به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس معمار نژاد بیان کرد: مبنای بیمه دیجیتال و هوشمند به معنای راهبردها و مدلهای کسب و کار، توجه به مشتری در کانون تعاملات است.
معمارنژاد با بیان اینکه مشتری محوری و خدمات مبتنی بر فناوری نوین جزو کارهای اصلی است اظهار داشت: یکی از مشکلات بیمه بروز تقلب در بیان میزان خسارت و درصدها است در حالیکه با استفاده از فناوری نوین میتوان این نوع تخلفها را کاهش داد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه ایران در زمینه بیمه زندگی ۱۰ درصد و تمامی بیمهها ۱۴ درصد است در حالیک میانگین حهانی در زمینه بیمه زندگی حدود ۵۰ درصد است.
معمار نژاد تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور پایین بودن ضریب نفوذ بیمه زندگی است.
وی گفت: در کشور ۱۱ تا ۱۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت وجود دارد، اما یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه از آنها بیمه هستند و مابقی آنها بیمه ندارند؛ در حالیکه بیشترین آسیبها در زمینه فوت و خسارت بدنی از ناحیه راکبان موتورسیکلتها است.
معمارنژاد اظهار داشت: یکی از دغدغههای مهم کشور تامین اجتماعی و تامین معیشت بازنشستگان است که یکی از راههای تامین معیشت این قشر سرمایه گذاری است که میتوانند در قالب بیمه عمر، پس انداز و زندگی انجام داد.