دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ روسیه شد اردوغان در راه بازگشت از عراق: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده
سرخط خبرها

منطقه خرسون بعد از انفجار سد کاخوفکا زیر آب رفت + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۸۲۲۲
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
منطقه خرسون بعد از انفجار سد کاخوفکا زیر آب رفت + فیلم
بعد از تخریب سد کاخوفکا در جنوب اوکراین، فرماندار «خرسون» پنجشنبه (هشتم ژوئن) گفت حدود ۶۰۰ کیلومترمربع از این منطقه در پی تخریب سد «کاخوفکا» زیر آب رفته که ۶۸ درصد آن در ساحل چپ رودخانه دنیپرو قرار دارد که تحت کنترل روسیه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «اولکساندر پروکودین» رئیس اداره نظامی منطقه خرسون که کی‌یف منصوب کرده، پنجشنبه (هشتم ژوئن) در پیامی تلگرامی اعلام کرد میانگین سطح اّب تا صبح پنجشنبه ۵.۶۱ متر بوده است. 

وی افزود: ساحل شرقی رودخانه دنیپرو که پایین‌تر از بخش غربی قرار دارد، بیشتر در معرض سیل قرار گرفته است. از کل منطقه سیل‌زده، ۶۸ درصد در کرانه شرقی و ۳۲ درصد در بخش غربی قرار دارد. 

به گفته پروکودین، حدود دو هزار نفر از منطقه خطر خارج شده‌ و در پناهگاه‌های امدادی موقت اسکان داده شده‌اند. 

در طرف دیگر، مقام‌های خدمات اضطراری روسیه گفته‌اند پس از تخریب سد «نووا کاخوفکا» ۱۴ هزار خانه زیر آب رفته و حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر از منطقه خارج شده‌اند. 

پیش‌تر خبرگزاری «تاس» از اعلام وضعیت اضطراری در بخش الحاق شده منطقه خرسون به روسیه، در پی انفجار و تخریب سد در این منطقه خبر داده بود. 

این سد مهم روی رودخانه دنیپرو یک زیرساخت حیاتی است که حدود ۱۸ کیلومتر مکعب آب در مخزن کاخوفکا را در خود جای داده و آب بسیاری از بخش‌های جنوبی اوکراین و شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد را تامین می‌کند. 

این سد همچنین آب نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را تامین می‌کند که در بخش بالای آن قرار دارد و تحت کنترل روسیه است. 

 کی‌یف انگشت اتهام را به سمت مسکو گرفته اما «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اولین واکنش به حادثه رخ داده در سد کاخوفکا در منطقه خرسون، آن را اقدام وحشیانه خواند که کی‌یف تحت هدایت غرب سازماندهی کرد. وی همچنین گفت این اقدام منجر به فاجعه زیست‌محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شده است. 

اکنون نگرانی‌های فزاینده به خطرات ناشی از آن برای حیات وحش، زمین‌های کشاورزی، خانه‌ها و منابع آب و آلودگی احتمالی رودخانه دنیپرو به دلیل نشت مواد شیمیایی صنعتی از نیروگاه برق آبی نووا کاخوفکا معطوف شده است. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->