بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هواپیمای بدون سرنشین «قاهر» رونمایی خواهد شد

  • کد خبر: ۱۸۰۲۰۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
هواپیمای بدون سرنشین «قاهر» رونمایی خواهد شد
رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، با اشاره به وضعیت جنگنده قاهر ۳۱۳، گفت: این پروژه در دو نسخه درحال ساخت است که یکی از آن‌ها هواپیمای بدون‌سرنشین است و در ماه‌های آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر خواجه‌فرد در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما در این ۴۰ سال  فرایند پیچیده‌ای را سپری کرده‌ایم و در این مدت هیچ پرنده‌ای در زمینه گلوگاهی فناوری زمین‌گیر نبوده است و تمام پرنده‌ها تعمیر و اورهال شده‌اند.

وی افزود: تقریبا بعد از جنگ حدود ۱۵ سال بنیاد دانشی محصولات را استخراج کردیم؛ زیرا برخی از این شرکت‌های بین‌المللی به ما سرویس‌دهی نمی‌دادند و نمی‌دهند؛ از این‌رو برای ارتقا و ساماندهی این پرنده‌ها نیازمند استخراج فناوری آن‌ها بودیم و اکنون دانش استخراج شده و با کمک دانش و فناوری آنها درحال شکل‌گیری محصولات جدید با  فناوری‌های جدید است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، گفت: در حوزه بالگردی بیش از ۱۵ تنوع بالگرد وجود دارد و این بالگردها همواره باید عملیاتی باشند. در همین کمیت نیز در حوزه هواپیما وجود دارد در نیروی هوایی کشورمان ۱۵ تنوع هواپیما وجود دارد که در زمان جنگ سه تنوع هواپیما داشتیم اما امروز ۹ تنوع به این جنگنده‌ها - از جمله جنگنده‌های شرقی و اروپایی - به ناوگان ما اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ بمب‌ها و موشک‌های ما نقطه‌زن نبودند، اما امروز تمام بمب‌ها و موشک‌های نصب‌شده روی جنگنده‌ها نقطه‌زن و لیزری هستند. وقتی در صنعت هوایی یک کار «های‌تک» انجام می‌شود یعنی این صنعت در همه حوزه‌ها فعال و صنعت دفاعی یک صنعت سرآمد و جوابگوی همه صنایع است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ادامه داد: هواپیمای ترابری سیمرغ حدود ۴ تا ۶ تن و ترابری است. قرار بود قبل انقلاب چنین هواپیمایی با چنین مقیاسی خریداری شود اما امروز به ساخت آن رسیده‌ایم. همچنین هواپیمای یاسین طی چند هفته آینده به پرواز در خواهد آمد. در جنگنده کوثر هم در حال ارتقا بمب‌ها، موشک‌ها و رادارها هستیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->