همه چیز درباره شبه جزیره کریمه + جزئیات چین تکذیب کرد؛ هیچگونه مذاکره‌ای با طرف آمریکایی صورت نگرفته است دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: انتشار هر مطلبی از مذاکرات به نقل از «منابع آگاه ایرانی»، خبرسازی است خودکشی ویرجینیا جفری | صدای قربانیان تجاوزات جنسی خاموش شد اعلام آمادگی پاکستان برای تحقیقات بی‌طرفانه درباره حمله تروریستی کشمیر تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست‌ جلوی منزل رئیس رژیم صهیونیستی هدف رژیم اشغالگر از ترور خبرنگاران در غزه، جلوگیری از انتشار اخبار جنایت‌هاست واکنش کانادا به محاصره غذایی غزه توسط رژیم صهیونیستی سفر وزیر خارجه انگلیس به عمان در آستانه دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا آخرین خبر‌ها از دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط (شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) ساعت برگزاری دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط مشخص شد مایکل آنتون، رئیس تیم فنی مذاکرات هسته‌ای آمریکا با ایران، کیست؟ + سوابق سازمان ملل به تنش‌ها میان هند و پاکستان واکنش نشان داد رئیس‌جمهور چین خواستار خودکفایی در توسعه هوش مصنوعی در کشورش شد کمیسیون امنیت ملی: انسداد مرزهای خراسان رضوی در اولویت است آمادگی ایران برای کمک به کاهش تنش بین هند و پاکستان ایروانی: از سوریه‌ای مستقل و عاری از تروریسم حمایت می‌کنیم گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار عراقچی و بوسعیدی درباره ترتیبات اجرایی دور سوم مذاکرات غیرمستقیم ایران و امریکا در عمان وزیر خارجه در نمایشگاه کتاب عمان | از ترجمه عربی کتاب عراقچی رونمایی شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) خشم گسترده مسیحیان کاتولیک در سرزمین‌های اشغالی از نتانیاهو هلاکت و زخمی شدن ۹ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) صالحی امیری: لغو روادید بین ایران و ترکمنستان، گامی مهم در مسیر تسهیل ارتباطات فرهنگی است تجاوز دوباره آمریکا به پایتخت یمن (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش: ۳۰ هزار نفر از نیروهای این ارگان، حافظ قرآن کریم هستند ویتکاف روسیه را به مقصد عمان ترک کرد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) گسترش همکاری‌های ایران و چین در ساخت بیمارستان‌های جدید آیت الله علم الهدی: اقتدار نظامی، ابزار بازدارندگی و سرمایه اعتماد عمومی است
سرخط خبرها

تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی

  • کد خبر: ۱۸۰۳۰۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی
وزیر صمت گفت: ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی‌آبادی اظهار کرد: چالشی که در دنیا تاکنون وجود داشته و موضوع جایگزینی خودرو‌های برقی به جای خودرو‌های بنزینی را به تعویق انداخته، بحث ذخیره انرژی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن یادآوری اینکه اولین خودرو‌های تاریخ برقی بودند؛ گفت: در دهه ۳۰ میلادی، کمپانی فورد بیش از ۳۰ هزار خودرو برقی تولید کرد، اما آن زمان باتری‌های اسیدی مورد استفاده قرار می‌گرفت که سنگین بوده و مشکلاتی را به همراه داشتند؛ بنابراین به مرور خودرو‌های بنزینی و مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی جایگزین شد؛ اما اکنون دنیا به جایی رسیده که برای کنترل شدت انرژی، راهکار اساسی برقی شدن خودرو‌ها را در پیش گرفته است. البته ممکن است در بحث ذخیره‌سازی انرژی به یک راهکار ثابت و دائمی نرسیده باشند. به طور مثال باتری‌های لیتیمی یا حتی اقتصاد هیدروژنی (استفاده از ذخیره‌ساز‌های هیدروژنی) مطرح یا بحث هیبرید در میان باشد.

وی با بیان اینکه ما به درک مناسبی از این موضوع رسیده‌ایم و در حال حاضر چند نمونه خودروی برقی تولید داخل و مهم‌تر از آن، طراحی داخل داریم، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

مقام عالی وزارت صمت خاطرنشان کرد: ما در بخش خودرو‌های برقی به نسبت خودرو‌های با سوخت فسیلی، فاصله کمتری داریم (البته اگر اجازه ندهیم که این فاصله زیاد شود)؛ بایستی هر چه زودتر وارد توسعه حوزه خودرو‌های برقی شویم؛ اگر بنا باشد که تنها این دانش در دانشگاه‌ها تدریس شود، بی‌فایده است؛ اما اگر به سمت صنعت حرکت کند، توسعه فناوری شکل می‌گیرد. ضمن اینکه بایستی بازار آن ایجاد شود تا از دنیا فاصله بگیریم.

خودرو‌های برقی؛ راندمان بالاتر با قابلیت فرآیند برگشت انرژی

علی‌آبادی متذکر شد: از سوی دیگر ما در خودرو‌های برقی، فرایند برگشت انرژی را نیز خواهیم داشت؛ به طور مثال اگر با یک خودرو‌های بنزینی از شیبی بالا رویم، باک بنزین خالی خواهد شد و برگشتی نخواهد داشت، اما در خودرو‌های برقی، در بازگشت از شیب، طبق قوانین فیزیکی (برگشت به نقطه اول، با توجه به رخداد فرآیند بازگشت‌پذیر)، مقدار زیادی از برق مورد نیاز مجدد تولید و ذخیره می‌شود، بنابراین این خودرو‌ها بسیار اقتصادی‌تر هستند؛ ضمن اینکه می‌توان از این سوخت‌ها (بنزین و گازوئیل) در نیروگاه‌ها بهره گرفت و راندمان بالاتری داشت.

وزیر صمت ادامه داد: کاهش مصرف سوخت، بهبود راندمان، تاثیرات زیست محیطی و... همه و همه به ما می‌گوید که با توجه به توسعه فناوری و توجه به اینکه امکان برقی‌سازی خودرو‌ها به لحاظ دانش و حتی تولید باتری‌ها در داخل کشور وجود دارد، بهتر است که بهره کافی را از این ظرفیت ببریم.

وی تاکید کرد: این سیاست در وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم که موفق باشیم؛ البته موفقیت در این بخش نیز نیازمند اراده همگانی است. همه مردم و آحاد جامعه، مجلس و دولت نیز باید در این راستا کمک کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->