فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

صحبت‌های پیشکوست تئاتر مشهد درباره ضرورت نقدپذیری نسل جوان تئاتر مشهد | نقد عقیم شده است

  • کد خبر: ۱۷۱۱۴۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
صحبت‌های پیشکوست تئاتر مشهد درباره ضرورت نقدپذیری نسل جوان تئاتر مشهد | نقد عقیم شده است
پیشکسوت تئاتر مشهد گفت: الان تئاتر مشهد با فعالیت پررنگ جوان‌های خلاق در حال پوست اندازی است؛ نسلی که خلاق است و نقد را می‌پذیرد.

شهرآرانیوز، رضا حسینی کارگردان پیشکسوت تئاتر مشهد در حاشیه برگزاری نقد و بررسی تئاتر دماوند در پردیس تئاتر مستقل مشهد گفت: در مواجهه با موضوع نقد در تئاتر به دو شکل برخورد می‌شود؛ اول اینکه تماشاگران، دوستان و منتقدان پس از پایان نمایش بلند می‌شوند، برای عوامل دست می‌زنند و از کارشان تعریف می‌کنند. در برخورد دوم اما همین افراد پایشان را که از سالن نمایش بیرون می‌گذارند  درباره ضعف‌های نمایش، ضعیف بودن بازی‌ها، طراحی صحنه ناملموس و دیگر نقایص کار صحبت می‌کنند! یعنی به فاصله ۱۰ قدم دیدگاه افراد به شدت تغییر می‌کند.

به گفته این پیشکوت تئاتر مشهد، دلیل این امر این است که از سویی جامعه هنری ما نقد پذیر نیست و از سوی دیگر منتقدان با توجه به برخورد احتمالی جامعه هنری دست به خود سانسوری می‌زنند تا فلان کارگردان ناراحت نشود، فلان بازیگر برخورد بدی با آن‌ها نکند و از این دست رفتارها. یعنی منتقدان ترجیح می‌دهند به جای صراحت خودسانسوری و به جای گفتن حقیقت مماشات کنند چون می‌دانند جامعه هنری نقدپذیر نیست.

او بر این باور است که این مسائل سبب شده تا در تئاتر منتقدانی صریح با بینش و اندیشه خاص نداشته باشیم حتی نشریات تخصصی تئاتر نیز در نقدهایشان مماشات می‌کنند و همه این عوامل سبب شده است تا نقد عقیم شود.

حسینی این مطلب را با این هدف عنوان می‌کند تا به نسل جوان تئاتر مشهد بگوید نقد پذیر باشند، برخلاف نسل گذشته که کم‌تر نقد را می‌پذیرفتند: « الان تئاتر مشهد با وجود فعالیت پررنگ جوان‌های خلاق در حال پوست اندازی است بنابراین به شما جوانان خلاق تئاتر مشهد توصیه می‌کنم برخلاف نسل گذشته که نقد را نپذیرفتند شما نقد را بپذیرید. ما قرار نیست مقابل شما بایستیم، دقیقا کنار شما می‌ایستیم و حقیقت را می‌گویم تا در کنار هم رشد کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->