حمله موشکی ارتش یمن به پایگاه هوایی «نواتیم» رژیم صهیونیستی روایتی از اولین سفر استانی رئیس جمهور + فیلم رئیس جمهور: بدون همراهی و همفکری مردم، برای مناطق مختلف دستور صادر نمی‌شود معاون وزیر خارجه: ایران و عربستان به دنبال برقراری صلح در منطقه هستند روایت فضائلی از موافقت رهبر معظم انقلاب با اصلاح قانون تابعیت قهری واکنش مثبت چین به حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت | در کنار قوانین بین‌المللی ایستاده‌ایم گزافه گویی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران سردار وحیدی در مشهد: این قرن، قرن شکست استکبار جهانی است پزشکیان: باید بتوانیم ناترازی‌ها را حل کنیم سردار سلامی: این روز‌ها در اسرائیل کسی آرامش ندارد| از رژیم صهیونیستی انتقام می‌گیریم یک زن گزینه ترامپ برای وزارت دادگستری آمریکا گردهمایی دانشجویان و طلاب بسیجی با حضور پزشکیان در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد (۲ آذر ۱۴۰۳) وزیر دفاع با رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدار کرد (۲ آذر ۱۴۰۳) رزمایش ۱۰۰ هزار نفری بسیجیان استان خراسان رضوی برگزار شد+ فیلم (۲ آذر ۱۴۰۳) تل‌آویو به هلاکت ۲۹ نظامی صهیونیست از آغاز عملیات در شمال غزه اذعان کرد واکنش بایدن به حکم بازداشت نتانیاهو دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: تردید نکنیم که وعده صادق محقق می‌شود وزیر کشور: چند استاندار باقیمانده هفته آینده معرفی می‌شوند واکنش وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران در شورای حکام تصویب شد حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شوشتری، وزیر اسبق دادگستری درگذشت واکنش عراقچی به حادثه تروریستی پاکستان روسیه: قطعنامه ضدایرانی تروئیکا در شورای حکام از حمایت چشمگیری برخوردار نیست بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام مسعود پزشکیان در پایان سفر به سیستان و بلوچستان چه گفت؟ پزشکیان در پایان سفر سیستان و بلوچستان: راه‌های گذشته به نتایج جدید منتهی نمی‌شود ویدئو| روایت خبرنگار المیادین از دیدار با عراقچی ویدئو| لحظه عجیب اصابت موشک‌های قاره‌پیمای روسی به کارخانه تسلیحاتی اوکراین
سرخط خبرها

تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی

  • کد خبر: ۱۸۰۳۰۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تاکید وزیر صمت به نزدیک‌شدن فاصله فناوری و نوآوری در خودرو‌های برقی
وزیر صمت گفت: ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی‌آبادی اظهار کرد: چالشی که در دنیا تاکنون وجود داشته و موضوع جایگزینی خودرو‌های برقی به جای خودرو‌های بنزینی را به تعویق انداخته، بحث ذخیره انرژی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن یادآوری اینکه اولین خودرو‌های تاریخ برقی بودند؛ گفت: در دهه ۳۰ میلادی، کمپانی فورد بیش از ۳۰ هزار خودرو برقی تولید کرد، اما آن زمان باتری‌های اسیدی مورد استفاده قرار می‌گرفت که سنگین بوده و مشکلاتی را به همراه داشتند؛ بنابراین به مرور خودرو‌های بنزینی و مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی جایگزین شد؛ اما اکنون دنیا به جایی رسیده که برای کنترل شدت انرژی، راهکار اساسی برقی شدن خودرو‌ها را در پیش گرفته است. البته ممکن است در بحث ذخیره‌سازی انرژی به یک راهکار ثابت و دائمی نرسیده باشند. به طور مثال باتری‌های لیتیمی یا حتی اقتصاد هیدروژنی (استفاده از ذخیره‌ساز‌های هیدروژنی) مطرح یا بحث هیبرید در میان باشد.

وی با بیان اینکه ما به درک مناسبی از این موضوع رسیده‌ایم و در حال حاضر چند نمونه خودروی برقی تولید داخل و مهم‌تر از آن، طراحی داخل داریم، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که ظرفیت و دانش کشور در این زمینه، ذی‌قیمت است. در یک پیچ تاریخی هستیم. اگر ما سال‌ها تلاش کنیم و با توجه به اینکه دنیا نیز در تلاش است، نزدیک کردن فاصله فناوری به نوآوری در موضوع خودرو‌های بنزینی در مقایسه با خودرو‌های برقی زمان بسیار بیشتری از ما خواهد گرفت.

مقام عالی وزارت صمت خاطرنشان کرد: ما در بخش خودرو‌های برقی به نسبت خودرو‌های با سوخت فسیلی، فاصله کمتری داریم (البته اگر اجازه ندهیم که این فاصله زیاد شود)؛ بایستی هر چه زودتر وارد توسعه حوزه خودرو‌های برقی شویم؛ اگر بنا باشد که تنها این دانش در دانشگاه‌ها تدریس شود، بی‌فایده است؛ اما اگر به سمت صنعت حرکت کند، توسعه فناوری شکل می‌گیرد. ضمن اینکه بایستی بازار آن ایجاد شود تا از دنیا فاصله بگیریم.

خودرو‌های برقی؛ راندمان بالاتر با قابلیت فرآیند برگشت انرژی

علی‌آبادی متذکر شد: از سوی دیگر ما در خودرو‌های برقی، فرایند برگشت انرژی را نیز خواهیم داشت؛ به طور مثال اگر با یک خودرو‌های بنزینی از شیبی بالا رویم، باک بنزین خالی خواهد شد و برگشتی نخواهد داشت، اما در خودرو‌های برقی، در بازگشت از شیب، طبق قوانین فیزیکی (برگشت به نقطه اول، با توجه به رخداد فرآیند بازگشت‌پذیر)، مقدار زیادی از برق مورد نیاز مجدد تولید و ذخیره می‌شود، بنابراین این خودرو‌ها بسیار اقتصادی‌تر هستند؛ ضمن اینکه می‌توان از این سوخت‌ها (بنزین و گازوئیل) در نیروگاه‌ها بهره گرفت و راندمان بالاتری داشت.

وزیر صمت ادامه داد: کاهش مصرف سوخت، بهبود راندمان، تاثیرات زیست محیطی و... همه و همه به ما می‌گوید که با توجه به توسعه فناوری و توجه به اینکه امکان برقی‌سازی خودرو‌ها به لحاظ دانش و حتی تولید باتری‌ها در داخل کشور وجود دارد، بهتر است که بهره کافی را از این ظرفیت ببریم.

وی تاکید کرد: این سیاست در وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم که موفق باشیم؛ البته موفقیت در این بخش نیز نیازمند اراده همگانی است. همه مردم و آحاد جامعه، مجلس و دولت نیز باید در این راستا کمک کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->