تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

درباره عملکرد ۲ ستاره خراسانی تیم ملی والیبال در روز شکست برابر ژاپن

  • کد خبر: ۱۶۸۰۷۳
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
درباره عملکرد ۲ ستاره خراسانی تیم ملی والیبال در روز شکست برابر ژاپن
ستاره‌های خراسانی تیم ملی والیبال در روزی‌که شاگردان بهروز عطایی کم فروغ بودند، امیدوارکننده ظاهر شدند.

«من دارم می‌خندم. چون توپی که با این ضربه زده شد، ممکن بود به نور‌های فالویی که دستمون بهشون نمی‌رسه برخورد کنه.» این عبارتی است که گزارشگر انگلیسی‌زبان سایت فدراسیون جهانی والیبال پس از آبشار مهلک ستاره خراسانی تیم‌ملی والیبال ایران به زبان می‌آورد.

لبخند ناگاهی که با یک صدای تعجب از آقای گزارشگر گوش بیننده تلویزیونی را پر می‌کند، مربوط به عملکرد درخشانی است که علی حاجی‌پور، سورپرایز خراسانی بهروز عطایی، در دقایق کوتاه حضورش در نخستین بازی تیم‌ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ از خود برجای گذاشت؛ سورپرایزی که اگر عطایی زودتر به او اعتماد می‌کرد و از همان دست‌های اول و دوم به میدان می‌فرستادش، شاید حالا نتیجه بازی چیزی جز شکست ۳ بر ۰ سروقامتان ایران مقابل چشم‌بادامی‌‎های ژاپنی در سالن نیپو گایاشی شهر ناگویای ژاپن بود.

بازگشت از فرش به عرش

دو سال پیش در چنین روز‌هایی شاگردان ولادمیر آلکنو روس بر فراز تور می‌درخشیدند و نمایش سروقامتان ایرانی در لیگ جهانی که دیگر موسوم به لیگ ملت‌ها شده بود، تحسین همگان را برانگیخته بود. هفدهم خرداد سال ۱۴۰۰، درست در روز‌های رؤیایی والیبال ایران در جریان رقابت‌های لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ در صفحه شهرآراورزشی گزارشی از غیبت دردناک مشهدی‌ها در ترکیب تیم‌ملی والیبال منتشر کردیم.

مطلبی با تیتر «نکته ظریف» که به خالی‌بودن تیم‌ملی والیبال و لیگ‌برتر از حضور مشهدی‌ها اشاره داشت. تیم‌ملی که پس از فرهاد ظریف در سال ۲۰۱۶ دیگر مشهدی به خود ندید و لیگ‌برتری که در آن موقع مشهد هیچ تیمی در آن نداشت. حالا دو سال از آن روز می‌گذرد و هم مشهد در لیگ‌برتر تیم دارد و هم دو نماینده از جامعه والیبال خراسان در تیم بازنده بهروز عطایی در نبرد روز نخست لیگ ملت‌های والیبال مقابل ژاپن به میدان رفتند. دو نماینده‌ای که یکی عملکردش چنگی به دل نزد و دیگری با آبشارهایش چشم رسانه‌ها را گرفت.

حاجی‌پور، محصول جدید والیبال مشهد

شهروز همایونفرمنش، دریافت‌کننده قدرتی مشهدی تیم‌ملی والیبال، زودتر از حاجی‌پور و در یکی‌دو سال گذشته به پیراهن تیم‌ملی رسیده است، اما با توجه به سن‌وسالش کمتر مورد توجه عطایی است. همایونفرمنش در بازی دیروز هم دقایق کوتاهی به میدان آمد تا مشکل دریافت تیم‌ملی را حل کند، اما عملکرد ضعیفش سبب شد تا دوباره به روی نیمکت برود. در سوی مقابل علی حاجی‌پور، جوان خراسانی که در عرصه باشگاهی هم مورد توجه بهروز عطایی سرمربی تیم‌ملی بود و در تیم او یعنی لبنیات هراز آمل توپ می‌زد، در این بازی اگرچه دیر به میدان آمد، ولی مقابل ژاپنی‌ها نمایشی خوب و امیدوارکننده داشت.

حاجی‌پور که کار والیبال را از رده‌های پایه باشگاه‌های مشهد آغاز کرد، با تیم اشتادسازه در لیگ دسته‌یک به والیبال حرفه‌ای معرفی شد و بعد از آن با حامد صمدی، سرمربی وقت اشتادسازه، او را با خود به راهیاب‌ملل مریوان برد تا تجربه لیگ‌برتر هم به دست آورد. حاجی‌پور برای پیشرفت و دیده‌شدن یک‌سال زمان نیاز داشت تا سال بعد مورد توجه بهروز عطایی قرار بگیرد و به آمل برود و با این تیم نایب‌قهرمان لیگ‌برتر شود.

یک ست حضور، چند دست موفقیت

شماره ۱۶ تیم‌ملی به‌جای امین اسماعیل‌نژاد به اواسط دست سوم به میدان می‌آید. مشکی‌پوشان رخت شکست به تن کرده و فاصله آن‌قدر زیاد شده که میزبان ژاپنی برد را باور کرده است. با این همه، بهروز عطایی جوان‌تر‌ها را به میدان می‌فرستد تا دست‌کم ترس بازی در لیگ ملت‌ها را از جانشان بگیرد.

غافل از اینکه یکی از این جوانان علی حاجی‌پور است که خودش روی او لقب سورپرایز ایران در لیگ ملت‌ها را پیش از شروع رقابت‌ها گذاشته بود. عطایی شاید خیلی دیر یادش آمد که چه ستاره جوان و جاه‌طلبی را در ترکیب دارد. حاجی‌پور در ورودش به میدان چهار آبشار مرگ‌بار را روانه زمین ژاپنی‌ها کرد که هیچ‌کدام برگشتی به همراه نداشت. او یک سرویس مهلک هم روانه میدان حریف کرد که برای ایران در برگشت منجر به امتیاز شد. عملکردی فقط در حدفاصل امتیاز ۱۴ تا ۲۵ بازی در دست سوم!

وعده ترمیم با سورپرایز ویژه

سرمربی تیم‌ملی والیبال پس از شکست مقابل ژاپن، به هواداران والیبال ایران وعده ترمیم داد. بهروز عطایی مدعی شد که این تازه آغاز راه است و هنوز تیمش یازده بازی دیگر در پیش دارد و در بازی‌های آینده عملکرد تیمش بهتر و بهتر خواهد شد. او خبر از سورپرایز‌های جدید در بازی‌های آینده داشت و مدعی شد تیمش را ترمیم می‌کند. شاید مهم‌ترین عملیات ترمیمی عطایی در تیمی که هیچ نشانی از ایران سرحال لیگ ملت‌های فصل‌های گذشته نداشت، همین علی حاجی‌پوری باشد که بعد از ورودش به زمین جای امین اسماعیل‌نژاد را به‌خوبی پر کرد و به نظر در بازی‌های بعدی بیشتر به کار گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->