سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نظارت ۱۵۹ تیم دامپزشکی بر ذبح دام به مناسبت عید قربان در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۰۹۱۳
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
نظارت ۱۵۹ تیم دامپزشکی بر ذبح دام به مناسبت عید قربان در خراسان رضوی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همزمان با روز عید قربان ۱۵۹ تیم دامپزشکی شامل تیم‌های ثابت و سیار با همراهی ناظران بهداشتی و شرعی بر روند ذبح دام در سطح شهرستان‌های استان نظارت دارند.

محمود قربان‌زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: همچنین ۲۰۲ بازرس بهداشتی و ۴۱ ناظر شرعی به مناسبت این روز فعال خواهند شد و ناظر بر روند کشتار دام در سراسر استان هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط خشکسالی و افزایش گرمای هوا، شاهد تکثیر و ازدیاد فراوان کنه به عنوان ناقل بیماری مهلک تب خونزیزی‌دهنده کریمه کنگو هستیم. به همین دلیل جدا به شهروندان توصیه می‌کنیم که از کشتار دام در منازل، باغ‌ها و همچنین خرید دام زنده و کشتار در کنار جاده‌ها یا خرید گوشت دام کشتارشده خارج از شبکه کشتارگاه خودداری کنند.

قربان‌زاده بیان کرد: ۳۳ کشتارگاه صنعتی و سنتی دام در استان هماهنگ و آماده همکاری کامل با شهروندان برای ارائه خدمات از جمله فروش دام، کشتار دام و پیش‌سردکردن لاشه برای تامین سلامت مردم هستند. در کلانشهر مشهد نیز ۲ کشتارگاه صنعتی به صورت غیرحضوری این خدمات را ارائه می‌دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به هیچ‌وجه گوشت بلافاصله بعد از کشتار نباید مصرف شود و لازم است مردم به این نکته مهم توجه داشته باشند که پیش‌سرد لاشه‌ها به معنای نگهداشتن لاشه یا گوشت در دمای چهار درجه بالای صفر برای مدت ۲۴ ساعت است.

وی تاکید کرد: به هیچ‌وجه گوشت و آلایش دام شامل دل، جگر و قلوه نباید بلافاصله بعد از کشتار مصرف شود.

قربان‌زاده تاکید کرد: هر مورد از کشتار غیرمجاز دام می‌تواند خطر ابتلا به تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو را در پی داشته باشد و سلامت مردم را به خطر بیندازد.

وی گفت: این بیماری در دام‌ها علایم مشخص و قابل تشخیصی دربر ندارد و اساسا بیماری برای دام محسوب نمی‌شود بلکه دام ناقل این بیماری به انسان است؛ از همین رو سلامت، شادابی و وزن خوب دام ملاکی بر نبود این بیماری در بدن دام نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->