حامد کرزی با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید رئیسی را امضا کرد افتتاح یک پردیس سینمایی در گلشهرِ مشهد، بزرگترین محله مهاجرنشین ایران مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

معاون استاندار خراسان رضوی: جمهوری اسلامی همواره با کرامت و عزت با مهاجران افغانستانی برخورد کرده است

  • کد خبر: ۱۷۰۲۸۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
معاون استاندار خراسان رضوی: جمهوری اسلامی همواره با کرامت و عزت با مهاجران افغانستانی برخورد کرده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهاجرت یکی از دستورات دین اسلام است، گفت: جمهوری اسلامی همواره با کرامت و عزت با مهاجران افغانستانی برخورد کرده است.

شهرآرانیوز؛ سید هادی طباطبایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم روز جهانی پناهنده در مشهد گفت: مهاجرت در دین ما دستور دارد، خداوند دستور می‌دهد، جایی که نمی‌توانید دین خود را حفظ کنید و  جایی که نمی‌توانید امنیت خودتان را حفظ کنید، پس چرا مهاجرت نمی‌کنید؟

او در ادامه افزود: مگر ما غیر از تاریخ هجری شمسی و هجری قمری داریم که مبنای آن هجرت پیامبر از مکه به مدینه است. جمهوری اسلامی با میزبانی از پنج تا شش میلیون مهاجر افغانستانی در ۴۳ سال گذشته نشان داده است که همواره با کرامت و با عزت با آنها برخورد کرده‌ است.

طباطبایی تاکید کرد: ما آموزش، بهداشت و سایر امکانات اولیه را همچنان که برای شهروندان ایرانی قرار دادیم برای اتباع خارجی هم قرار دادیم. فرزندان اتباع غیرمجاز یعنی آنهایی که بدون هیچ مدرکی وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند از امکانات آموزشی استفاده می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران در طی ۴۳ سال گذشته همواره با کرامت و با عزت با مهاجران برخورد کرده است. ما آموزش، بهداشت و سایر امکانات اولیه را همچنان که برای شهروندان ایرانی قرار دادیم برای اتباع خارجی هم قرار دادیم. برای فرزندان اتباع غیرمجاز درحالی که هیچ مدرک شناسایی نداشتند، امکان آموزش را ایجاد کردیم. در طول این سال‌ها تمام تلاش جمهوری اسلامی ایران این بوده و است که مهاجران را برادران و خواهران خود بدانیم.

او در ادامه با اشاره به تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکلات معمولی حل شود و همه امور مربوط به اتباع که ممکن است در دستگاه‌های مختلف باشد تجمیع و به صورت هوشمند مدیریت شود. ما مسئولیت اتباع را به دوش کشیدیم، چون مبنای دینی داریم و اتباع افغانستانی را برادران و خواهران خود می دانیم. افغانستانی ها هم‌کیشان ما هستند و ما قرابت‌های زیادی با هم داریم.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما در خدمت اتباع هستیم و خواهیم بود ولی این دلیل نمی‌شود که دنیا که بحث حمایت از مهاجرین چه در حوزه بهداشت و سلامت و آموزش اینها را دارد، حق خود را ادا نکند. اگر خدای ناکرده ایران مانع از ورود اتباع می‌شد این برادران ما باید کجا می‌رفتند؟

طباطبایی در ادامه تاکید کرد: ما این پیام رو برای همه نهادهای بین‌المللی داریم که بیایند کنار ما و امکانات را برای ارائه به مهاجرین محترم بیشتر کنند. ما سال‌ها است که زیر تحریم‌های سخت و به قول خودشان کمرشکن ما ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->