شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: افتخار می‌کنیم میزبان زائران امام رضا(ع) از کشور عراق باشیم

  • کد خبر: ۱۷۹۸۴۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
استاندار خراسان رضوی: افتخار می‌کنیم میزبان زائران امام رضا(ع) از کشور عراق باشیم
استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی از استان‌های بزرگ ایران اسلامی است و ما حدود ۱۱۷هزار کیلومترمربع مساحت و ۷میلیون نفر جمعیت داریم. 

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوب‌علی نظری صبح امروز در دیدار با وزیر کشاورزی عراق که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: استان خراسان رضوی مزیت‌های فرهنگی، اقتصادی، حمل‌ونقل و ترانزیت زیادی دارد. مزیت ویژه استان ما وجود بارگاه منور امام رضا (ع) است.  

وی تصریح کرد: ما افتخار داریم میزبان زائران باشیم؛ از جمله زائرانی که از کشور عراق برای زیارت سفر می‌کنند. سالانه بیش از ۳۰میلیون زائر در مشهد داریم، استان ما از امکانات و ظرفیت‌های مختلفی مانند معدن، کشاورزی، صنعت و انرژی برخوردار است.  

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان از نظر ترانزیت و صادرات نقطه طلایی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب به کشور‌های آسایی و CIS دسترسی دارد. در عین حال ما حدود یک میلیون نفر مهمان از کشور افغانستان در مشهد و استان داریم.  

نظری گفت: یکی از ظرفیت‌های ما معادن شامل معدن سنگ آهن، مس و ... است. یکی از موضوعات و ظرفیت‌های مهم استان خراسان رضوی ظرفیت کشاورزی و دامداری است.  

وی‌تصریح کرد: کشاورزی و دامداری از حرفه‌های قدیمی و تاریخی استان است. به همین دلیل ما صنایع ترابری و تبدیلی خوبی در استان و مرتبط‌ با محصولات کشاورزی داریم. 

نظری گفت: ما اعلام آمادگی جدی و فعال داریم تا بتوانیم بین استان خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا(ع) و کشور برادرمان عراق که مفتخر به وجود عتبات عالیات است، ارتباط خوبی برقرار کنیم. 

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: امیدواریم باتوجه به سفر شما امکان صادرات محصول بین ما در قالب توافقات مشترک فراهم شود.

نظری افزود: پیشنهاد می‌کنم باتوجه به توافقات کلی بین دو کشور، ما هم در سطح استانی با استا‌ن‌های مدنظر شما در عراق ارتباطاتی را برقرارکنیم و ذیل توافقات ملی با استان‌های موردنظر، توافقات استانی را با موضوعات مشخص مثل صنعت مرغداری داشته باشیم. 

وی گفت: یکی‌از استان‌های پیشرو در تولید و پرورش مرغ استان خراسان رضوی است. 

پیشنهاد می‌دهیم یک مزرعه نمونه الگویی مشترک در کشور عراق ایجاد کنیم

چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: خراسان رضوی به دلیل تغییرات آب‌وهوایی باعث تغییر زیست‌بوم آب‌وهوایی شده است و از طرفی شاهد رشد جمعیت در استان هستیم. 

وی گفت: سعی کرده‌ایم این تهدید را با دانش و فناوری تبدیل به فرصت کنیم، یعنی اصلاح بذر‌هایی که آب کمتری مصرف می‌کند و رشد بیشتری داشته باشد. همچنین در حوزه دام و طیور اصلاح ژنتیک انجام‌شده است. روش‌های نوین آبیاری را نیز به کار برده‌ایم. 

چمندی افزود: پیشنهاد می‌دهیم یک مزرعه نمونه الگویی مشترک در کشور عراق ایجاد کنیم. این کار باعث انتقال فناوری می‌شود و کشاورزان و فعالان اقتصادی عراق با ظرفیت‌های استان خراسان رضوی بیشتر آشنا می‌شوند و این یک گام بزرگ در راستای توافقات ملی است.

حجم صادرات استان به عراق در سال گذشته ۲۱هزار تن به ارزش ۲۶میلیون دلار  بوده‌است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: در بازدید‌های صورت گرفته، گوشه‌ای از توانمندی‌های ما را مشاهده کردید. حجم صادرات ما در سال گذشته به عراق ۲۱هزار تن به ارزش ۲۶میلیون دلار بوده است. 

وی گفت: محصولات صادراتی ما شامل گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، غلات و ... بوده است. خراسان رضوی باتوجه به اینکه مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی زیادی را داراست، یکی از مراکز مهم تولید علم در ایران است. 

قنبری افزود: می‌توانیم در جلوگیری از آفات و بیماری‌های دامی و کشاورزی، در زمینه اقلام برای جلوگیری از خشکسالی و شوری‌ در زمینه کشاورزی به شما کمک کنیم. همچنین در صنایع تبدیلی در سطح استان در زمینه گوجه‌فرنگی و لبنیات زمینه سرمایه‌گذاری مشترک را نیز داریم و آماده برگزاری نمایشگاه‌ها و جلسات مشترک با عراق هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->