حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد
سرخط خبرها
علم و ورزش

راهبرد جالب ورزش برای درمان افسردگی

  • کد خبر: ۱۶۹۰۱
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
راهبرد جالب ورزش برای درمان افسردگی
افسردگی در طول دوران زندگی سراغ هر شخصی می‌رود، اما راه‌هایی برای مبارزه با این بیماری وجود دارد که یکی از بهترین‌های آن، ورزش است. اگر انگیزه ورزش‌کردن در فرد ایجاد شود، ورزش می‌تواند معجزه‌ای نجات‌بخش باشد.

عملکرد ورزش برای درمان
هنگامی‌که اندورفین در بدن آزاد می‌شود، احساس شادی و نشاط در ما به‌وجود می‌آید؛ چراکه اندورفین یک هورمون طبیعیِ سرخوشی است. ورزش یکی از راه‌هایی است که اندورفین را در خون بالا می‌برد و افسردگی را به عقب می‌اندازد. انجام ورزش از نوع اصولیِ آن، نه فقط ترشح اندورفین، بلکه ترشح هورمون‌های شادی‌آورِ دیگری مانند نوراپی‌نفرین، دوپامین و سروتونین را نیز تحریک می‌کند. همچنین با ورزش منظم در باشگاه، فرصت بیشتری برای تعاملات اجتماعی کسب می‌کنیم تا با دیگران معاشرت داشته باشیم. ورزش عزت‌نفس ما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود احساس قدرت کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد مداومت در تمرینات ورزشی باعث کاهش تمایل استعمال دخانیات در افراد وابسته به نیکوتین و آسان‌ترکردن مراحل ترک سیگار می‌شود. خیلی زود پس از چند جلسه ورزش منظم تأثیر جسمانی ورزش مشخص می‌شود.

از کجا شروع کنیم؟
در اولین قدم باید ورزش موردعلاقه خود را پیدا کرده، واقع‌بینانه درباره آنچه می‌توان انجام داد فکر کرد و به‌تدریج شروع کنیم. خیلی از ورزش‌ها برای بهبود افسردگی فوق‌العاده مؤثر است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که یوگا در حفظ سلامت روان کمک می‌کند این است که شامل تمرینات مختلف جسمی، تکنیک‌های تنفس هوشیار و تمدد اعصاب است. بسیاری از درمانگران، یوگا را برای مدیریت احساس غم، خشم و اضطراب و همین‌طور کاهش درد‌های جسمی مزمن مثل کمردرد یا گردن‌درد پیشنهاد می‌دهند. همچنین زومبا و ایروبیک، ماهیت ساختاری ورزش‌های هوازی مثل رقص یا ایروبیک، جنبشی، مفرح و هیجان‌انگیز است. شنا و ورزش در آب نیز برای کسی که درگیر افسردگی است، می‌تواند مفید باشد. پیاده‌روی یک تمرین هوازی آسان و ساده است که تقریبا برای همه متناسب است؛ تمام چیزی که نیاز داریم یک جفت کفش مناسب است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->