عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد
سرخط خبرها

سردار حاجی‌زاده: «فتاح» توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست| انتخاب نام موشک هایپرسونیک ایرانی توسط رهبر انقلاب+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۷۸۰۴
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
  • ۲
سردار حاجی‌زاده: «فتاح» توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست| انتخاب نام موشک هایپرسونیک ایرانی توسط رهبر انقلاب+ فیلم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک فتاح به دلیل فناوری‌ای که دارد، هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد؛ در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و... موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز در آئین رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» اظهار داشت: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم‌نظیر است؛ به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.


بیشتر بخوانید:

«فتاح»؛ موشک هایپرسونیک سپاه با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد+‌ عکس و جزئیات

اولین فیلم از رونمایی «فتاح» ابرموشک هایپرسونیک ایرانی

ویدئو| اولین تصاویر از تست‌های اولیه موتور موشک هایپرسونیک «فتاح»

ویدئو| مراحل پرتاب تا اصابت موشک هایپرسونیک «فتاح» به هدف

فرمانده کل سپاه: «فتاح» قادر است صفحه حرکتش را در فضا تغییر دهد+ فیلم

رئیس‌جمهور: «فتاح» از مولفه‌های اقتدار است| صنایع دفاعی و موشکی ایران وارداتی نیست


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: موشک فتاح به دلیل فناوری‌ای که دارد، هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد؛ در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و... موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است. البته سپر موشکی‌ای که موفقیت زیادی داشته باشد وجود ندارد؛ از سوی دیگر برای زدن یک موشک باید سه موشک شلیک شود و این در حالی است که تقریباً قیمت یک ضد موشک ۲۰ برابر موشک هدف است.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: موشک فتاح به‌دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آن‌ها از سرعت کمی هم برخوردار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران  با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است، ادامه داد: موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود؛ برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به صورت دقیق اصابت می‌کند؛ فعالیت‌های ما در این حوزه به ساخت این موشک خاتمه پیدا نمی‌کند، چون این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را هم نکند.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه فعالیت‌های موشکی از ابتدا تا کنون مورد حمایت و تایید فرمانده معظم کل قوا بوده و هست، گفت: زمانی که گزارش ساخت این موشک را خدمت ایشان ارائه کردیم، معظم‌له نام فتاح را برای این موشک برگزیدند؛ همکاری‌های سپاه با دولت تاکنون در هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی نبوده بنابراین از همکاری‌های وزارت دفاع نهایت سپاس‌گذاری را داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
0
برای گرونیها ومعیشت مردم چکارکردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
0
امیرعلی
حرف زیاد میزنی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->