتور است، فیلتراسون ارتعاشات و جلوگیری از انتقال این ارتعاشات به بدنه و داخل کابین به عهده دسته موتور‌ها است. جهت افزایش فیلتراسیون و کاهش سطح ارتعاشات و صدا بهبود طراحی‌های بهینه به طور دایم در دستور کار قرار دارد و در خصوص خودرو شاهین ۲۴۰ پروژه کیفی در ۱۴ ماه اخیر تعریف شده و شرایط بسیار خوبی برای این خودرو محقق شده است و با توجه به تحریم‌ها و عدم انتقال دانش، نیاز به همراهی دانشگاه‌ها برای بهره گیری از علوم جدید را داریم.

تیموری گفت: به منظور کاهش صدای داخل کابین این خودرو با استفاده از دانش موجود در کشور توانستیم عایق‌هایی در پشت داشبورد تعبیه کنیم که باعث کاهش ورود صدای موتور و سیستم توربو به داخل کابین شده و رضایت مشتریان در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.

او افزود: در حال حاضر محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسیده و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

تیموری تصریح کرد: خودرو آریا محصول جدیدی است که با دو نمونه موتوربا کاهش مصرف سوخت چشمگیر تولید خواهد شد؛ یک پروژه با موتورهیبریدی میتسوبیشی و حجم ۱.۶ لیتر و مصرف سوخت بسیار پایین و پروژه دیگر با موتور ۲.۰ لیتری که قابل رقابت با سایر خودرو‌های چینی است تولید و عرضه خواهد شد. همچنین خودرو‌های دیگری، چون شاهین اتوماتیک و شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ و مصرف سوخت کمتر و راندمان بالاتر، کادیلا که برگرفته از پلتفرم تندر ۹۰ است، وانت ۲۵۱ با حجم بار ۸۰۰ کیلو و ... محصولاتی است که به زودی از سوی گروه خودروسازی سایپا به بازار عرضه می‌شود.

او افزود: در خودرو شاهین با پروژه‌های ارتقای کیفی که انجام شده شاخص NVH این خودرو چشمگیر بوده است، همچنین شاخص رضایت کیفیت رشد یافته و به عدد ۷۱۱ افزایش یافته است. علاوه بر این شاخص C ۱۰۰ که شاخص عملکرد قطعات است و ارتباط با نویز و ارتعاشات داشته و مراجعه خودرو‌ها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی می‌کند برای شاهین در ابتدا ۱۲۵ بوده و در حال حاضر این عدد به ۲۴ رسیده است که کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->