قبری در میانه حیاط | نقد رمان «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین» در کتاب‌فروشی چشمه کارگر تهران سوتی‌های عجیب سریال «محکوم»! | بی احترامی پلتفرم‌ها به مخاطب همچنان ادامه دارد زمان پخش «بامداد خمار» مشخص شد + خلاصه داستان «لاک‌پشت و حلزون»، فیلمی ایرانی با طعم فرانسوی «یوز» تاریخ‌ساز شد | رکورد تازه در سینمای کودک ایران صوت | آهنگ جدید اشوان با نام «دلم تنگه» منتشر شد + لینک دانلود و متن آمریکا به اسلام ویزا نداد | تور ادبی آقای خواننده لغو شد لیدی گاگا به دنباله «شیطان پرادا می‌پوشد» اضافه شد «شرور» صدرنشین پیش‌فروش بلیت در ۲۰۲۵ شد هفته شیراز روی آنتن شبکه نمایش «قلمه»، جوانه امیدوارکننده طنزپردازان خراسان | آیین اختتامیه یازدهمین رویداد ملی طنز قلمه برگزار شد + فیلم چالش‌های ایفای نقش شهید علی هاشمی در «پسران هور» | از واکنش دختر شهید تا سختی‌های فیزیکی اطلاعیه اداره کل هنرهای نمایشی درباره اختتامیه جشنواره تئاتر مهر و ماه دیزنی، «گیسو کمند» را با اسکارلت جوهانسون زنده می‌کند معصومه آقاجانی، بازیگر و دوبلور پیشکسوت در بیمارستان بستری شد پایان فصل اول «۱۰۰» با اجرای هادی حجازی‌فر | فصل دوم به زودی ۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم «استخر» با حضور پسر سروش صحت به پایان فیلم‌برداری رسید فیلم کوتاه «تنبیه» نامزد سه جشنواره معتبر جهانی شد ویدئو | وداع همایون شجریان با مادرش در مشهد
سرخط خبرها

گزارشی از کارگاه «ارتباط با سوژه» مهدی زمانپور کیاسری | سراغ سوژه ای بروید که ارزش ساخته شدن داشته باشد

  • کد خبر: ۱۸۰۳۶۳
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
گزارشی از کارگاه «ارتباط با سوژه» مهدی زمانپور کیاسری | سراغ سوژه ای بروید که ارزش ساخته شدن داشته باشد
دومین کارگاه روز سوم رویداد روایت شهر با موضوع «ارتباط با سوژه» و با حضور «مهدی زمانپور کیاسری» مستندساز برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، دومین کارگاه روز سوم رویداد روایت شهر با موضوع «ارتباط با سوژه» و با حضور «مهدی زمانپور کیاسری» مستندساز در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

زمانپور کیاسری در این کارگاه با طرح این پرسش که «سوژه چگونه شکل می گیرد؟» و «سوژه از کجا شروع می شود و به کجا ختم می شود» گفت: همواره باید به دنبال سوژه خاص رفت و سوژه ای را انتخاب کرد که مزیت رقابتی نسبت به سایر سوژه ها داشته باشد.

کارگردان مستند «علی جون» افزود: برای تعیین سوژه باید به دنبال کشف و شهود رفت. باید به دنبال ناشناخته ها رفت و اگر قرار است سراغ چیزهای شناخته شده برویم، باید ارزش آن را داشته باشد و به نوعی با سوژه های روزمره متمایز باشد.

کارگردان مستند «پاپلی» خاطرنشان کرد: سوژه زمانی خاص می شود که با برخی محدودیت ها مواجه می شود. از سوی دیگر، در سوژه همیشه به دنبال این باید باشیم که سوژه چگونه می تواند بر روح و روان مخاطب تاثیر بگذارد. اما ین که چه زمان این تاثیر را ایجاد می کند، پاسخ این است که «آنچه از دل بر بیاید، بر دل نیز می نشیند.»

این مستندساز در ادامه گفت: وقتی شما سوژه ای را انتخاب می کنید که خاص باشد و ویژگیهای منحصر به فرد داشته باشد و حتی بتواند بخشی از جریانات تاریخ را تغییر دهد و دنیای جدیدی را رقم بزند، می توند تاثیرگذار باشد. پس از آن نیز باید به سراغ آن بروید که این سوژه دارای چه عناصر و شخصیت هایی است. وقتی اینگونه سوژه ای به تصویر کشیده شود، طبیعتا بر دل و جان مخاطب نیز می نشیند و ماندگار نیز می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->