نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
علم و ورزش

چرا عضلات راست و چپ بدن هم‌اندازه نیستند؟

  • کد خبر: ۱۷۹۵۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
چرا عضلات راست و چپ بدن هم‌اندازه نیستند؟
حدس می‌زنید دلیل عدم تقارن یا تفاوت قدرت یا سایز عضلانی سمت راست و چپ بدن چیست؟ بیشتر ما برای انجام کار‌ها بیشتر به آن سمت از بدن که توانایی اجرای درست حرکات را داشته باشد، تکیه می‌کنیم. همین امر باعث شده تا از سمت ضعیف بدن کمتر استفاده کنیم. این نداشتن تقارن عضلانی در ورزشکاران حرفه‌ای نیز دیده می‌شود.

علت نبود توازن در عضلات سمت راست و چپ چیست؟
وقتی از تعادل و توازن بین عضلات صحبت می‌شود، سیستم عصبی بیشتر از سیستم عضلانی باید بررسی شود. به عقیده برخی متخصصان علم تمرین، قدرت هر ۲ دست راست و چپ زمانی می‌تواند با یکدیگر برابر باشد که هماهنگی‌های عصبی اتفاق بیفتد. مغز از طریق سیستم عصبی به عضلات بدن فرمان می‌دهد و اختلال در این سیستم ممکن است ناهماهنگی و عدم تقارن عضلانی را به‌دنبال داشته باشد. فعالیت نیمکره‌های مغزی با سیستم عصبی افراد در ارتباط است. پس عدم تقارن بدن و تعادل‌نداشتن و نبود توازن بین سمت راست و چپ، در درجه اول به سیستم عصبی هر فرد برمی‌گردد.

تأثیر عادت‌های غلط
اگر شما بتوانید حرکتی مثل جلوبازو دمبل را با یک دست، ۱۰ تکرار اجرا کنید، ولی با دست دیگر خود فقط قادر به اجرای ۶ تکرار باشید (با همان وزنه)، شما با تعادل‌نداشتن عضلانی مواجه شده‌اید. انجام فعالیت‌های یک‌طرفه در طولانی‌مدت ممکن است به ایجاد عدم تعادل عضلانی منجر شود. لم‌دادن بیش‌ازحد به یک سمت از بدن، بلندکردن یا حمل‌کردن وسایلی همچون کوله‌پشتی با یک سمت نیز از دیگرعادت‌های اشتباه است. به‌همین‌دلیل است که ورزشکاران به‌طور‌کلی به یک سمت از بدنشان اعتماد بیشتری دارند و استفاده از سمت مخالف را نوعی ریسک می‌دانند.

بهترین راهکار برای رفع مشکل چیست؟
بهترین راهکار برای برقراری توازن و تعادل بین عضلات سمت چپ و راست یا بین عضلات پشت و جلو بدن، استفاده از تمرینات یک‌طرفه (تک‌دست یا تک‌پا) است. به‌طور‌مثال اجرای حرکت جلوران تک‌پا، پشت بازو تک‌دست و.... همچنین در تمرینات تک‌دست یا تک‌پا، باید از سمت ضعیف‌تر شروع کرد تا به میزان تفاوت قدرت و سایز عضلات در ۲ سمت بدن بیشتر پی برد. تعداد تکرار در اجرای حرکت توسط هر سمت از بدن نیز باید برابر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->