توضیحات فرمانداری مشهد از بازداشت مهدی نصیری رئیس پارلمان عراق وارد ایران شد ترامپ: کانادا باید به پنچاه و یکمین ایالت آمریکا تبدیل شود سردار نقدی: دشمن بیشتر از قدرت نرم جمهوری اسلامی وحشت دارد افزایش ۲ برابری پرواز‌های مشهد و پاکستان طی ۲۰ روز آینده الجولانی با بن سلمان در ریاض دیدار کرد یک پرونده جنایی جدید علیه همسر نتانیاهو تشکیل شد مصر: طرحی برای بازسازی غزه، بدون خروج فلسطینی‌ها داریم پزشکیان: ایجاد ساختار و برنامه‌ای برای تحول در نگرش و بینش مدیران مدارس ضروری است فرمانده سپاه امام‌رضا(ع): سپاه مولود انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) است نشست ویژه کمیسیون امنیت ملی با حضور قالیباف و وزرای کشور و راه و شهرسازی (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) معاون اول رئیس جمهور: «اصلاح» از مرکز حکومت شروع شود چهل‌وششمین سالگرد انقلاب اسلامی، یادآور نقش بی‌بدیل جوانان در پیروزی و دفاع از میهن موشک اعتماد رونمایی شد + فیلم عارف: وظیفه دولت، حفاظت و احیای تالاب‌هاست الجولانی وارد ریاض شد + فیلم رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، اسفندماه به اتمام می‌رسد قالیباف: هیچ‌کس به‌اندازه مردم برای انقلاب هزینه نکرده است + فیلم الجولانی سه‌شنبه به ترکیه می‌رود (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) آیا تعطیلی شنبه‌ها برای همیشه منتفی شد؟ انقلاب اسلامی میراثی ماندگار و جاودان سخنرانی رئیس جمهور در آیین بزرگداشت روز فناوری فضایی | پزشکیان: آینده از آن کسانی است که اهل علم و دلسوز کشور هستند الجولانی عازم عربستان شد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) سرتیپ نصیرزاده: ۲ پرتاب فضایی در بهمن ۱۴۰۳ خواهیم داشت همه پای کار مشهد بیایند سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس: دولتمردان نباید اقتصاد و معیشت را به مباحث FATF گره بزنند قالیباف: انقلاب ظرفیت‌های پیشرفت کشور را آزاد کرد تجدید میثاق رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضا با آرمان‌های امام خمینی (ره) در دهه فجر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی

  • کد خبر: ۱۸۰۳۰۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی
وزیر صمت گفت: ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی‌آبادی اظهار کرد: چالشی که در دنیا تاکنون وجود داشته و موضوع جایگزینی خودرو‌های برقی به جای خودرو‌های بنزینی را به تعویق انداخته، بحث ذخیره انرژی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن یادآوری اینکه اولین خودرو‌های تاریخ برقی بودند؛ گفت: در دهه ۳۰ میلادی، کمپانی فورد بیش از ۳۰ هزار خودرو برقی تولید کرد، اما آن زمان باتری‌های اسیدی مورد استفاده قرار می‌گرفت که سنگین بوده و مشکلاتی را به همراه داشتند؛ بنابراین به مرور خودرو‌های بنزینی و مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی جایگزین شد؛ اما اکنون دنیا به جایی رسیده که برای کنترل شدت انرژی، راهکار اساسی برقی شدن خودرو‌ها را در پیش گرفته است. البته ممکن است در بحث ذخیره‌سازی انرژی به یک راهکار ثابت و دائمی نرسیده باشند. به طور مثال باتری‌های لیتیمی یا حتی اقتصاد هیدروژنی (استفاده از ذخیره‌ساز‌های هیدروژنی) مطرح یا بحث هیبرید در میان باشد.

وی با بیان اینکه ما به درک مناسبی از این موضوع رسیده‌ایم و در حال حاضر چند نمونه خودروی برقی تولید داخل و مهم‌تر از آن، طراحی داخل داریم، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

مقام عالی وزارت صمت خاطرنشان کرد: ما در بخش خودرو‌های برقی به نسبت خودرو‌های با سوخت فسیلی، فاصله کمتری داریم (البته اگر اجازه ندهیم که این فاصله زیاد شود)؛ بایستی هر چه زودتر وارد توسعه حوزه خودرو‌های برقی شویم؛ اگر بنا باشد که تنها این دانش در دانشگاه‌ها تدریس شود، بی‌فایده است؛ اما اگر به سمت صنعت حرکت کند، توسعه فناوری شکل می‌گیرد. ضمن اینکه بایستی بازار آن ایجاد شود تا از دنیا فاصله بگیریم.

خودرو‌های برقی؛ راندمان بالاتر با قابلیت فرآیند برگشت انرژی

علی‌آبادی متذکر شد: از سوی دیگر ما در خودرو‌های برقی، فرایند برگشت انرژی را نیز خواهیم داشت؛ به طور مثال اگر با یک خودرو‌های بنزینی از شیبی بالا رویم، باک بنزین خالی خواهد شد و برگشتی نخواهد داشت، اما در خودرو‌های برقی، در بازگشت از شیب، طبق قوانین فیزیکی (برگشت به نقطه اول، با توجه به رخداد فرآیند بازگشت‌پذیر)، مقدار زیادی از برق مورد نیاز مجدد تولید و ذخیره می‌شود، بنابراین این خودرو‌ها بسیار اقتصادی‌تر هستند؛ ضمن اینکه می‌توان از این سوخت‌ها (بنزین و گازوئیل) در نیروگاه‌ها بهره گرفت و راندمان بالاتری داشت.

وزیر صمت ادامه داد: کاهش مصرف سوخت، بهبود راندمان، تاثیرات زیست محیطی و... همه و همه به ما می‌گوید که با توجه به توسعه فناوری و توجه به اینکه امکان برقی‌سازی خودرو‌ها به لحاظ دانش و حتی تولید باتری‌ها در داخل کشور وجود دارد، بهتر است که بهره کافی را از این ظرفیت ببریم.

وی تاکید کرد: این سیاست در وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم که موفق باشیم؛ البته موفقیت در این بخش نیز نیازمند اراده همگانی است. همه مردم و آحاد جامعه، مجلس و دولت نیز باید در این راستا کمک کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->