ایلان ماسک کارمند ایرانی شرکت تسلا را اخراج کرد + علت هک بیش از صد سایت فعال رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری ابابیل+تصاویر هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اینترنت بین‌الملل در تمام اپراتور‌ها وصل شد (۴ تیر ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در «محور مالی و اقتصادی» نخستین لیگ خلاقیت کلان‌شهر‌ها رتبه دوم را کسب کرد اطلاعیه جدید نوبیتکس | همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم حملات سایبری ایران در کمین آمریکا و اسرائیل استفاده از واتساپ روی تمام دستگاه‌های مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع شد زمان رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل بعد از آتش‌بس میان ایران و رژیم صهیونیستی ویدئو انفجار ورودی زندان اوین، غیرواقعی و ساختۀ هوش مصنوعی است! + عکس دارایی‌های رمزارزی صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد منتقل شد | امکان برداشت رمزارز وجود ندارد مکالمه نامحدود و رایگان تلفن ثابت تا پایان تیرماه ۱۴۰۴ تفاوت راکتور هسته‌ای و مرکز غنی‌سازی اورانیوم چیست؟ | بمباران کدام‌یک خطرناک‌تر است؟ همه‌چیز درباره بمب‌افکن B‑2، مشخصات آن و مأموریت‌هایش + عکس و جدول فعال استرالیایی حمایت گوگل از صهیونیست‌ها را افشا کرد آیا پلتفرم «رمزینکس» هک شده است؟ توضیحات جدید مدیرعامل «نوبیتکس» درباره حمله هکری اخیر (۳۱ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

چرا مردم مثل گذشته برای خرید گوشی‌های پرچمدار هیجان ندارند؟

  • کد خبر: ۱۷۲۹۹۵
  • ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
چرا مردم مثل گذشته برای خرید گوشی‌های پرچمدار هیجان ندارند؟
آیا متوجه شده‌اید که مردم، دیگر مثل گذشته، هیجان زیادی برای خرید گوشی‌های پرچمدار ندارند؟ این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

شهرآرانیوز - به نظر می‌رسد که مردم دنیا در زمینه خرید گوشی‌های پرچمدار یک تجدیدنظر اساسی کرده‌اند. برخی از آن‌ها هنوز درگیر رکود و مشکلات اقتصادی هستند؛ این دسته درباره اینکه پول خود را برای چه چیزی خرج کنند، بسیار سخت‌گیر شده‌اند.

همان‌طور که رسانه sammobile می‌گوید فروش گوشی‌های پرچمدار پیش از این هم وضعیت خوبی نداشت و برخی تغییرات اقتصادی هم واقعاً به بهبود فروش کمکی نکرده است. این موضوع شرکت‌ها را مجبور کرده است تا استراتژی‌های خود را تغییر دهند؛ یعنی آن‌ها بیشتر بر حفظ مشخصات و امکانات قوی گوشی‌هایشان، بدون افزایش بیشتر قیمت‌ها، تمرکز می‌کنند.

نکته دیگر این است که سرعت پیشرفت مانند گذشته نیست. به‌روزرسانی‌هایی که هر سال دریافت می‌کنیم، ارتقاهای کمتری را به ارمغان می‌آورند. برای مثال، چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و نسل ۲ را در نظر بگیرید. افزایش عملکرد و کارایی در آن‌ها چندان قابل‌توجه نیست؛ حداقل  یک کاربر معمولی در این زمینه تفاوت زیادی را احساس نمی‌کند. از آنجایی که آن‌ها نمی‌توانند این تفاوت را احساس کنند، احتمالاً برایشان توجیهی ندارد برای داشتن یک چیپست پیشرفته‌تر یک گوشی پرچمدار دیگر بخرند.

همین نکته درباره تنظیمات دوربین نیز صدق می‌کند. البته در این زمینه موضوع فقط سنسور دوربین با بالاترین مگاپیکسل نیست. پرچمدارانی مانند سری Galaxy S Ultra در حال حاضر دارای زوم ۱۰۰ برابری و سنسور‌های زاویه‌باز و فوق‌عریض هستند. برای بیشتر مشتریان درک اینکه چرا عکس‌های گرفته‌شده با گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر از عکس‌های گرفته‌شده با گلکسی اس ۲۲ اولترا است، دشوار است.

تفاوت این‌ها در نور روز، چندان بارز نیست و تفاوت تنها زمانی مشخص می‌شود که در نور کم عکس‌برداری کنیم. آیا با این تفاوت‌ها منطقی است که هرسال برای خرید گوشی پرچم‌دار جدید پول خرج کنیم؟

اینجا یک استثنا هم وجود دارد: پیشرفت قابل‌توجه در فناوری باتری. اما نباید انتظار داشته باشیم که پرچمداران جدید باتری‌های فوق العاده بزرگ ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشند و تغییر زیادی در ضخامتشان ایجاد نشود. مسابقه سرعت شارژ هم چیزی نیست که سازندگان خارج از چین با آن مشکل داشته باشند. غیر از اندروید و iOS سیستم عامل دیگری هم در بازار وجود ندارد. فناوری نمایشگر نیز کم‌و‌بیش در همه گوشی‌های بازار یکسان است.

چرا مردم مثل گذشته برای خرید گوشی‌های پرچمدار هیجان ندارند؟

سامسونگ در این میان مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و قبل از هر شرکت دیگری، گوشی‌های هوشمند تاشو را به بازار عرضه کرد. گلکسی زد فولد، پرچمدار سری تاشو سامسونگ، ۱۷۹۹ دلار قیمت دارد. در این زمینه یکنواختی در بخش پرچمداران با ارائه یک فرم منحصر به فرد و یک صفحه نمایش تاشو شکسته شده است.

از آنجایی که در دسته تاشوها جا برای بهبود و پیشرفت وجود دارد، سرعت در ارائه نوآوری نیز اهمیت پیدا کرده است. در سال‌های اخیر شاهد بازطراحی‌های عمده سری Galaxy Z Fold بوده‌ایم. همچنین پشتیبانی از قلم S و مقاومت در برابر آب هم به این‌ها اضافه شده است؛ مورد دوم قرار است امسال در گلکسی Z Fold ۵ با مقاومت در برابر گرد و غبار همراه شود.

پس اگر تاشو‌ها را استثنا در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد که بخش گوشی‌های پرچمدار معمولی قربانی همین موفقیت تاشوها شده باشند. در گذشته فناوری، عمق کافی برای پیشرفت داشت؛ اما در حال حاضر این کار دشوار شده است و همه سازندگان، از جمله سامسونگ، دیگر نمی‌توانند آن سطح از هیجان را ارائه دهند.

روش فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار، به ویژه در غرب که بسیاری از مشتریان در طول چندسال برنامه‌هایی برای خرید گوشی جدید دارند و از طریق تبلیغات و پیشنهادات معاوضه‌ای تشویق می‌شوند، همچنان ادامه پیدا می‌کند. اما آیا این باعث می‌شود به دورانی برگردیم که هر سال علاقه برای خرید آخرین گوشی پرچمدار بیداد می‌کرد؟ 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->