موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

آذر منصوری، رئیس جدید جبهه اصلاحات، کیست؟ + سوابق و بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۷۱۲۷۲
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
  • ۱
آذر منصوری، رئیس جدید جبهه اصلاحات، کیست؟ + سوابق و بیوگرافی
عصر روز گذشته جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات برگزار شد و آذر منصوری به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات در دوره جدید برگزیده شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عزت الله تقوائیان؛ دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران در این باره گفت: مجمع عمومی در جلسات بعدی خود نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم، سخنگو و دبیر را انتخاب خواهد کرد. مجمع عمومی همچنین اعضای پنج کمیته سیاسی، راهبردی، استان‌ها، پایش و اطلاع رسانی را انتخاب خواهد کرد و اعضای این کمیته‌ها، روسای هر کمیته را از بین خود انتخاب خواهند کرد و پنج رئیس این کمیته‌ها به عضویت هیات رئیسه در می‌آیند و هیات رئیسه با ۱۰ عضو نهایی می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مجمع عمومی ۴۶ عضو دارد، تصریح کرد: ۳۱ عضو شامل دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب عضو جبهه اصلاحات و ۱۵ نفر هم عضو حقیقی هستند.

تقوائیان در پایان گفت: محسن هاشمی، فاطمه سعیدی، محسن آرمین، فخرالسادات محتشمی‌پور، آذر منصوری، محسن امین‌زاده، بهزاد نبوی، اسماعیل گرامی‌مقدم، محمد مقدم، بدرالسادات مفیدی، عماد بهاور، حسن رسولی، غلامرضا ظریفیان، محمدرضا جلایی پور و صمدی معروف، اعضای حقیقی مجمع عمومی جبهه اصلاحات هستند.

آذر منصوری کیست؟

آذر منصوری متولد سال ۱۳۴۳ در شهرری، عضو شورای مشاوران محمد خاتمی و عضو شورای مرکزی، دفتر سیاسی و نیز معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی است که در شهریور ۱۳۸۸ دستگیر شد و در اسفند همان سال حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد.

دستگیری و زندان در حوادث سال ۱۳۸۸

آذر منصوری در شهریور ۱۳۸۸ هنگامی که از منزل خواهرش در ورامین بازمی‌گشت، به دست مأموران امنیتی در خیابان متوقف و بازداشت شد. به گفتهٔ وکیل وی،  محمد رضا فقیهی، اتهام‌های او «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات»، «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» عنوان شد که به خاطر آن حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد.

وی در حال حاضر عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران است. آذر منصوری در قرچک ورامین ساکن است.

جبهه اصلاحات چیست؟

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با نام اولیهٔ شورای هماهنگی جبهه دوم خرداد چتر سازمانی ائتلاف و شورای اصلی گروه‌های سیاسی جناح اصلاح طلبان جمهوری اسلامی ایران است.

تشکیل

در ۱۳ نوامبر سال ۱۹۹۹ هجده گروه گرد هم آمدند و شورای هماهنگی جبهه دوم خرداد را با هدف یکپارچه‌سازی استراتژی اصلاح طلبان تشکیل دادند. نام‌گذاری دوم خرداد به تاریخ پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ برمیگردد. گروه بعدها گروه‌های هجده‌گانه جبهه دوم خرداد نام‌گذاری شد.

ائتلاف در دوران اصلاحات

ائتلاف آن‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۸ قادر بود تا تقریباً تمام ۳۰ کرسی در مهم‌ترین حوزه یعنی تهران را بدست آورد. در حالی که گروه‌های مختلف از ائتلاف دیدگاه‌های کمی متفاوت داشتند ولی اولویت همه آن‌ها حمایت از اصلاحات محمد خاتمی بود.

با وجود اینکه اصلاح طلبان تمام ۱۵ کرسی شورای شهر تهران در سال ۱۳۷۶ را در اختیار داشتند درگیری و اختلاف نظر بین نمایندگان از حزب کارگزاران سازندگی با جبهه مشارکت و حزب همبستگی به تدریج به نقطه‌ای رسید که شورا دو ماه مانده به انتخابات شورای شهر سال ۱۳۸۱ توسط وزارت کشور منحل شد. شورای هماهنگی جبهه دوم خرداد اعلام کرد که از هیچ‌یک از نمایندگان تهران حمایت نمی‌کند و گروه‌ها روی یک لیست واحد انتخاباتی سازش کنند.

 اعضای گروه موفق به جمع‌بندی و اتحاد در لیست واحد نشدند و بیش از ۱۰ لیست انتخاباتی اصلاح طلب منتشر شد؛ بنابراین اصلاح طلبان شکست سنگینی را متحمل شدند و همه صندلی‌ها به ائتلاف آبادگران ایران اسلامی وابسته به اصولگرایان رسید و محمود احمدی‌نژاد شهردار تهران شد.

پس از رد صلاحیت بسیاری از کاندیداهای ائتلاف توسط شورای نگهبان برای انتخابات مجلس سال ۱۳۸۲ تحصن نمایندگان در مجلس، در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۰۴ این شورا اعلام کرد: «نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کنند» و اصولگرایان برنده انتخابات شدند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ ایران با اصلاح طلبان نتوانستند به اجماع دست یابند و با اعلام کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی، مصطفی معین، مهدی کروبی و محسن مهرعلیزاده به عنوان نامزد گروه‌های اصلاح طلب، محمود احمدی‌نژاد برنده انتخابات شد و اصلاح طلبان بار دیگر به اصولگرایان باختند.

قدرت

در سال ۱۳۸۵ دو انتخابات به صورت هم‌زمان برگزار شد: مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شورای شهر. این شورا به یک لیست انتخاباتی واحد رسید؛ اما حزب اصلاح طلب تازه تأسیس اعتماد ملی به رهبری مهدی کروبی تصمیم به صدور لیست جداگانه گرفت.

در انتخابات مجلس ۱۳۸۶ در مقابل رد صلاحیت بسیاری از اصلاح طلبان جبهه یک لیست انتخاباتی با نام «ائتلاف اصلاح طلبان» داد اما حزب اعتماد ملی دوباره لیست مجزا ارائه کرد.

اصلاح طلبان در هر سه انتخابات شکست خوردند.

منبع: ایسنا/ویکی تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
0
حزب اصلاحات با نظراتی که دارندکارهای انجام میدهند دیگر حزب سیاسی داخل نظام نیست بیشتردشمن داخل نظام هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->