سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

بیانیه مخرب تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران

  • کد خبر: ۱۶۸۱۴۶
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
بیانیه مخرب تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران
تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه‌ای مشترک ادعاهای خود درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز،  سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تکرار ادعا‌های خود علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شدند که پذیرش ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای تهران درگرو اجرای کامل توافقات آژانس با این کشور برای حل‌وفصل مسائل پادمانی است.

در این بیانیه تروئیکا ادعا کرده است که «افزایش تدریجی و محدود» روند اجرای توافق ایران و آژانس برای حل‌فصل مسائل پادمانی «نه کافی و نه رضایت بخش است. تنها اجرای کامل تعهدات بیانیه مشترک و مهمتر از همه تعهدات قانونی ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان، می‌تواند اعتماد را درباره ادعای ایران مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای این کشور فقط در خدمت اهداف صلح آمیز است، بازگرداند.»

سه‌کشور اروپایی با بیان این ادعا که «سطح همکاری ایران با آژانس کافی نیست» مدعی شده‌اند: ما به درخواست‌ها برای شفافیت کامل در مورد تمام مسائل پادمانی مرتبط با ایران ادامه دهیم. ایران باید به مسائل باقی مانده رسیدگی کند و بدون تأخیر بیشتر، اطلاعات فنی معتبری در مورد مکان (های) فعلی مواد هسته‌ای و تجهیزات آلوده در رابطه با تورقوزآباد و ورامین ارائه کند.

تروئیکا همچنین ادعا کرد: آژانس تا زمانی که ایران از لحاظ فنی توضیحات معتبری در مورد سؤالات باقی‌مانده پادمانی ارائه نکند، نمی‌تواند صحت و کامل بودن اعلامیه‌های ایران را تحت ان‌پی‌تی تأیید کند. مسائل باقیمانده باید حل و فصل شوند تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است. چنین تضمین‌هایی برای جامعه بین المللی و رژیم بین المللی منع اشاعه ضروری است.

انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی شدند: اگر ایران اقدامات ضروری و فوری مندرج در قطعنامه نوامبر ۲۰۲۲ و بیانیه مشترک ماه مارس را به طور کامل اجرا نکند، اعضا باید در جلسه بعدی برای انجام اقدامات بیشتر آماده شود. ما مجدداً تاکید می‌کنیم که مشتاقانه منتظر شفاف‌سازی همه موضوعات باقی‌مانده از سوی ایران در اسرع وقت هستیم و اگر مدیرکل آژانس تأیید کند که به این موضوعات به درستی رسیدگی شده است، گزارش‌های بیشتر در مورد تحولات را ضروری نمی‌دانیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->