واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان انتقاد سخت بیل گیتس از ایلان ماسک و دونالد ترامپ تریلر جدید بازی Mafia: The Old Country منتشر شد + زمان عرضه گلکسی F56 سامسونگ رونمایی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

چرا مردم مثل گذشته برای خرید گوشی‌های پرچمدار هیجان ندارند؟

  • کد خبر: ۱۷۲۹۹۵
  • ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
چرا مردم مثل گذشته برای خرید گوشی‌های پرچمدار هیجان ندارند؟
آیا متوجه شده‌اید که مردم، دیگر مثل گذشته، هیجان زیادی برای خرید گوشی‌های پرچمدار ندارند؟ این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.
کاظم کلانتری
خبرنگار کاظم کلانتری

شهرآرانیوز - به نظر می‌رسد که مردم دنیا در زمینه خرید گوشی‌های پرچمدار یک تجدیدنظر اساسی کرده‌اند. برخی از آن‌ها هنوز درگیر رکود و مشکلات اقتصادی هستند؛ این دسته درباره اینکه پول خود را برای چه چیزی خرج کنند، بسیار سخت‌گیر شده‌اند.

همان‌طور که رسانه sammobile می‌گوید فروش گوشی‌های پرچمدار پیش از این هم وضعیت خوبی نداشت و برخی تغییرات اقتصادی هم واقعاً به بهبود فروش کمکی نکرده است. این موضوع شرکت‌ها را مجبور کرده است تا استراتژی‌های خود را تغییر دهند؛ یعنی آن‌ها بیشتر بر حفظ مشخصات و امکانات قوی گوشی‌هایشان، بدون افزایش بیشتر قیمت‌ها، تمرکز می‌کنند.

نکته دیگر این است که سرعت پیشرفت مانند گذشته نیست. به‌روزرسانی‌هایی که هر سال دریافت می‌کنیم، ارتقاهای کمتری را به ارمغان می‌آورند. برای مثال، چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و نسل ۲ را در نظر بگیرید. افزایش عملکرد و کارایی در آن‌ها چندان قابل‌توجه نیست؛ حداقل  یک کاربر معمولی در این زمینه تفاوت زیادی را احساس نمی‌کند. از آنجایی که آن‌ها نمی‌توانند این تفاوت را احساس کنند، احتمالاً برایشان توجیهی ندارد برای داشتن یک چیپست پیشرفته‌تر یک گوشی پرچمدار دیگر بخرند.

همین نکته درباره تنظیمات دوربین نیز صدق می‌کند. البته در این زمینه موضوع فقط سنسور دوربین با بالاترین مگاپیکسل نیست. پرچمدارانی مانند سری Galaxy S Ultra در حال حاضر دارای زوم ۱۰۰ برابری و سنسور‌های زاویه‌باز و فوق‌عریض هستند. برای بیشتر مشتریان درک اینکه چرا عکس‌های گرفته‌شده با گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر از عکس‌های گرفته‌شده با گلکسی اس ۲۲ اولترا است، دشوار است.

تفاوت این‌ها در نور روز، چندان بارز نیست و تفاوت تنها زمانی مشخص می‌شود که در نور کم عکس‌برداری کنیم. آیا با این تفاوت‌ها منطقی است که هرسال برای خرید گوشی پرچم‌دار جدید پول خرج کنیم؟

اینجا یک استثنا هم وجود دارد: پیشرفت قابل‌توجه در فناوری باتری. اما نباید انتظار داشته باشیم که پرچمداران جدید باتری‌های فوق العاده بزرگ ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشند و تغییر زیادی در ضخامتشان ایجاد نشود. مسابقه سرعت شارژ هم چیزی نیست که سازندگان خارج از چین با آن مشکل داشته باشند. غیر از اندروید و iOS سیستم عامل دیگری هم در بازار وجود ندارد. فناوری نمایشگر نیز کم‌و‌بیش در همه گوشی‌های بازار یکسان است.

چرا مردم مثل گذشته برای خرید گوشی‌های پرچمدار هیجان ندارند؟

سامسونگ در این میان مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و قبل از هر شرکت دیگری، گوشی‌های هوشمند تاشو را به بازار عرضه کرد. گلکسی زد فولد، پرچمدار سری تاشو سامسونگ، ۱۷۹۹ دلار قیمت دارد. در این زمینه یکنواختی در بخش پرچمداران با ارائه یک فرم منحصر به فرد و یک صفحه نمایش تاشو شکسته شده است.

از آنجایی که در دسته تاشوها جا برای بهبود و پیشرفت وجود دارد، سرعت در ارائه نوآوری نیز اهمیت پیدا کرده است. در سال‌های اخیر شاهد بازطراحی‌های عمده سری Galaxy Z Fold بوده‌ایم. همچنین پشتیبانی از قلم S و مقاومت در برابر آب هم به این‌ها اضافه شده است؛ مورد دوم قرار است امسال در گلکسی Z Fold ۵ با مقاومت در برابر گرد و غبار همراه شود.

پس اگر تاشو‌ها را استثنا در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد که بخش گوشی‌های پرچمدار معمولی قربانی همین موفقیت تاشوها شده باشند. در گذشته فناوری، عمق کافی برای پیشرفت داشت؛ اما در حال حاضر این کار دشوار شده است و همه سازندگان، از جمله سامسونگ، دیگر نمی‌توانند آن سطح از هیجان را ارائه دهند.

روش فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار، به ویژه در غرب که بسیاری از مشتریان در طول چندسال برنامه‌هایی برای خرید گوشی جدید دارند و از طریق تبلیغات و پیشنهادات معاوضه‌ای تشویق می‌شوند، همچنان ادامه پیدا می‌کند. اما آیا این باعث می‌شود به دورانی برگردیم که هر سال علاقه برای خرید آخرین گوشی پرچمدار بیداد می‌کرد؟ 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->