استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی
سرخط خبرها

بلیت سفر اشتری سوخت

  • کد خبر: ۱۷۰۸۹۵
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
بلیت سفر اشتری سوخت
با سیاست جدید کمیته ملی المپیک فقط یک پینگ پنگ باز دختر به بازی‌های آسیایی می‌رود

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با تغییر سیاست‌های کمیته ملی المپیک در اعزام تیم‌ها و کاهش سهمیه‌ها، ستاره تنیس روی میز مشهدی به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نمی‌شود.

تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز زنان ایران بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش دارد و به همین منظور با شروع سال جدید چند دوره انتخابی برگزار شد تا ترکیب چهارنفره نفرات برتر ایران در این رقابت‌ها مشخص شود. در این انتخابی تیم‌ملی، شیما صفایی، دختر همدانی، با ۲۱ امتیاز نفر اول این مسابقات شد تا نخستین‌بار شانس حضور در بازی‌های آسیایی را به دست بیاورد.

ندا شهسواری نیز با ۲۰ امتیاز به مقام دوم رسید. فاطمه یاری، به‌عنوان جوان‌ترین ملی‌پوش در سکوی سوم این رقابت‌ها ایستاد و رتبه چهارم و آخرین سهمیه بازی‌های آسیایی نیز به مهشید اشتری رسید. این چهار نفر تیم‌ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را تشکیل دادند، اما درنهایت با تغییر سیاست‌های اعزام تیم‌ها، فهرست مسافران هانگژو نیز تغییر کرد. اوضاع اقتصادی و تمرکز بر مدال‌آوری و کیفیت مدال دلیل این سیاست‌گذاری‌های جدید است.

ایران در بازی‌های آسیایی۲۰۱۴ اینچئون فقط ندا شهسواری را داشت، اما در ۲۰۱۸جاکارتا، اولین‌بار تیمی از بانوان به مسابقات اعزام شدند که متشکل از مهشید اشتری، مریم صامت و ندا شهسواری بود.
اشتری در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جوانی هجده‌ساله بود و به‌عنوان نفر دوم فهرست به جاکارتا اعزام شد، اما اکنون برای مسابقات۲۰۲۲ فقط یک اعزامی وجود دارد.

درخواست برای یک بلیت اضافه

به گفته حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز بانوان، براساس تصمیم کمیته ملی المپیک، فقط نفر اول انتخابی تیم‌ملی یعنی شیما صفایی اعزام خواهد شد، اما او می‌گوید: در تلاش هستیم که بتوانیم موافقت کمیته ملی المپیک برای اعزام ندا شهسواری را هم بگیریم. صفایی با کاروان ایران اعزام خواهد شد، ولی برای شهسواری هم نامه زده‌ایم. ندا شهسواری کاپیتان تیم‌ملی ماست.

ندا از بیست سال پیش عضو تیم‌ملی است. او تنهاورزشکار رشته راکتی است که حضور در المپیک را تجربه کرده و در بازی‌های آسیایی دو بار حضور داشته است و پارسال در مسابقات کشور‌های اسلامی هم نقش بسیار مهمی در کسب قهرمانی ما داشت. همه این‌ها دلایل خوبی است که کمیته ملی المپیک مجاب شود تا شهسواری نیز همراه تیم به هانگژو برود.

خوش‌حالی شهسواری

ندا شهسواری هم می‌گوید: در کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو، اعزام سه پینگ‌پنگ‌باز مرد قطعی شده است و علی جوادی، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان تهران، اعلام کرد که نامه‌نگاری لازم با کمیته ملی المپیک برای اضافه‌شدن یک نفر دیگر از بانوان به فهرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی انجام شده است و در صورت موافقت، من نیز همراه شیما صفایی عازم هانگژو خواهم شد تا علاوه بر رقابت‌های انفرادی، در دوبل نیز شرکت کنیم. پیگیری این موضوع بسیار خوش‌حال‌کننده است.

تأییدنشدن خبر

به‌دنبال یافتن صحت و سقم اعزام دو بانوی تنیس‌روی‌میز به مسابقات هانگژو، با مهرداد علی قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز، گفتگو شد و قارداشی با اعلام بی‌خبری از این موضوع، بیان کرد: هنوز چیزی به فدراسیون اعلام نشده است و از این موضوع بی‌خبریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->