صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر
سرخط خبرها

«باربی» و نخستین زن میلیاردر سینما

  • کد خبر: ۱۷۸۰۱۳
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
«باربی» و نخستین زن میلیاردر سینما
فیلم «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» اولین فیلم در تاریخ سینماست که توسط یک زن به تنهایی کارگردانی شده است. این فیلم پس از دو هفته اکران به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم سینمایی «باربی» با فروش ۵۳ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در گیشه آمریکای شمالی را به ۴۵۹.۴ میلیون دلار رساند و از مرز یک میلیارد دلار در سطح جهانی عبور کرد تا کمپانی برادران وارنر به سود بزرگی دست پیدا کنند.

این فروش جهانی شامل ۵۷۲.۱ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی می‌شود تا «باربی» دومین فیلم سال ۲۰۲۳ نام بگیرد که پس از فیلم «برادران سوپر ماریو» (۱.۳۵ میلیارد دلار) محصول یونیورسال و ایلومینیشن از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

اکران سینمایی «باربی» و فیلم سینمایی «اوپنهایمر» یک آخر هفته بزرگ ۱۸۰ میلیون دلاری در سینمای آمریکا علیرغم اعتصابات گسترده در هالیوود رقم زد و در مقایسه با آمار همین هفته در سال گذشته ۹۰ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۹ نیز ۱۹ درصد رشد داشته است.

«باربی» ساخته «گرتا گرویگ» اولین فیلم در تاریخ سینماست که توسط یک زن به تنهایی کارگردانی شده است و به باشگاه  میلیارد دلاری‌های جهان پیوسته است. این فیلم در حال حاضر با پشت سر گذاشتن ۴۱۳ میلیون دلار که توسط «پتی جنکینز» در آمریکای شمالی با فیلم «زن شگفت‌انگیز» رقم خورده و فروش ۴۲۶ میلیون دلاری «کاپیتان مارول» به کارگردانی «آنا بودن» و «رایان فلک»، بزرگترین فیلم لایو اکشن آمریکا در تمام دوران برای یک کارگردان زن است.

پروژه ساخت فیلم سینمایی باربی از سال ۲۰۱۴ و توسط کمپانی SONY استارت خورد و فیلم‌نامه اولیه آن توسط جنی بیکس (Jenny Bicks) به رشته تحریر درآمد که در ادامه به نویسندگان دیگر منتقل شد. نقش اصلی این فیلم هم در ابتدا قرار بود بر عهده ایمی شومر (Amy Schumer) باشد که مدتی بعد به آن هتوی (Anne Hathaway) و در نهایت به مارگو رابی (Margot Robbie) واگذار شد. پس از مدتی، کمپانی سونی از ساخت این فیلم کناره گیری کرد و کل پروژه به Warner Brothers تحویل داده شد.

کارگردانی فیلم سینمایی باربی بر عهده گرتا گرویگ (Greta Gerwig) بوده و فیلم‌نامه آن هم توسط خود گرویگ و نوآ بامباک (Noah Baumbach) به رشته تحریر درآمده است. گرتا گرویگ عمده شهرتش را به خاطر کارگردانی فیلم‌های سینمایی Lady Bird محصول سال ۲۰۱۷ و Little Woman محصول ۲۰۱۹ بدست آورده است. این دو فیلم هر دو محصولات موفقی بوده‌اند و توانسته‌اند نامزد دریافت جایزه اسکار شوند.

تهیه‌کنندگی فیلم " Barbie ۲۰۲۳ " توسط دیوید هیمن (David Heyman)، مارگو رابی، تام اکرلی (Tom Ackerley) و رابی برنر (Robbie Brenner) انجام شده و تدوین فیلم نیز توسط نیک هوی (Nick Houy) صورت گرفته است. چند استودیو بزرگ فیلمسازی در ساخت این فیلم با هم همکاری داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کمپانی Heyday films، استودیو LuckyChap Entertainment، شرکت NB/GG Pictures و Mattel Films اشاره کرد. ضمنا همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، مسئولیت انتشار این فیلم هم بر عهده کمپانی برادران وارنر بوده است.

این فیلم ۱۱۴ دقیقه‌ای که با بودجه ۱۴۵ میلیون دلاری ساخته شده ابتدا در تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۲ (۹ جولای ۲۰۲۳) در شراین اودیتوریوم (Shrine Auditorium) به نمایش درآمد و سپس طبق برنامه‌ریزی‌ها در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ (۲۱ جولای ۲۰۲۳) در سینما‌های دیگر نقاط جهان به اکران عمومی رسید. فروش این فیلم تا به این لحظه بسیار خوب بوده چرا که احتمال می‌رفت همزمان شدن اکران این فیلم با انتشار فیلم اوپنهایمر بر روی فروش آن تاثیر منفی داشته باشد. در ادامه مروری بر داستان این فیلم خواهیم داشت.

داستان فیلم باربی ۲۰۲۳

فیلم سینمایی Barbie روایت‌گر داستان باربی است که در شهر باربی‌ها زندگی می‌کند، اما تفاوت‌هایی با بقیه دوستانش دارد. باربی داستان به دلیل اینکه بی نقص و کامل نیست از شهر باربی‌ها اخراج می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا برای یافتن خوشبختی واقعی وارد دنیای انسان‌ها شود. کن در این راه باربی داستان را همراهی می‌کند و او در این راه تنها نیست.

بازیگران فیلم باربی

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم علاوه بر داستان جالب، جدید و غیر کلیشه‌ای، از مهم‌ترین عوامل جذاب‌تر شدن فیلم باربی، بازیگران محبوب و پرطرفداری هستند که در آن حضور دارند. مهم‌ترین بازیگران فیلم عبارتند از:

مارگو رابی (Margot Robbie) بازیگر نقش باربی
رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) بازیگر نقش کن
کیت مک‌کینون (Kate McKinnon) بازیگر نقش باربی عجیب و غریب
الکساندرا شیپ (Alexandra Ruth Shipp) بازیگر نقش باربی نویسنده
آمریکا فررا (America Ferrera) بازیگر نقش گلوریا
سیمو لیو (Simu Liu) بازیگر نقش کن
ایسا ری (Issa Rae) بازیگر نقش باربی رئیس.
اما مککی (Emma Mackey) بازیگر نقش باربی فیزیک‌دان
آنا کروز کاین (Ana Cruz Kayne) بازیگر نقش باربی قاضی
نیکولا کوگلن (Nicola Coughlan) بازیگر نقش باربی سیاستمدار
ریتو آریا (Ritu Arya) بازیگر نقش باربی خبرنگار
ماریسا ابلا (Marisa Abela) بازیگر نقش باربی پرنسس
ویل فرل (Will Ferrell) بازیگر نقش مدیر عامل شرکت اسباب‌بازی
مایکل سرا (Michael Cera) بازیگر نقش آلن
هری نف (Hari Nef) بازیگر نقش دکتر باربی
کینگزلی بن-آدیر (Kingsley Ben-Adir) بازیگر نقش کن شماره ۱
سیمو لیو (Simu Liu) بازیگر نقش کن شماره ۲
اسکات ایوانز (Scott Evans) بازیگر نقش کن شماره ۳
شارون رونی (Sharon Rooney) بازیگر نقش باربی وکیل
دوآ لیپا (Dua Lipa) بازیگر نقش باربی پری دریایی
ریا پرلمن (Rhea Perlman) بازیگر نقش روث هندلر

فیلم باربی بدون شک یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های تابستان ۲۰۲۳ است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->