تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

ثبت‌نام زائران پیاده به مشهد برای دهه پایانی صفر از کی آغاز می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۷۲۶۳۳
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
ثبت‌نام زائران پیاده به مشهد برای دهه پایانی صفر از کی آغاز می‌شود؟
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: معمولا از ابتدای دهه محرم ثبت‌ نام کاروان‌های زائران پیاده به مشهد برای دهه پایانی صفر با اعلام به مدیران کاروان‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص زمان آغاز ثبت‌ نام زائران پیاده برای تشرف به مشهد در دهه پایانی ماه صفر عنوان کرد: معمولا زمان ثبت‌‌ نام تشرف زائران پیاده به مشهد برای دهه پایانی صفر را از ابتدای محرم به مدیران کاروان‌ها اعلام می‌کنیم اما از ابتدای محرم تماس واحد‌های مختلف ثبت‌ نام ما با کل کشور برقرار است که گروه‌هایی که عازم مشهد خواهند بود، اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای کاروان‌هایی که جدید هستند و برای بار نخست می‌خواهند به صورت پیاده در دهه پایانی صفر به مشهد مشرف شوند، ظرفیت ۱۰۰ نفره‌ای فراهم کرده‌ایم که می‌توانند از طریق سایت نسبت به ثبت‌ نام خود اقدام کنند. امکان ثبت‌نام برای کاروان‌های ۵۰ و ۱۲۰ نفره نیز در این فرایند فراهم شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با اشاره به افزایش ایستگاه‌های خواب شبانه در نزدیکی مشهد گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های صلواتی ما در حال فعال شدن هستند. به دنبال افزایش ظرفیت ایستگاه‌های بین راهی خود هستیم. تقریبا ایستگاه‌های صلواتی در محور مشهد را به نزدیکی شهر رسانده‌ایم چراکه زائران وقتی به مشهد مشرف می‌شوند در نزدیکی‌های مشهد تجمع می‌کنند.

رضایی بیان کرد: افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد. ایستگاه امام هادی(ع) که در محور نیشابور به زائران پیاده و سواره خدمات می‌دهد نیز افزایش بنا داشته است.

وی تصریح کرد: از کسانی که تمایل دارند به زائران امام هشتم(ع) خدمت‌رسانی کنند، دعوت می‌کنیم به تشکیل و تجهیز ایستگاه‌های صلواتی کمک کنند؛ ما همچنین به خدمات درمانی بیشتری برای زائران پیاده نیاز داریم.

رضایی در خصوص پیش‌بینی‌اش از میزان تشرف زائران به مشهد در دهه پایانی صفر گفت: در سال گذشته حدود ۴۹۸ هزار زائر پیاده داشتیم. در سال جاری نیز پیش‌بینی ما همین میزان است اما از آنجا که دهه پایانی صفر با ایام تابستان تقارن پیدا کرده و با تحصیل دانش‌آموزان همزمان نیست، احتمال افزایش تعداد زائران وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->