آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

انفجار سد «کاخوفکا» در خرسون اوکراین + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۱۶۷۸۷۸
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
انفجار سد «کاخوفکا» در خرسون اوکراین + عکس و فیلم
طبق اطلاعیه نیروهای اوکراین و روسیه، امروز (سه‌شنبه) یک سد مربوط به دوران شوروی در بخش تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین منفجر شده و باعث جاری شدن سیل در این منطقه جنگی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، هر دو طرف یکدیگر را مقصر خسارت به این سد می‌دانند.

ویدئوهای تایید نشده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند که حاکی از انفجاری مهیب در سد نیروگاه برق‌آبی "کاخوفکا" در منطقه خرسون واقع در جنوب اوکراین است و در حال حاضر آب سد در حال سرازیر شدن به مناطق اطراف است.

انفجار سد «کاخوفکا» در خرسون اوکراین + عکس و فیلم

این سد با ۳۰ متر ارتفاع و ۳.۲ کیلومتر طول در سال ۱۹۵۶ بر روی رودخانه دنیپرو به عنوان بخشی از نیروگاه برق‌آبی "کاخوفکا" ساخته شد.

این سد دارای یک مخزن به اندازه ۱۸ کیلومتر مکعب است که همچنین آب شبه جزیره کریمه و نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را تامین می‌کند.

انفجار سد «کاخوفکا» در خرسون اوکراین + عکس و فیلم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتر نوشت: آژانس از گزارش‌های مربوط به خسارت در سد کاخوفکا اوکراین آگاه است؛ کارشناسان آژانس انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارند؛ هیچ خطر فوری ایمنی هسته‌ای در نیروگاه وجود ندارد.

ارتش اوکراین ادعا می‌کند که نیروهای روسیه این سد را منفجر کردند اما از طرفی خبرگزاری‌های روسیه مدعی شده‌اند که این سد در اثر بمباران اوکراین منفجر شده است.

انفجار سد «کاخوفکا» در خرسون اوکراین + عکس و فیلم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: تخریب سد کاخوفکا در جنوب اوکراین تایید می کند که نیروهای مسکو "باید" از تمام اوکراین اخراج شوند. او در تلگرام نوشت: تخریب سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا فقط برای تمام دنیا تایید می‌کند که آنها باید از هر گوشه سرزمین اوکراین اخراج شوند. حتی یک متر هم نباید به آنها سپرده شود، زیرا آنها از هر متر برای وحشت استفاده می کنند.

اولکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین امروز (سه‌شنبه) در توییتر اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری  درباره انفجار سد کاخوفکا جلسه اضطراری خواهد داشت.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس که دیروز در کی‌یف دیداری با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین داشت درواکنش به انفجار سد "کاخوفکا" گفت: من گزارش‌هایی را پیرامون این انفجار و خطرات ناشی از سیل شنیده‌ام. ارائه ارزیابی معناداری از جزئیات این حادثه بسیار زود است؛ اما باید به خاطر داشته باشیم که تنها دلیل این اتفاق جنگ تمام عیار و غیرقانونی روسیه علیه اوکراین است.

وی افزود: ما به ارزیابی‌های خود در این خصوص ادامه خواهیم داد اما اکنون بهترین کاری که روسیه می‌تواند انجام دهد، خروج فوری نیروهایش از این منطقه است.

به دنبال انفجار این سد و جاری شدن سیل در شهر، مقامات محلی خواستار خروج غیرنظامیان و نیروهای روسی از این منطقه شده‌اند.

 مقامات منطقه خرسون از ساکنان شهرهای کنار رودخانه دنیپر خواستند به دلیل وخامت اوضاع در ایستگاه برق آبی کاخوفکا برای تخلیه آماده شوند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی اداره منطقه نواخاخوفکا آمده است: "از همه ساکنان شهرهای واقع در رودخانه (دنیپرو) می خواهیم آماده تخلیه باشند. اورژانس و خدمات ویژه منطقه در آماده باش هستند و تمام کمک های لازم را ارائه می دهند.

نماینده اداره محلی در شهر نوایا کاخوفکا در استان خرسون امروز سه شنبه اعلام کرد که پیش بینی می شود طی ۷۲ ساعت آینده سطح آب در منطقه افزایش یابد.

ولادیمیر لئونتیف، رئیس ناحیه اداری نوایا کاخوفکا در استان خرسون، اعلام کرد که جریان آب از سد کاخوفکا به سمت شهر ادامه دارد. تخلیه غیرنظامیان از مناطق سیل زده ساحلی ادامه دارد. به گفته وی ارتفاع آب به ۱۰ متر رسیده و احتمال دارد تا ۱۲ متر هم بالا بیاید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->