حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مشهد از گزارش‌های تکان دهنده مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا

  • کد خبر: ۱۷۳۳۲۲
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مشهد از گزارش‌های تکان دهنده مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌های تکان دهنده‌ای از مراکز درمانی اعلام شده است؛ تعداد قابل توجهی مرگ و میر‌ در کشور به دلیل آلودگی هوا داریم و پرونده این موضوع در دست پیگیری است.

به گزارش شهرآرانیوز، نصرالله پژمانفر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرونده‌های کمیسیون اصل۹۰ گاهی مسیر خودش را ادامه می‌دهد و گزارش جدید به آن اضافه و برخی پرونده‌ها مختومه می‌شود، اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از پرونده‌هایی است که سه گزارش تا کنون نسبت به آن ارائه شده و چندین جلد پرونده و‌ سند است؛ این پرونده بسته نخواهد شد و در دست پیگیری است.

وی گفت: گزارش‌های تکان دهنده‌ای از مراکز درمانی اعلام شده است؛ تعداد قابل توجهی مرگ و میر‌ در کشور به دلیل آلودگی هوا داریم؛ البته هنوز گزارش جامعی از این تلفات وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش‌های سازمان‌های فردوس‌ها در خصوص مرگ و‌ میر و علت آن جامع و‌کامل نیست. علی‌رغم اینکه قانون تکالیف روشنی مشخص کرده است، اما اقدامات قانونی به صورت نازل انجام می‌شود. در کمیسیون‌اصل نود در حال پیگیری هستیم و دستگاه‌های‌مرتبط را بازخواست می‌کنیم.

وی ادامه داد: عمده پاسخ این دستگاه‌ها این است که سازمان برنامه و بودجه، بودجه مورد نیاز برای جلوگیری از آلودگی هوا در نظر نگرفته است.

پژمانفر ادامه داد: نیروگاه‌ها امروز به دلیل اینکه در برخی نقاط کشور سوخت فسیلی و مازوت استفاده می‌کنند. در برخی کلانشهر‌ها مصرف گاز بالاتر است و برخی شهر‌ها مصرف سوخت فسیلی کمتر است. یکی از شهر‌هایی که آلودگی زیادی دارد مشهد است. مصرف سوخت فسیلی نیروگاه توس بسیار بالاست و این درحالی است که این نیروگاه برای مصرف گاز ساخته شده است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو را مکلف کرده‌ایم که به سمت عدالت در توزیع سوخت حرکت نماید.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از کار‌هایی که کمیسیون آن را پیگیری می‌کند، مصوبه‌ای در سنوات گذشته داشته‌ایم که انجام نشده و آن ابطال اسناد عادی است. اسناد عادی در کشور مورد تایید دستگاه قضایی است و این اسناد، اسناد رسمی را هم باطل کرده است.

خودروی فرسوده باید با برنامه از چرخه استفاده خارج شود

پژمانفر در ادامه با بیان اینکه خودروی فرسوده باید با برنامه از چرخه استفاده خارج شود، ادامه داد: در خراسان رضوی یکی از صنایع قوی، خودروسازی و قطعه سازی است. با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار شد تا کارخانه ساخت پلوس در مشهد ایجاد شود و بانک صادرات  نیز موظف شده تا تسهیلاتی در این زمینه ارائه دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع تشکیل مجمع نمایندگان خراسان بزرگ را نیز پیگیری کرده‌ایم تا مسائل مشترک سه استان در حوزه آب و راه و انرژی پیگیری شود. خط تابش یا همان خط انتقال گاز نیز یکی از موضوعات مورد پیگیری بوده است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت. این مسیر از کرمان به خراسان شمالی است که منجر به تقویت خطوط گاز فعلی می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال سوخت به شرق کشور به صورت جاده‌ای و ریلی است، گفت: به دنبال ایجاد یک خط انتقال برای سوخت نیز به شرق‌کشور‌هستیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی را نیز یکی دیگر از پرونده‌های این کمیسیون دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز در بهترین زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری صورت می‌گیرد و تبدیل به باغ ویلا می‌شود.

پژمانفر گفت: همچنین حمل و‌نقل برون‌شهری نیز به زودی مانند اسنپ یا تپسی بر روی پلت‌فرمی صورت خواهد گرفت که باعث کاهش هزینه باربری و کوتاه شدن دست واسطه‌ها می‌شود.

پیگیری مشکلات شهر کلات نادری

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شهر کلات نادری اشاره کرد و گفت: کلات یک منطقه دامداری و کشاورزی است و بدلیل خشکسالی، تلاش کرده‌ایم که نهاده‌های دامی را در اختیار قرار دهیم که در مقابل هزینه آن، گوشت دام را دریافت خواهیم کرد.

پژمانفر تصریح کرد: امروز بیش از ۱۷۰۰ خانوار عشایری در سازمان آمار ثبت شده‌اند.

اصلاح شبکه برق مشهد با همکاری چین

وی درباره مسئله آب در مشهد نیز گفت: اینکه ما در هر نقطه مجوز می‌دهیم که خانه ویلایی ساخته شود آیا فکر امکانات آن را کرده‌ایم؟ این اقدامات نیاز به آب و گاز و زیر ساخت دارد؛ وقتی زیر ساخت نباشد مالک زمین را می‌فروشد و به دست دلالان می‌رسد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات در حوزه آب باید سرعت پیدا کند. برای تصفیه خانه طبرسی شمالی توانسته‌ایم هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم. اگر این پیگیری‌ها نبود، این تصفیه خانه تعطیل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه برق نیز مشکلاتی داریم گفت: با همکاری چینی‌ها قرار است اصلاح شبکه برق در خراسان رضوی و مشهد صورت بگیرد.

او ضمن گلایه از شهرداری مشهد نیز گفت: شهرداری نسبت به سپتاژ و تخلیه تانکر‌ها در کشف رود مقداری کند عمل کرده است؛ لذا درباره تصفیه خانه کشف رود که اعتبارات آن هم اختصاص یافته باید سرعت دهد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: موضوع تخت‌های بیمارستانی یک مسئله‌ای است که در حال پیگیری هستیم. اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی در شهرک شهید رجایی در حال راه‌اندازی‌ است. همچنین بیمارستان امام رضا(ع) یک بیمارستان بزرگ و زیر مجموعه علوم‌پزشکی‌مشهد است و اعتبارات این بیمارستان باید یک ردیف بودجه مستقل داشته باشد.

وی به موضوع امنیت در مشهد اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی ما با این ظرفیت در مشهد دیگر نمی‌تواند جوابگو‌باشد؛ لذا سطح نیروی انتظامی باید در مشهد ارتقا پیدا کند. این اقدام نیاز به اعتبار ویژه است.

نماینده مردم مشهد و کلات درخصوص مشکلات ورزشگاه ثامن الائمه نیز گفت: پیگیر هستیم برای حل مشکلات ورزشگاه ثامن یک بودجه ملی دریافت کنیم.

پژمانفر در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت دیزدر گفت: مرکز پژوهش‌های وزارت میراث فرهنگی قرار است اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

وی درباره وضعیت کشف رود نیز گفت: اینکه انرژی بگذاریم ببینیم چه کسانی کوتاهی کرده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال شهرآرانیوز درباره وضعیت دریاچه بزنگان گفت: در مورد بزنگان گزارش دقیقی نرسیده و اظهار نظری نمی‌توانم داشته باشم.

دست‌های پشت پرده، مانع از حذف کنکور شده‌اند

پژمانفر همچنین در پاسخ به سوال دیگر شهرآرانیوز درباره تخلفات صورت گرفته در کنکور و مصوبه مجلس در خصوص برخورد با افراد متخلف گفت: مصوبه مجلس درباره کنکور این است که اگر یک داوطلبی تخلف کرده باشد و احراز شود، باید برخورد شود. الان احراز تخلف نشده و دستگاه متولی این احراز را انجام نداده و داوطلب دانشجو شده است. در دنیا از کنکور گذشته‌اند و ماهم در قانون از کنکور گذشته‌ایم، اما دست‌های پشت پرده اجازه حذف کنکور را نمی‌دهند و مافیا وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->