یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

کاهش چشمگیر سهم اپل از بازار موبایل

  • کد خبر: ۱۷۵۰۵۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
کاهش چشمگیر سهم اپل از بازار موبایل
فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش داشته، ولی در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ بهبودی جزئی را تجربه کرده است؛ برخی گزارش‌های آماری و تحلیلی هم می‌گویند، علی‌رغم استمرار شرایط ناپایدار بازار، برخی از نشانه‌های حاکی از بهبود اوضاع دارند. اما اپل وضعیت بدی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار گوشی‌های هوشمند، همچنان، پس از شش فصل متوالی در شرایط ناپایداری قرار دارد و میزان فروش و عرضه موبایل اوضاع چندان مناسبی ندارد؛ با وجود این، گزارش جدید وب‌سایت آماری و تحلیلی Canalys نشان می‌دهد که بارقه‌هایی از امید در بازار پیدا شده که خبر از بهبود شرایط در آینده‌ای نزدیک می‌دهد.

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به‌نسبت سال گذشته حدود ۱۱درصد کاهش داشته است که در مقایسه با افت ۱۲درصدی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ بهبودی جزئی را تجربه کرده است. در حال حاضر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، با عرضه مدل‌های قدیمی‌تر، انبار‌ها را برای گوشی‌های جدید خالی می‌کنند؛ به‌علاوه، تولیدکنندگان در حال تلاش برای تأمین قطعات کلیدی موردنیاز هستند که البته این قطعات افزایش قیمتی نسبتا زیادی داشته‌اند.

به‌مانند سه‌ماهه قبلی، پنج برند اصلی بازار سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو (وان‌پلاس) و ویوو هستند. اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری حدود ۱۷درصد از سهم بازار را در اختیار داشته که به‌نسبت سهم ۲۱درصدی این برند در سه‌ماهه اول رشد منفی ۴درصدی را ثبت کرده است که در بین برند‌های برتر بازار بیشترین افت فروش به‌شمار می‌رود.

در همین حال، سهم بازار سامسونگ تنها با یک‌درصد کاهش به ۲۱درصد در سه‌ماهه دوم سال جاری رسیده که نشان می‌دهد شرایط برای بازار غول فناوری کره تقریبا پایدار است. شیائومی نیز، به‌لطف فروش بسیار موفق گوشی‌های برند ردمی، با افزایش سهم دودرصدی مواجه شده است. سهم وان‌پلاس و اوپو از بازار نیز به مانند سه‌ماهه قبلی برابر با ۱۰درصد است و این دو برند شرایط خوبی در بازار‌های اصلی مانند آسیا-پاسفیک دارند.

منبع: جی‌اس‌ام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->