شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

بام مهربان مشهد

  • کد خبر: ۱۶۸۲۲۰
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
  • ۷
بام مهربان مشهد
درباره طبیعتی دیدنی که پهلو به پهلوی شهر است.

تماشای شهر از آن بالا، تکیه دادن به سنگ و صخره کوه و تماشای ردیف چراغ‌ها که خیابان‌ها را نشان می‌دهند و خانه‌ها را، و آدم‌هایی که از آن بالا اصلا دیده نمی‌شوند، آدم‌هایی در تکاپوی مدام، در رفت و آمد‌های بی پایان، بی آنکه حواسشان باشد که کسی از آن بالا دارد تماشایشان می‌کند. منظره شهر از آن بالا، هم زیباست و هم رقت انگیز.

شهر با همه بزرگی اش از آن بالا کوچک جلوه می‌کند. دشتی با انبوه چراغ‌های روشن که در تمام ساعت‌های شبانه روز، ما را در خودش، در شلوغی اش، در مناسبات بیهوده اش گرفتار کرده، حالا آن پایین است و دیگر هیچ خبری از هیچ کدام از مناسبات نیست؛ و این انگار خاصیت کوه است که آدم را از زمین دور می‌کند و نزدیکش می‌کند به آسمان.

طبیعت گرد‌ها باید یادشان باشد که چطور در سال‌های پیش از این، از تپه‌های مشرف به «چهارچشمه» و «زکریا» بالا می‌رفتند تا به چند چشمه‌ای برسند که آن طرف این تپه‌های خشک، جا خوش کرده بود. چشمه‌ها و زمین‌های پرت افتاده‌ای که از آن طرف به «چشمه لوخی» می‌رسید؛ به جایی در پایین دست باغ‌های «حصار گلستان».

«قله زو» که روزگاری فقط حرفه ای‌ها اسمش را شنیده بودند یا از آن بالا رفته بودند، حالا شده است پاتوق آن‌هایی که می‌خواهند ساعتی از شهر و شلوغی اش فرار کنند و دل بدهند به دل طبیعت. اینکه یک کوه نزدیک شهر باشد خودش نعمتی است. عصر‌ها در مسیر‌های پاکوب قله زو، می‌شود انبوه آدم‌ها را دید که تند و رهوار، یا آهسته و قدم به قدم، از کوه بالا می‌روند تا برسند آن بالا و باد تندی که آن بالا می‌وزد، عرقشان را خشک کند و بعد بنشینند به تماشای شهر.

از تماشای شهر هم که خسته شدند می‌توانند راهشان را پشت قله، پی بگیرند و سری به چشمه بزنند و توتی از درخت‌ها بچینند. قله زو، حالا بام مهربان مشهد است. طبیعتی دیدنی، پهلو به پهلوی شهر، با همه چیز‌هایی که می‌تواند ما را با طبیعت آشنا کند و آشتی بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
5
واقعا عالیه. دست مریزاد به اونایی که این مناطق بکر و زیبا رو از چنگ زمین خواران و کوه خواران نجات دادند. بالاخص اون شیرزنی که تا دفتر رهبری هم رفت تا حق مردم را از زالو صفتان بگیرد. بهرحال مناطق زيبا و دلنشینی است.
Amirmohammad
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
2
2
پسر جان مشهد کجاش دیدنیه غیر از حرم ع ؟؟؟ بعضی روستاهای اطراف مثل بوژان ووو شاید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
4
5
ارتفاعات بالای بلوار نماز مشهد اراضی ملی هستن و باید شهرداری به پارک و منطقه گردشگری تبدیل کند
متاسفانه یک گروه بنگاه دار بصورت قولنامه ای این اراضی را صوری معامله و ملت را بیچاره میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
5
سلام باید یه تشکر هم از نگهبانان زحمت کش ارتفاعات جنوبی مشهد داشته باشیم خدا قوت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
8
احسنت بر معنای واقعی کلمات و تشکر از نویسنده متن زیبا
اقتداری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چند تا خانواده گروهی بالای کوه پارک را تصرف کرده و منطقه وسیعی را تصرف کرده و به ما طبیعت گردها با چوب و چماق حمله کردند اگر با اینها برخورد قانونی نشود بزودی نه دره ی دیگری را در مشهد خواهیم ((محل)) دقیقآروبروی ورودی کوه پارک سمت ارتفاعات فعلا ۴ تا منزل ساخته اند برق هم دارند که بنظر قانونی نباشه جهت اطلاع مسئولین زحمت کش شهرداری که بفکر راحتی شهروندان شبانه روز تلاش میکنند و پیگیری های لازم از طرف نهادهایی که مسئولیت سنگین دفاع از حقوق مردم را دارند .
احمد احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
0
بی توجهی مسئولین در نظارت دفتر انلاک که تمام این کوهها را غارت نموده وبه فروش می رسانند این منابع طبیعی را غارت وجپاول می کنند در شبکه های معاند تلوزیونی زمینهای حومه گلبهار که جزئ منابع طبیعی است قطعه بندی نموده وبه فروش می رسانند وکسی هم متولی نیست که پی گیر باشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->