برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟
سرخط خبرها

شاهکار تنیسور مشهدی در ابعاد جهانی

  • کد خبر: ۱۷۶۷۰۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
شاهکار تنیسور مشهدی در ابعاد جهانی
تیم ملی تنیس کشورمان در جریان رقابت‌های دیویس‌کاپ و صعود بزرگ به سطح ۲ جهانی سینا مقیمی تنیسور مشهدی را در ترکیب داشت.

رقابت‌های تنیس دیویس‌کاپ سریلانکا به پایان رسید و تنیسور‌های کشورمان توانستند با نمایشی جسورانه به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسند. این تیم پیش از اعزام هدف حمله منتقدان قرار گرفته بود و بسیاری معتقد بودند این تیم از سطح سوم جهانی به سطح چهارم سقوط خواهد کرد، اما نمایش خیره کننده تنیسور‌های جوان کشورمان همه را انگشت‌به‌دهان کرد.

تیم‌ملی تنیس جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها توانست علاوه بر صعود به سطح دوم رقابت‌های جهانی، به مقام قهرمانی هم برسد. در این بین یکی از تنیسور‌های تیم‌ملی که نمایشی شاهکارگونه داشت، پسری از دیار خراسان و شهر مشهد بود. سینا مقیمی ستاره غافل‌گیرکننده این تورنمنت برای ایران بود و توانست همه حریفانش را از پیش رو بردارد و نمایشی درخشان داشته باشد. او حالا ستاره جدید ورزش خراسان است که از دنیای تنیس ظهور پیدا کرده است.

درباره پسری که یک‌باره ستاره شد

سینا مقیمی متولد مشهد است. او از همان کودکی به تنیس علاقه داشت و به گفته مربی‌اش از هفت‌سالگی تنیس را در کورت‌های مشهد آغاز کرده است. مقیمی در سطوح پایه مراحل رشد و ترقی را طی کرد و در دوازده‌سالگی، پس از آنکه فوت‌وفن تنیس را یاد گرفت، راهی تهران شد.

ستاره جوان تنیس خراسان در تهران به باشگاه «آپت» پیوست و در رده‌های سنی دوازده، چهارده و شانزده‌سال انواع عناوین در سطح کشور را از آن خود کرد. مقیمی که ۲۲ سال دارد و تازه اول راه افتخار و درخشش است، فصل گذشته در لیگ‌برتر تنیس ایران برای تیم پارسیان انرژی به میدان رفت و حالا با این موفقیت بی‌تردید هواخواهان بیشتری در لیگ‌برتر پیدا می‌کند. او رنکینگ ۱۱۰۰ دنیا را دارد.

یک موفقیت در اندازه جهانی

تنیسور‌های کشورمان در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی هیچ‌گاه نتوانسته بودند از سطح ۳ آسیا بالاتر بروند. آن‌ها هر سال یا برای بقا در سطح سوم می‌‎جنگیدند یا با سقوط به سطح چهارم، دوباره روز برایشان از نو می‌شد و روزی از نو! با این همه، امسال شاگردان محمدرضا توکلی در دیویس‌کاپ سطح سوم شاهکار کردند.

آن‌ها در گروهی که عربستان، ویتنام و سریلانکای میزبان در آن حضور داشتند، توانستند مقتدرانه هرسه حریفشان را شکست دهند و جواز حضور در سطح دوم جهانی را به دست آورند. ملی‌پوشان تنیس ایران با ترکیب سینا مقیمی، حمیدرضا نداف، امیرحسین بادی، علی یزدانی و سامیار الیاسی در فینال این رقابت‌ها هم برابر تیم قدرتمند پاسیفیک به برتری رسیدند تا جام را بالای سر ببرند. ستاره‌های ایران این صعود تاریخی را پس از نزدیک به نیم قرن جشن می‌گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->