صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد
سرخط خبرها

آنچلوتی آماده آخرین ماجراجویی در برزیل

  • کد خبر: ۱۷۰۴۸۷
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
آنچلوتی آماده آخرین ماجراجویی در برزیل
صندلی پرافتخارترین تیم‌ملی فوتبال جهان برای سرمربی پرافتخارترین تیم باشگاهی جهان رزرو می‌شود.

حسرت نرسیدن به ششمین جام قهرمانی جهان، ناکامی در دوران حضور نیمار و نزدیک‌شدن رقبا برای گرفتن عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌جهانی از برزیل، درنهایت تعصب خاص برزیلی‌ها برای استفاده از سرمربی وطنی را شکست داد. رسانه‌های محلی برزیل مدعی هستند توافق با سرمربی رئال‌مادرید برای کار روی نیمکت سلسائو در مراحل نهایی است.

رسانه‌های معتبر فوتبال در اروپا این خبر را پوشش دادند و گفتند کارلتو در پایان قراردادش در سال ۲۰۲۴ هدایت تیم‌ملی برزیل را در دست خواهد گرفت. او مردی است که در سال‌های نزدیک به بازنشستگی هم ماجراجویی برای انجام‌دادن دارد. کارلتو یک سرمربی بزرگ برای تاریخ فوتبال است، چراکه هنوز پرافتخارترین تیم باشگاهی دنیا را هدایت می‌کند و هنوز پرافتخارترین تیم‌ملی تاریخ جام‌جهانی برایش روی نیمکت صندلی رزرو کرده دارد.

پایان دوران باشگاهی در مادرید

برای مردی که ماجراجویی‌اش در فوتبال باشگاهی اروپا همه پهنه قاره سبز را در بهترین لیگ‌ها و باشگاه‌ها دربرگرفته، سخت است که بگوییم کار او در عرصه فوتبال باشگاهی تمام می‌شود. بااین‌حال، نگاهی به سن‌وسال آنچلوتی و پروژه جدید پیش‌روی او این احتمال را در ذهن فوتبالی‌ها تداعی می‌کند که شاید کار در برزیل که به‌ادعای رسانه‌ها قطعی به‌نظر می‌رسد، آخرین پروژه کارلتو روی نیمکت نام بگیرد، به‌ویژه از این دیدگاه که پروژه تیم‌ملی برزیل نمی‌تواند پروژه‌ای کوتاه‌مدت باشد و شاید کارلتو دست‌کم دو سال و در وضعیت مساعد بیشتر از دو سال برای برزیلی‌ها کار کند.

اگر این احتمال قوت بگیرد و آنچلوتی به کارش در عرصه باشگاهی با ملحق‌شدن به برزیل پایان دهد، در حقیقت به‌گفته خودش وفادار مانده است و در مادرید و در اوج از رقابت‌های باشگاهی اروپا خداحافظی خواهد کرد. خداحافظی او حتی اگر به قهرمانی دوباره تیمش در رقابت‌های مختلف منجر نشود و حتی اگر شکست‌هایی در آخرین سال کار روی نیمکت کهکشانی‌ها منتظرش باشند، بازهم باشکوه خواهد بود.

خشم کارلتو از پرز

یکی از مواردی که آنچلوتی را به‌سمت قبول پیشنهاد برزیلی‌ها متمایل کرد، نارضایتی او از عملکرد مدیران رئال در تقویت تیم بود. پرز نه فصل پیش و نه این فصل آن‌قدر که انتظار می‌رفت، بازیکنی را برای تقویت مادریدی‌ها جذب نکرد، به‌ویژه در وضع فعلی انتظار می‌رفت که رئال‌مادرید باتوجه‌به جدایی بازیکنانی مثل کریم بنزما، مارکو آسنسیو و ادن هازارد فصل شلوغی را در پنجره نقل‌وانتقالات داشته باشد و بازیکنانی مانند هری کین، کای هاورتز، آلفونسو دیویس یا حتی کیلیان امباپه را به خدمت بگیرد.

آن‌ها همچنین خبر داده بودند که مدیران رئال به آنچلوتی اطمینان داده‌اند که جای خالی مهره‌هایی را که جدا شده‌اند، پر خواهند کرد و خرید‌هایی متناسب با نیاز این تیم انجام می‌دهند.

اما فلورنتینو پرز پس از جذب خوسلو در گفتگو با هواداران اظهار کرد که این آخرین خرید رئال است و روزنامه‌هایی مانند مارکا هم تأیید کردند که شواهد نشان می‌دهد این باشگاه دیگر قصد خرید ندارد. حالا رلوو خبر داده است که این موضوع به‌هیچ‌وجه برای آنچلوتی قابل‌قبول نیست و تنش بسیاری در رابطه این مربی با مدیران رئال به وجود آورده است، چراکه او منتظر عملی‌شدن وعده مدیران رئال و جذب بازیکنان بزرگ در این تابستان بود تا اوضاع سخت فصل گذشته تکرار نشود.

آخرین ماجراجویی سرمربی بزرگ

سلسائو در سال ۲۰۰۲ یک افتخار ویژه را کسب کرد؛ اما پس از بردن پنجمین عنوان قهرمانی جهان، جام‌های جهانی روی خوشی به طلایی‌پوشان آمریکای‌جنوبی نشان نداده‌اند. پروژه‌های پی‌درپی با ستاره‌های پرشمار و روی دست سرمربیان وطنی برزیل یکی پس از دیگری شکست خوردند و پله موفق نشد در دوران حیاتش بازهم قهرمانی تیم‌ملی کشورش را ببیند.

موضوعی که باعث شده این تئوری شکست‌خورده که سرمربی تیم‌ملی حتما باید برزیلی باشد، کنار گذاشته شود و آن‌ها برای حضور یک مربی بزرگ غیربرزیلی روی نیمکت کار کنند. آنچلوتی در روز‌های نزدیک به بازنشستگی تن به یک ماجراجویی بزرگ می‌دهد. او می‌تواند با موفقیت در برزیل و فتح ششمین جام در آمریکا پایان دوران خودش را به اوج شکوه و افتخار برساند و همین‌طور ممکن است سابقه درخشانش در تیم‌های اروپایی را با یک شکست بزرگ در سلسائو زیر سایه قرار دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->