پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
سرخط خبرها

مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی: برنامه نیکبخت برای تامین امنیت غذایی و کنترل بازار گوشت و میوه چیست؟

  • کد خبر: ۱۷۰۲۴۲
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی: برنامه نیکبخت برای تامین امنیت غذایی و کنترل بازار گوشت و میوه چیست؟
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی برای تامین امنیت غذایی و کنترل بازار گوشت و میوه چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا پاک‌فطرت در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۰ خردادماه) مجلس در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در مخالفت با برنامه‌های وی گفت: از اینکه شما وزیری خواهید بود که از بدنه وزارتخانه آمده اید و از منطقه‌ای محروم مدیریت گرفته اید و رشته‌ای مرتبط با پست مدیریتی خود دارید، بسیار خوشحالم. از رئیس جمهور تشکر می‌کنم و امیدوارم در انتخاب سایر وزرا نیز اینگونه اقدام کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم ادامه داد: حداقل ۳۵ درصد اشتغال کشور در این بخش است و با توجه به اینکه امنیت غذایی برای کشوری مانند ایران که دشمنان زیادی دارد، مهم است و کشور‌هایی که تولید عمده داشته اند، دچار جنگ بوده و این موضوع امنیت غذایی کشور‌ها را تهدید می‌کند، وزیر جهاد کشاورزی باید فردی نخبه، شجاع، کاردان و با برنامه باشد تا بتواند تحول ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه با سلامت و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد، افزود: نیامده ایم صحبت‌هایی کنیم که از اخلاق دور باشد، اما به این سوالات پاسخ دهید؛ مقام معظم رهبری در بیانات فروردین ماه خود فرمودند مدیران باید تحول ایجاد کنند، تحول یعنی نقاط ضعف را شناسایی و آن‌ها را به قدرت تبدیل کنند. نقاط ضعف وزارتخانه شما چیست؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: نظر شما نسبت به شرکت‌ها و تعاونی‌های کوچک چیست؟ قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از ۲۵ درصد اقتصاد کشور از این بخش باشد، در صورتی که در حال حاضر این میزان حدود ۴ درصد است. شما در سازمان تعاون روستایی مسئولیت داشته اید، برای تقویت این تعاونی‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه کشاورزان و دامداران اکثراً از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی ناراضی هستند، برای رضایتمندی کشاورزان و تولیدکنندگان چه برنامه‌ای دارید؟ متاسفانه در برنامه‌های شما موردی ندیدم، عنوان کرد: در وزارت جهاد کشاورزی حیف و میل زیاد است و این وزارتخانه فربه شده است. چگونه می‌خواهید انضباط مالی و صرفه جویی را در این وزارتخانه حاکم کنید؟

وی عنوان کرد: در حوزه رشد اقتصادی برای سال جاری رشد اقتصادی کشور ۸ درصد مدنظر قرار گرفته شده که ۳ درصد آن مربوط به افزایش بهره وری است. با توجه به پایین بودن بهره وری در وزارتخانه شما، چگونه می‌خواهید آن را افزایش دهید؟ برنامه شما در انتخاب معاون و مدیران این وزارتخانه چیست؟ آیا به مدیران ریسک گرا فرصت رشد می‌دهید یا اینکه با روال فعلی وزارتخانه را اداره می‌کنید؟

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: آیا قول می‌دهید امنیت غذایی کشور را تامین کنید؟ آیا می‌توانید بازار میوه، تخم مرغ، سبزی و صیفی و گوشت را کنترل کنید تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود؟ آیا می‌توانید قدرت پیش بینی برنامه ریزی داشته باشید به صورتی که یکباره کالایی که تولید وزارتخانه شما است، نایاب نشود و شما مجبور نشوید بدون برنامه از خارج کالا وارد کنید، در این صورت کشاورز و دامدار نابود نمی‌شوند؟

پاک‌فطرت ادامه داد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی ۲ هزار عضو هیات علمی دارد، به نظر می‌رسد تابحال از این پتانسیل استفاده نکرده اید، زیرا اگر چنین اتفاقی صورت می‌گرفت، وضعیت اینگونه پیش نمی‌رفت. ارتباط شما و معاونان شما در آینده با این مرکز چگونه خواهد بود؟

وی با تاکید بر اینکه دست درازی به زمین‌های اطراف شهر‌ها و اراضی ملی حاشیه کلانشهر‌ها مانند کوه خواری و زمین خواری زیاد شده به گونه‌ای که کلانشهر‌ها نمی‌توانند توسعه و گسترش پیدا کنند. برنامه شما برای تقویت و حفظ و حراست از ادارات منابع طبیعی چیست؟ عنوان کرد: آیا برنامه‌ای برای حفظ و حراست از جنگل‌ها خصوصاً جنگل‌های زاگرس که هر جنوب ایران قرار دارند، چیست؟ بیش از ۲ میلیون هکتار جنگل در جنوب که اکثراً بلوط هستند، در حال از بین رفتن است، اگر این جنگل‌ها از بین بروند حداقل استان‌های جنوبی غیرقابل سکونت می‌شوند. برنامه شما برای حفظ این جنگل‌ها چیست؟ اصلا از این جنگل‌ها بازدیدی تاکنون داشته اید؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه زنجیره تولید محصولات کشاورزی در کشور ناقص است، صنایع تبدیل چه جایگاهی در برنامه‌های شما دارند؟ ادامه داد: ۸۰ درصد آب موجود در بخش کشاورزی صرف می‌شود، چه برنامه‌ای برای آبیاری نوین با توجه به اینکه کشور هر روز به سمت خشکسالی پیش می‌رود، دارید؟ خرد شد اراضی متاسفانه بلای جان امنیت غذایی شده، چه برنامه‌ای برای تجمیع این اراضی دارید؟

پاک‌فطرت عنوان کرد: واردات محصولات کشاورزی متاسفانه انحصاری شده و در دست عده‌ای خاص است، چگونه می‌خواهید آن را به عدالت برسانید، تا محصولات ارزانتر به دست مصرف کنندگان برسد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->