قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، تابستان امسال قطعی برق نداریم قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ شناسایی شبکه توزیع خارج از شبکه نوار تست قند خون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان فناوری‌های دانش‌بنیان کشاورزی راهی به مزارع ندارند افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد
سرخط خبرها

خودروی اطلس به تولید انبوه رسید

  • کد خبر: ۱۶۷۶۷۵
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
خودروی اطلس به تولید انبوه رسید
مدیرعامل سایپا گفت: تولید محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسید و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی تیموری با اشاره به جذابیت صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو در جهان سومین صنعت بزرگی است که بیش از ۳ هزار میلیارد دلار در آن گردش مالی وجود دارد. سهم این صنعت در اقتصاد جهانی ۱۰ درصد است که باعث اشتغال ۶۰ میلیون نفر در جهان شده است. بیشترین صادرات خودرو کشور‌های صنعتی همچون ژاپن و آلمان را شامل می‌شود و بر همین اساس این صنعت برای همه کشور‌ها مهم و جذاب است.

او افزود: در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۵ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است؛ البته ظرفیت تولید جهانی بیش از این تعداد است که بر این اساس میلیارد‌ها دلار سرمایه سربار جذب نشده وجود دارد و لذا بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا برای جذب این مبلغ هنگفت تلاش‌های متعددی در سایر کشور‌های دنیا جهت عدم شکل گیری این صنعت و جذب آن به نفع خود انجام می‌دهند.

تیموری تصریح کرد: در سال ۲۰۲۲ سهم بازار خودرو‌های الکتریکال (تمام برقی و هیبریدی) ۱۳ درصد تولید کل خودرو در دنیا بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رشدی بیش از ۵۰ درصد حاصل شده است. کشور چین با داشتن بزرگترین مجموعه خودروسازی توانسته با ایجاد همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا در این خصوص فعالیت خوبی داشته باشد.

او با اشاره به موضوع این کنگره در حوزه صنعت خودرو گفت: اگر بخواهیم ویژگی (NVH) که نشانگر وضعیت سروصدا و ارتعاشات داخلی و خارجی در خودرو است مدیریت شود باید به سمت ساختار‌های منطقی سازی حرکت کنیم؛ بدین منظور سیستم تعلیق و فرمان که شامل ۲۰ قطعه است باید به نحو مناسبی تولید و بکارگیری شود. در این حوزه خودرو‌های شرکت تویوتا پیشرو هستند و از مزیت ارتعاشات کم و استهلاک پایین برخوردارند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: عملکرد ارتعاشات و صدا یکی از مهمترین ویژگی‌های خودرو بوده که در داخل خودرو به طور مستقیم روی سرنشین تاثیر گذاشته و در خارج از خودرو عمدتا به صورت صدا و نویز از خودرو خارج می‌شود. کنترل ارتعاشات و صدا در خوردو مستقیما به عملکرد قطعاتی نظیر سیستم تعلیق، دسته موتورها، ضربه گیرها، کمک فنر و ... مرتبط است، در همین راستا خودرو شاهین گروه سایپا با الگو پذیری از یکی از محصولات تویوتا دارای سیستم تعلیق و ترمز مناسب است و اقدامات کیفی بسیار خوبی برای این خودرو تعریف و انجام شده است.

او مبحث دیگر در حوزه صوت و ارتعاشات خودرو را موتور دانست و گفت: یکی دیگر از مهمترین منابع ارتعاشات در خودرو موتور است، فیلتراسون ارتعاشات و جلوگیری از انتقال این ارتعاشات به بدنه و داخل کابین به عهده دسته موتور‌ها است. جهت افزایش فیلتراسیون و کاهش سطح ارتعاشات و صدا بهبود طراحی‌های بهینه به طور دایم در دستور کار قرار دارد و در خصوص خودرو شاهین ۲۴۰ پروژه کیفی در ۱۴ ماه اخیر تعریف شده و شرایط بسیار خوبی برای این خودرو محقق شده است و با توجه به تحریم‌ها و عدم انتقال دانش، نیاز به همراهی دانشگاه‌ها برای بهره گیری از علوم جدید را داریم.

تیموری گفت: به منظور کاهش صدای داخل کابین این خودرو با استفاده از دانش موجود در کشور توانستیم عایق‌هایی در پشت داشبورد تعبیه کنیم که باعث کاهش ورود صدای موتور و سیستم توربو به داخل کابین شده و رضایت مشتریان در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.

او افزود: در حال حاضر محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسیده و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

تیموری تصریح کرد: خودرو آریا محصول جدیدی است که با دو نمونه موتوربا کاهش مصرف سوخت چشمگیر تولید خواهد شد؛ یک پروژه با موتورهیبریدی میتسوبیشی و حجم ۱.۶ لیتر و مصرف سوخت بسیار پایین و پروژه دیگر با موتور ۲.۰ لیتری که قابل رقابت با سایر خودرو‌های چینی است تولید و عرضه خواهد شد. همچنین خودرو‌های دیگری، چون شاهین اتوماتیک و شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ و مصرف سوخت کمتر و راندمان بالاتر، کادیلا که برگرفته از پلتفرم تندر ۹۰ است، وانت ۲۵۱ با حجم بار ۸۰۰ کیلو و ... محصولاتی است که به زودی از سوی گروه خودروسازی سایپا به بازار عرضه می‌شود.

او افزود: در خودرو شاهین با پروژه‌های ارتقای کیفی که انجام شده شاخص NVH این خودرو چشمگیر بوده است، همچنین شاخص رضایت کیفیت رشد یافته و به عدد ۷۱۱ افزایش یافته است. علاوه بر این شاخص C ۱۰۰ که شاخص عملکرد قطعات است و ارتباط با نویز و ارتعاشات داشته و مراجعه خودرو‌ها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی می‌کند برای شاهین در ابتدا ۱۲۵ بوده و در حال حاضر این عدد به ۲۴ رسیده است که کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->