جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: سازمان انتقال خون، محور پشتیبان عملیات امداد و نجات است

  • کد خبر: ۱۶۹۳۶۰
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
آیت‌الله علم‌الهدی: سازمان انتقال خون، محور پشتیبان عملیات امداد و نجات است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این یک حقیقت است که همه‌چیز حول محور بدنه صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد پیروزی و پیشرفتی اتفاق بیفتد، هرچقدر هم که مدیران دولتی جهادی کار کنند، بازهم بار اصلی بر دوش بدنه و مدیران میانی است که کار را به پیش ببرند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سعید اصغریان سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، در پاسخ به اعلام نیاز این اداره کل درخصوص مدیریت نیروی انسانی و استخدام‌های جدید برای جبران کسری موجود اظهار کرد: مدیریت هدفمند نیروی انسانی همیشه به معنای جذب و استخدام نیروی جدید نیست بلکه با باز تعریف وظایف و راهبرد‌های سازمان می‌توان به شیوه‌ای مدیریت کرد که کار با بهره‌وری بهتر انجام شود.

وی افزود: شما ببینید هنوز هم بسیاری از کارمندان و مدیران میانی دولت با منطق همیشگی خود مشغول کار هستند؛ به این معنا که رأس ساعت مشخص پا به اداره می‌گذارند، کار مرسوم و معمول خود را انجام می‌دهند و رأس ساعت خروج هم از اداره خارج می‌شوند. این یک حقیقت است که بدنه میانی دولت هنوز باور ندارد که کشور در شرایط کنونی نیازمند جهاد همه‌جانبه است و بایدبه‌صورت شبانه‌روزی تلاش کند. همه‌چیز هم حول محور بدنه صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد پیروزی و پیشرفتی اتفاق بیفتد، هرچقدر هم که مدیران دولتی جهادی کار کنند، بازهم بار اصلی بر دوش بدنه و مدیران میانی است که کار را به پیش ببرند.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های سازمان انتقال خون به‌عنوان یکی از محور‌های پشتیبان عملیات امداد و نجات در سوانح و بحران‌ها این است که از ظرفیت جوانان و شرکت‌هایدانش‌بنیان استفاده کند. پارک علم و فناوری باید خانه دوم شما باشد و به سراغ نخبگانی بروید که علم خود را در خدمت مردم قرار داده‌اند. در هر حال هم این وعده خدا را فراموش نکنید که فرمود «مَن کانَ لله کانَ اللهُ لَه» و بنابراین اگر خود را برای خدا بدانید، خداوند عالم نیز در گرفتاری‌ها و محدودیت منابع و امکانات، با فتح و نصر خود شما را یاری خواهد کرد.

خون، پیش‌نیاز عمل‌های جراحی

در ابتدای این دیدار، سعیداصغریان سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی هم ضمن ارائه گزارشی از شرایط موجود این اداره کل به تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت و گفت: از ابتدای عملکرد دولت سیزدهم تاکنون بیش از سه هزار تخت به ظرفیت درمانی کشور افزوده شده و کادر درمان نیز ۳۰ درصد افزایش داشته‌اند. خوشبختانه توریسم سلامت نیز در استان در حال افزایش است و بر همین اساس، نیاز خونی به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

وی ابراز کرد: اگر نیاز خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین نشود، اتاق‌های عمل به‌ هیچ‌ عنوان امکان انجام اعمال جراحی را نخواهند داشت، اما در این شرایط که کار تا این حد خطیر و بی‌بدیل است، هم شمار کارکنان سازمان انتقال خون استان در حال کاهش است و هم از نظر فیزیکی، امکانات ساختمانی، فنی و اعتباری ما به‌سختی می‌تواند از عهده نیاز‌های موجود بربیاید که در این شرایط، نیازمند توجه بیشتر سازمان برنامه و بودجه، استاندار خراسان رضوی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->