پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی
سرخط خبرها

قرارداد‌های موقت کارگران مشاغل پروژه‌ای تعیین تکلیف شد/حداکثر مدت موقت ۴ سال

  • کد خبر: ۱۷۳۹۹
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
قرارداد‌های موقت کارگران مشاغل پروژه‌ای تعیین تکلیف شد/حداکثر مدت موقت ۴ سال
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین سقف انعقاد قرارداد موقت با کارگران مشاغل پروژه‌ای در راستای ارتقای امنیت شغلی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «در اجرای تکلیف تبصره یک ماده هفت قانون کار در جلسه امروز دولت به ریاست روحانی در آستانه دهه مبارکه فجر، به پیشنهاد وزارت کار آرزوی ۲۸ ساله‌ی جامعه کارگری ایران، همانا تعیین حداکثر مدت موقت برای کار‌هایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیر مستمر دارد از زمان این تصویب نامه به مدت چهار سال تعیین شد.»


 آیین‌نامه تعیین سقف زمانی برای قرارداد‌های موقت در مشاغل غیرمستمر از تیرماه سال ۹۷ از سوی ربیعی با قید فوریت به دفتر جهانگیری ارسال شد، و بعد از آن نیز با تغییر و تحولات وزیر کار این آیین‌نامه به حاشیه رفت.

۳۰ مهرماه سال ۹۷ بود که محمد شریعتمداری وزیر کار شد، اما بعد از آنکه وزیر سابق صنعت وزیر کار شد، باز هم خبری از تصویب آیین‌نامه تعیین سقف زمانی برای قرارداد‌های موقت نشد. اکنون شب گذشته محمد شریعتمداری در توئیتر شخصی خود خبر از انعقاد قرارداد موقت با کارگران مشاغل پروژه‌ای در راستای ارتقای امنیت شغلی خبر داد.

 

بر این اساس، حداکثر مدت موقت برای کار‌هایی که ماهیت آن‌ها جنبه غیرمستمر دارد، ۴ سال تمام است، به عبارتی انعقاد قرارداد موقت از سوی کارفرمایان با کارگرانی که ۴ سال در مشاغل غیرمستمر یا همان مشاغل پروژه‌ای از جمله سدسازی، اعم از اینکه به صورت متوالی یا متناوب باشد، ممنوع است و باید با این کارگران تا پایان پروژه قرارداد دائم منعقد شود.

 

حداکثر مدت موقت در قرارداد‌های کار غیرمستمر ۴ سال تعیین شد


در همین حال نیز رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: با تصویب آیین‌نامه تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار در هیات دولت، حداکثر مدت موقت برای کار‌هایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیرمستمر دارد، از زمات تصویبنامه ۴ سال تعیین شد.


محمدرضا تاجیک، رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به اینکه آیین نامه تعیین حداکثر مدت برای کار‌هایی با جنبه غیرمستمر تصویب شد گفت: این آیین‌نامه در زمان وزارت علی ربیعی در شورای‌عالی کار تهیه شد و در تیرماه سال ۹۷ از سوی او به دولت ارسال شد.


نماینده کارگران گفت:این آیین‌نامه بر اساس تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار تدوین شد و به‌موجب آن وزارت کار متعهد شده بود این آیین‌نامه را به تصویب هیات وزیران برساند تا حداکثر زمان برای قرارداد‌های کارگران در مشاغل غیرمستمر تعیین شود.


تاجیک اضافه کرد: برای تعیین مدت قرارداد موقت ملاک شغل و کار خواهد بود یعنی کارفرما برای یک کار تا ۴ سال می‌تواند قرارداد موقت با کارگر منعقد کند، اما پس از گذشت ۴ سال قرارداد آخرین کارگر شاغل در همان کار تا پایان موضوع کار دائمی تلقی خواهد شد. این آیین نامه مشمول کار‌های مستمر نمی‌باشد، ولی میتوان تبصره ۲ ماده ۷ را بهتر تفسیر نماییم.


نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت: این آیین نامه بعد از گذشت قریب به ۲۹ سال با تلاش فراوان و پیگیری‌های فراوان نمایندگان گروه کارگری به تصویب رسید.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->