روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل آتش‌نشانی مشهد برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید ایران تامین برق پایدار برای آیین تشییع پیکر شهید جمهور در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: کارها در شهرداری برای خدمت به مردم باید سریع، روان و با برنامه باشد

  • کد خبر: ۱۷۰۴۰۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
شهردار مشهد مقدس: کارها در شهرداری برای خدمت به مردم باید سریع، روان و با برنامه باشد
شهردار مشهد گفت: کارها در شهرداری به‌ویژه حوزه برنامه‌ریزی باید روان، با برنامه و سریع باشد و به‌گونه‌ای عمل شود که همه ببینند تحولی در حوزه برنامه‌ریزی و سارمایه انسانی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم انجام‌ شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در مراسم تکریم و معارفه معاونت برنامه‌ریزی، مدیرکل بازرسی و مشاور عالی شهردار مشهد که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: تاکنون همراهان خوبی را در مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به مردم در کنار خود داشته‌ایم و بعد از این نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حوزه برنامه‌ریزی یکی از معاونت‌های مهم و دارای جایگاه ویژه‌ای در شهرداری است، اظهار کرد: هرچند که همه معاونت‌ها در جایگاه خود مهم هستند، اما حوزه برنامه‌ریزی به‌عنوان مغز متفکر مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار مشهد افزود: البته همیشه به همه می‌گویم ریشه خدمات تمام حوزه‌های شهرداری و تأمین‌کننده مسائل بودجه‌ای معاونت شهرسازی است و اگر شهرسازی نباشد سایر حوزه‌ها نیز نمی‌توانند کار کنند؛ لذا اگر در حوزه شهرسازی برنامه‌ریزی و کار درست انجام شود، کار در سایر حوزه‌ها نیز درست انجام می‌شود.

قلندر شریف تصریح کرد:، اما بااین وجود جایی که باید در آن برای انجام کار و بودجه‌بندی مناسب، فکر، پژوهش و برنامه‌ریزی‌شده و فرآیند‌ها تدوین شود حوزه معاونت برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه چند سالی در حوزه برنامه‌ریزی دارای مشکلاتی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: هرچند تمام مدیرانی که در معاونت برنامه‌ریزی فعالیت داشته‌اند انسان‌های شریف، سالم و متخصصی بوده‌اند، اما این بخش نیاز به تخصص خاص خود برای پیشبرد امور دارد.

شهردار مشهد گفت: از تلاش‌های آقای حسینی که دوست، همکار و همفکر ما هستند به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم، ایشان در جایگاه‌های مختلفی در استان فعالیت داشته و منشأ خیر بوده‌اند و در حوزه برنامه‌ریزی شهرداری نیز با تمام توانشان فعالیت کردند که بابت این تلاش‌ها تشکر می‌کنیم.

قلندر شریف اضافه کرد: آقای حسینی فردی اخلاق‌مدار نیز هستند، روز شنبه که در خصوص تغییر و تحولات صحبت کردم باعزت نفس و کرامت ویژه‌ای با موضوع برخورد کردند که جای تشکر ویژه دارد.

وی بابیان اینکه نه‌تن‌ها همکارانمان در حوزه برنامه‌ریزی بلکه سایر همکاران در بخش‌های مختلف گاهی مظلوم واقع می‌شوند، اظهار کرد: دیدگاه من این است که باید به نیرو‌های شهرداری اعتماد کرد، زیرا نیرو‌های موجود در بدنه متخصص، توانمند، اصیل، پرتلاش، سالم و خلاق و حتی برخی جزو نخبگان هستند و مظلومیت آنجاست که گاهی مدیرانی برای مجموعه‌های شهرداری انتخاب می‌شوند که تخصص و شناخت کامل به مجموعه را ندارند.

شهردار مشهد اضافه کرد: به‌طور مثال از حوزه شهرسازی برای حوزه خدمات شهری و از حوزه خدمات شهری برای برنامه‌ریزی مدیر و نیرو انتخاب می‌شود؛ درحالی‌که متخصص آن حوزه نیستند و این‌یک اشتباه استراتژیک است؛ اگر قرار است نیرویی حتی از بیرون مجموعه جذب شود اشکالی ندارد، اما باید متخصص جایگاهی باشد که برای آن انتخاب شده و اطلاعاتش از نیرو‌های موجود در آن اگر بیشتر نیست کمتر نباشد و این موضوع خیلی مهم است.

قلندر شریف ادامه داد: قطعاً نیرو‌های شهرداری نیز پذیرنده این هستند که نیرویی متخصص‌تر و باتجربه‌تر از نیرو‌های موجود بدنه را قبول کنند، اما حتماً باید متخصص حوزه مربوطه باشد.

وی با اشاره به اینکه این‌جانب به این موضوع تأکیددارم و اولویت هم استفاده از نیرو‌های متخصص بدنه شهرداری است، گفت: دیدگاهمان این است که نیرو‌ها را برای مدیریت از بدنه مناطق، سازمان‌ها و ... شهرداری مشهد با تخصص‌های مختلف ارتقاء دهیم.

شهردار مشهد افزود: درمجموع نگاهمان توجه به همه حوزه‌ها است و از بخشی نگری پرهیز خواهیم کرد.

قلندر شریف اضافه کرد: در حوزه برنامه‌ریزی آقای بارانی سال‌ها فعالیت دارند و دراین حوزه متخصص هستند، توصیه‌هایی به ایشان داشتم که در حوزه برنامه‌ریزی کار‌ها را تسهیل و فرآیند‌ها را کوتاه کنند و ارتباط مناسبی با بخش‌های مختلف شهرداری به‌ویژه شورای اسلامی شهر و کمیسیون‌های شورا داشته باشند.

وی تصریح کرد: درمجموع کار‌ها باید روان، با برنامه و سریع باشد و به‌گونه‌ای عمل شود که همه ببینند تحولی در حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی انجام شده است.

شهردار مشهد بابیان اینکه بر تدوین مناسب بودجه سال آینده تأکید داریم، خاطرنشان کرد: هرچند که همه بخش‌ها باید دراین مسیر کمک کنند؛ اما معاونت برنامه‌ریزی باید بر کوتاه شدن فرایند‌ها جهت تسهیل و سرعت گرفتن فعالیت‌ها در شهرداری تمرکز کند که آقای بارانی دراین مسیر حرکت کرده‌اند و آقای حسینی نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

قلندر شریف در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه شود؛ سرمایه انسانی است که من به نیرو‌های شهرداری برای پیشبرد کار‌ها ایمان و امید دارم کلید واژه‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند.

وی افزود: از معاونت برنامه‌ریزی و معاونت مالی و پشتیبانی می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به نیرو‌های انسانی داشته باشند که در همین مدت کوتاه از حضورم پیگیر تعیین تکلیف حقوق و معیشت پرسنل بوده‌ایم که در همین راستا یک نامه و گزارش ویژه از سوی سازمان بازرسی کشور به مرکز پژوهش‌های مجلس زده شده و آسیب‌های پرداخت حقوق پرسنل شهرداری در قالب نظام هماهنگ پرداخت گوشزد و بر پرداخت حقوق در قالب نظام خدمات کشوری تأکید شده است.

شهردار مشهد اضافه کرد: درباره این حساسیت در جلسه‌ای با وزیر کشور صحبت کرده‌ایم و به سمتی حرکت می‌کنیم که تبدیل به قانون شود و اکنون نیز علی‌الحساب در فیش‌های حقوقی همکاران اعمال می‌شود.

قلندر شریف تصریح کرد: در بحث رفاهیات و بیمه تکمیلی نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده به‌طور مثال در بحث بیمه

تکمیلی سرانه دندان‌پزشکی هر فرد از ۵ میلیون به ۱۸ میلیون افزایش پیدا کرده است.

وی بابیان اینکه همچنین پیگیری ویژه‌ای نیز برای تأمین مسکن همکاران داشته‌ام و آن را شخصاً برعهده‌گرفته‌ام، اظهار کرد: با تعامل مناسب که با وزارت راه و شهرسازی برقرار شده و جلساتی که با معاون وزیر راه و شهرسازی در مشهد برگزار کرده‌ایم؛ مقرر شد تا سقف ۱۰ هزار واحد از طرح مسکن ملی برای پرسنل واجد شرایط این طرح اختصاص داده شود.

شهردار مشهد افزود: در همین راستا اکنون انجام پایش اطلاعات نیرو‌هایی که ثبت‌نام کرده و واجد شرایط طرح ملی مسکن هستند در حال انجام است و با هماهنگی که با راه و شهرسازی انجام شده برای همکاران واجد شرایطی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در طرح ملی مسکن نشدند سایت برای مدت کوتاهی دوباره باز می‌شود.

قلندر شریف اضافه کرد: این طرح زمین رایگان و تسهیلات دیگری دارد و در کنار آن از همکاران در معاونت مالی خواسته‌ایم تا دریافت تسهیلات از بانک شهر را نیز بررسی کنند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که ما در حوزه برنامه‌ریزی درگیر کار اجرایی شده‌ایم و همین امر ما را از فکر کردن و اندیشه ورزی غافل کرده است لذا از آقای سهیلی به‌عنوان مشاور عالی شهردار در حوزه برنامه‌ریزی دعوت کرده‌ایم با توجه به تجاربی که دارند دراین حوزه برای ایجاد تحول در معاونت برنامه‌ریزی به شهرداری کمک کنند.

شهردار مشهد به تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: حوزه بازرسی دارای جایگاه ویژه‌ای در هر سازمان است، ما باید به‌جایگاه و تفکری در بازرسی برسیم که پیشگیری و صیانت کنیم به‌جای اینکه به مرحله‌ای برسیم که برخورد شود.

قلندر شریف اضافه کرد: دراین مسیر باید میان بازرسی و حراست بدون موازی کاری تعامل برقرار شود.

وی تصریح کرد: از تلاش‌های آقای سادات فاطمی که انسانی اخلاق مدار و استادی برجسته در حوزه علوم قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی هستند و در مدت تصدی بر بازرسی شهرداری اقدامات خوبی انجام داده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم و از تجاربشان در جایگاهی مناسب استفاده خواهیم کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: آقای اکران مدیرکل جدید بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد نیز فردی پرتلاش هستند که امیدواریم در ادامه مسیر موفق باشند و از ایشان می‌خواهیم تا از جایگاه شهرداری و پرسنل آن صیانت کرده و گلوگاه‌های فساد را شناسایی و آن‌ها را از میان بردارند.

قلندر شریف افزود: درمجموع امیدوارم دست‌به‌دست یکدیگر داده و با تلاش و تعامل بتوانیم دراین دوره خدمت‌رسانی مناسبی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->