رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۱۰۰درصدی موارد شناسایی هاری در حیات وحش خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۱۰۱۵
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
افزایش ۱۰۰درصدی موارد شناسایی هاری در حیات وحش خراسان رضوی
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: شمار موارد مثبت ابتلا به هاری در حیات وحش استان در پنج ماه گذشته از سال۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰درصد افزایش داشته است.

دکتر محمدرضا بهروزیان شریف در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: از مجموع ۸۷مورد مشکوک ابتلا به هاری تعداد ۶۷مورد مثبت گزارش شده است و جواب مابقی هنوز گزارش نشده است.

وی افزود: بیشترین مورد ابتلا با ۴۰قلاده سگ و پس از آن ۲۰قلاده گربه مثبت است و مابقی اسب، الاغ، گاو، گوساله و شغال است.

این مسئول اظهار کرد: در مدیریت و کنترل بیماری هاری چهار اصل باید مدنظر باشد که شامل آموزش و ترویج با کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی، کنترل بیماری هاری در حیات وحش است که بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، کنترل بیماری در حیوانات صاحب‌دار توسط دامپزشکی با واکسیناسیون و در نهایت کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب که برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در کنترل بیماری هاری با واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار پیش بینی برای پنج ماه تعداد ۶۷هزارو ۸۱۷قلاده بوده که با تلاش مضاعف انجام شده ۸۲هزارو۸۳۲ قلاده با ۱۴۰درصد رشد محقق شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در شعاع بین سه تا ۳۰کیلومتر محل شناسایی مورد مثبت هاری انجام می‌شود، افزود: طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی با ۷۵درصد واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار، چرخه هاری شکسته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->