دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر آمار ازدواج در خراسان رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری و صدور سند مالکیت برای ۹۲ درصد اراضی کشاورزی استان توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی رشد ۱۴ درصدی پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد پیش‌بینی رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها (۶ تیر ۱۴۰۳) توصیه‌هایی جهت پیشگیری از گرمازدگی استفاده از طب ایرانی برای کاهش وزن بدون بازگشت افزایش یک‌میلیون‌تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۳ | مصوبه پرداخت مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق ابلاغ شد
سرخط خبرها

۱۱۱ نفر قربانی آتش سوزی‌های هاوایی شدند

  • کد خبر: ۱۷۹۷۴۸
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
۱۱۱ نفر قربانی آتش سوزی‌های هاوایی شدند
طبق گفته فرماندار هاوایی، گوید آمار کشته‌ها در آتش‌سوزی جزیره «مائوئی» به ۱۱۱ نفر رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، صدها نفر همچنان شمارش نشده‌اند و وضعیت آنها روشن نیست.

به گفته مقامات ایالتی، روز چهارشنبه عملیات جستجو در میان ساختمان‌های سوخته برای یافتن بقایای کشته‌ها ادامه پیدا کرد.

از کسانی که بستگانشان مفقود هستند، خواسته شده برای کمک به شناسایی قربانیان نمونه دی‌ان‌ای اهدا کنند.

فرماندار هاوایی همچنین برای اولین بار از زمان وقوع آتش‌سوزی، جاده منتهی به غرب مائوئی را به طور محدود برای ساکنان، امدادگران و کارمندان باز کرده است.

بنابر اعلام بی بی سی، «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز دوشنبه از مائوئی بازدید کند.

هر چند علت آتش‌سوزی مائوئی همچنان در دست بررسی است اما به گفته مقامات، همچون خیلی از آتش‌سوزی‌های گسترده قبلی در مراتع طبیعی در سراسر ایالات متحده آمریکا، آتش‌سوزی مائوئی نیز بر اثر خشکسالی توامان با وزش بادهای شدید شعله‌ورتر شده است.

با این حال، مقامات تاکید کردند که برای تعیین علت دقیق این آتش‌سوزی هنوز به زمان بیشتری نیاز دارند.

مقامات ایالتی آمریکا بر این باورند که آتش‌سوزی کنونی می‌تواند مرگبارترین فاجعه در تاریخ این کشور باشد.

در حال حاضر انتقادات درباره اینکه آیا مقامات به ساکنان در مورد تهدید قریب‌الوقوع آتش‌سوزی هشدار داده‌اند یا خیر، بالا گرفته است.

«ریچارد بیسن»، شهردار مائوئی اذعان می‌کند که هرگز در گذشته چنین حجمی از ویرانی ناشی از آتش‌سوزی را ندیده است.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->