واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهزیستی خراسان رضوی: مستمری پشت نوبتی افراد دارای معلولیت خراسان رضوی صفر شده است

  • کد خبر: ۱۷۸۰۳۷
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
بهزیستی خراسان رضوی: مستمری پشت نوبتی افراد دارای معلولیت خراسان رضوی صفر شده است
تمامی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی با شدت متوسط، شدید و خیلی شدید مستمری‌بگیرمی‌باشند. در حال حاضر هیچ توانخواه واجد شرایطی پشت نوبت مستمری قرار ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی، گفت: تمامی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی با شدت متوسط، شدید و خیلی شدید مستمری‌بگیرمی‌باشند. در حال حاضر هیچ توانخواه واجد شرایطی پشت نوبت مستمری قرار ندارد. باتوجه به افزایش ۲۰ درصدی مبلغ مستمری، ماهیانه مبلغ ۸۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان به‌عنوان مستمری ماهیانه به توانخواهان پرداخت می‌گردد. تعداد کل مستمری‌بگیران تا اواسط تیرماه سال جاری ۸۹ هزار و ۶۷۸ نفر بود که در حال حاضر به ۹۲ هزار و ۷۸۴ خانوار افزایش پیدا کرده است. این افراد از مستمری ماهیانه بهره‌مند می‌شوند و این مبلغ باتوجه به بعد خانوار برای هر فرد متفاوت است.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: در حال حاضر ۱۲۹ هزار و ۳۱۷ پرونده توانبخشی تحت حمایت بهزیستی خراسان رضوی وجود دارد. حدود ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش دارای معلولیت با شدت شدید و خیلی شدید می‌باشند. از این تعداد ۶۰ هزار نفر دارای معلولیت جسمی-حرکتی و بقیه دارای معلولیت بینایی، شنوایی، ذهنی و اعصاب و روان هستند.

وی درخصوص کمک هزینه حق پرستاری، گفت: بیش از ۲ هزار نفر از کمک هزینه حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی بهره‌مند می‌شوند که با افزایش سرانه در حال حاضر مبلغ چهارمیلیارد و ۲۹۸ میلیون تومان برای این افراد به صورت ماهیانه تخصیص می‌یابد. بیش از ۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت با شدت شدید و خیلی شدید نیز از کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری در خانواده بهره‌مند می‌شوند و ماهیانه مبلغ ۶ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان نیز برای این منظور پرداخت می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: شایان ذکر است که حدود ۶ هزار و پانصد نفر از سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای معلولیت درمراکز شبانه روزی توانبخشی ساماندهی شده و از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند. با افزایش ۴۰ درصدی کمک هزینه نگهداری در این مراکز، درحال حاضر ماهیانه اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این مراکز در راستای حمایت از خانواده‌ها تخصیص می‌یابد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با بهزیستی کشور و به منظور حمایت از حضور توانخواهان در کانون گرم خانواده، درصورتی که خانواده‌هایی که عضوی از آن‌ها در مراکز شبانه‌روزی حضور دارد نسبت به ترخیص اقدام نمایند، با بررسی شرایط توانخواه و خانواده نسبت به برقراری مستمری و کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری خانواده محور برای توانخواه اقدام خواهد شد و فرد در بستر خانواده از حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->