سرخط خبرها

استقلال نکونام شبیه ارتش سری

  • کد خبر: ۱۷۷۸۸۳
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
استقلال نکونام شبیه ارتش سری
جواد نکونام امیدوار است بازیکنانی همچون خالدآبادی، سعیدی‎‌فر، زواری، صادقی، برزگر، منتظرمحمد، توارانیان و زواری تبدیل به ستاره‌های تیمش شوند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، استقلال دراین فصل بازیکنان جوان و کم تجربه کم درترکیب خود نخواهد داشت. این وضعیت از نظری برخی کارشناسان بیمناک است و برخی نیز این موضوع را یک فرصت بزرگ برای باشگاه مردمی استقلال می‌دانند ومعتقدند که شاید همین جوان‌ها جرقه بزنند وتبدیل به چهره‌های بزرگی در ترکیب استقلال شوند.

در زو‌های اخیر بار‌ها خبر‌هایی درباره جذب بازیکنان جوان توسط استقلال به گوش رسید. از خالد آبادی و برزگر تا محمد منتظر و تورانیان. در این میان هم با آمدن جوان‌ها، دیگر بازیکنان جوان استقلال شاید به این باور رسیده باشند که با وجود تعدد بازیکنان هم سطح خود، فرصت برای عرض اندام آن‌ها کم شود، اما جواد نکونام حالا که خود را ناچارا درمیان جوان‌ها و کم تجربه‌ها می‌بیند، قصد دارد همه چهره‌های جوان را حفظ کند تا شاید در جریان لیگ برتر، با همین ارتش سری لیگ را به سود خود پیش ببرد.

بازی گرفتن از جوان‌ها البته به مثابه استفاده از یک شمشیر دولبه می‌ماند. شمشیری که گاه ممکن است گردن حریف را بزند و گاه احتمال دارد باعث آسیب رسیدن به خودی شود.

حضور پرتعداد جوان‌ها در استقلال نیز همین وضعیت را برای جواد نکونام ایجاد خواهد کرد. نه اینکه تیم او خالی از بازیکنان با تجربه باشد؛ نه  این طورنیست. تیم جواد نکونام سرشار از بازیکنان با تجربه است و کم بازی کرده در لیگ برتر در ترکیب خود ندارد..


همین حالا در برخی پست‌ها تعدد بازیکنان با تجربه باعث نیمکت نشینی چهره‌های مهمی خواهد شد، اما اگر نگاهی به اسکواد آبی بیندازیم به این نتیجه می‌رسیم که حجم قابل توجهی از بازیکنان از چارچوب دروازه گرفته تا خط حمله در ترکیب استقلال حضور دارند که از سن و سال کمی بهره می‌برند و درردیف بازیکنان جوان تیم به حساب می‌آیند.

بازیکنانی همچون خالدآبادی، سعیدی‎‌فر، زواری، صادقی، برزگر، منتظرمحمد، توارانیان، زواری و چند بازیکن گمنام دیگر از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان آمده‌اند مد نظر سرمربی استقلال هستند.

البته ممکن است دراین میان یکی از دروازه‌بان‌های جوان از استقلال جدا شود، اما این طورنیست که دراین پست شاهد خالی شدن دست سرمربی استقلال از بازیکنان جوان باشیم و به طور قطع با ماندن خالدآبادی که شرایط سنی مناسبی دارد، جواد نکونام این فرصت را خواهد داشت تا از این چهره نیز در آینده بهره بگیرد.

حتی سبحان خاقانی را نیز به رغم آنکه سال‌ها در لیگ برتر بازی می‌کند می‌توان در ردیف این دست بازیکنان قرار داد و شاید در فصل جاری به دلیل فشار بسیاری که به کادر فنی وجود دارد، همین بازیکنان ناگهان تبدیل به ستاره‌هایی شوند که سرمربی استقلال در آینده بتواند بابت میدان دادن به آن‌ها فخر بفروشد و خود را خالق این قبیل بازیکنان بداند.

درسال‌های گذشته گرچه تعداد قابل توجهی از این چهره‌های جوان سوختند ودیگر اثری از آن‌ها در فوتبال نیست، اما در تاریخ باشگاه استقلال کم بازیکن جوان و کم تجربه نبود که موفقیت‌های بزرگی را به چنگ آورد.

در سال‌های اخیر درخشش قایدی، صیادمنش، حسین‌زاده قابل تحسین است و استقلال درواقع فرصت را برای این بازیکنان پدید آورد تا خود را به عنوان مردانی اثرگذار در فوتبال ایران لقب دهند. یا امید نورافکن که اکنون یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر به شمار می‌رود نیز از این دست مردان است که در باشگاه استقلال ساخته و پرداخت شد و هیچ بعید نیست که با وجود دشواری‌هایی که پیش روی نکونام است و او گاه ناچار به استفاده از بازیکنان جوانی همچون برزگر یا خالدابادی خواهد شد، اما این بازیکنان سرمربی استقلال را رو سفید کرده و حتی مایه مباهات او دیگر از اعضای کادر فنی کنونی استقلال شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->