سرخط خبرها

قیمت بلیت ویژه سفر اربعین از مشهد، متفاوت از سایر نقاط کشور

  • کد خبر: ۱۷۹۳۲۰
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
قیمت بلیت ویژه سفر اربعین از مشهد، متفاوت از سایر نقاط کشور
دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از تفاوت قیمت مصوب فروش بلیت‌های هوایی و ریلی از مبدا مشهد به کشور عراق صحبت کرد.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به نرخنامه اعلامی فروش بلیت‌های سفر اربعین سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: قیمت بلیت هواپیما از مشهد به مقصد نجف و بغداد به صورت رفت و برگشت، ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان عنوان شده است که به علت بعد مسافت، گران‌تر از پرواز‌های تهران و استان‌های غربی کشور است.

وی ادامه داد: آژانس‌ها در برنامه فروش بلیت اربعین مشارکتی نخواهند داشت؛ زیرا مصوب شده است تا از سایت‌های فروش ایرلاین‌ها خرید انجام شود. از آنجا که امکان دریافت کمیسیون فروش برای آژانس‌ها در این طرح وجود ندارد، همکاران بنده نیز تمایلی بر فروش بلیت نخواهند داشت.

دوایی اضافه کرد: دولت بنادارد با این اقدام، از بروز تخلفات جلوگیری کند و اگر بنا باشد کسی جریمه شود، ایرلاین‌ها باید پاسخگو باشند نه آژانس ها. در حال حاضر هرگونه فروش چارتری ممنوع بوده و بلیت‌ها به شکل سیستمی به فروش می‌رسند. با این حال و تاکنون هیچ اعلان خاصی در ارتباط با پیش‌فروش بلیت‌های هواپیما صادر نشده است.

پیش‌فروش قطار به پایان رسید

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مورد شرایط تامین بلیت قطار به شهر‌های غربی کشور از مبدا مشهد عنوان کرد: پیش فروش بلیت‌های قطار به پایان رسیده است و بلیتی برای فروش پیدا نمی‌شود.

دوایی افزود: قیمت مصوب بلیت‌های قطار از مشهد به مقصد شهر‌های کرمانشاه، اهواز و آبادان از ۴۰۰هزار تومان تا ۶۰۰هزار تومان تعیین شده بود که در برخی قطار‌های لوکس تا مرز ۷۰۰ هزار تومان نیز نرخ‌گذاری شد.

وی یادآور شد: نرخ‌های مذکور براساس همان افزایش ۲۵درصدی قیمت هاست که از انتهای سال گذشته معین شد و تغییری در نرخ قطار شاهد نبودیم. ضمن آنکه تمامی بلیت‌ها در ابتدای مرداد سال جاری فروخته شد و با توجه به از رده خارج شدن ۹۰۰ لوکوموتیو قطار به علت خرابی، عرضه و تقاضا در این بخش با مشکل همراه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->