نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها
علم و ورزش

تفاوت کالری‌سوزی با چربی‌سوزی چیست؟

  • کد خبر: ۱۶۷۷۱
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
  • ۱
تفاوت کالری‌سوزی با چربی‌سوزی چیست؟
زمانی که ورزش می‌کنیم، بدن ما برای تهیه سوخت، سراغ کالری‌های تازه‌مصرف‌شده و همچنین چربی‌های ازپیش ذخیره‌شده می‌رود. اگر کالری که مصرف کرده‌ایم، کمتر از کالری باشد که می‌سوزانیم، بخشی از انرژی که در حال مصرفش هستیم، از چربی‌های ذخیره‌شده تأمین می‌شود.

چربی بدن از کجا می‌آید؟
کالری‌هایی که از مواد غذایی و نوشیدنی‌های مصرفی‌مان می‌گیریم یا فورا استفاده می‌شوند یا به‌عنوان انرژی اندوخته می‌شوند. بدن ما کالری‌های غیرضروری را به تری‌گلیسیرید تبدیل می‌کند که در سلول‌های چربی ذخیره می‌شوند. تری‌گلیسیرید‌ها می‌توانند از چربی‌های موجود در غذا به وجود بیایند یا ممکن است از سایر منابع کالری مانند کربوهیدرات‌ها ایجاد شوند. اصولا هر کالری اضافی که مصرف می‌کنیم، به عنوان چربی ذخیره می‌شود. بدن ما بین وعده‌های غذایی برای دسترسی به انرژی، ذخایر تری‌گلیسیرید را انتخاب می‌کند تا زمانی که غذا دردسترسش نیست، برای فعالیت‌هایش سوخت‌گیری کند.

چربی‌سوزی یا کالری‌سوزی؟
زمانی که ورزش می‌کنیم، بدن ما از کالری‌های موجود در کربوهیدرات‌ها به‌عنوان انرژی اولیه استفاده می‌کند. زمانی که کربوهیدرات‌ها تحلیل می‌روند، تری‌گلیسیرید‌ها از سلول‌های چربی رها می‌شوند تا انرژی لازم برای سوخت‌رسانی به فعالیت‌های بدنی را تأمین کنند. برای سوزاندن نیم‌کیلو چربی، باید ۳۵۰۰کالری بسوزانیم، از نظر تکنیکی هم کالری می‌سوزانیم و هم چربی. سوزاندن کالری بیشتر از میزان مصرف‌شده، بدن را مجبور می‌کند تا سراغ انرژی اندوخته‌شده به‌عنوان چربی برود. چربی‌سوزی بدون افزایش کالری مصرفی یعنی بدن ما بیشتر کالری را استفاده کرده و کمتر آن را ذخیره می‌کند.

راه چربی‌سوزی چیست؟
اگر می‌خواهید چربی بدنتان را بسوزانید و وزن کم کنید، نکته اصلی این است که باید به مرحله کمبود کالری برسید. زمانی که کالری مصرفی‌مان را کاهش می‌دهیم و سطح فعالیت بدنی‌مان را بالا می‌بریم یا ترکیبی از هر دو، با کمبود کالری مواجه می‌شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
سلام.یک سوال.پس چرا در بدنسازی میگن قبل تمرین تخم مرغ.سیب زمینی.کره بادام زمینی.و غیره بخوریم.چرا نمیگن بعدش بخوریم تا موقع تمرین چربی بسوزانیم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->