«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۷۵۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز «خط یک مشهد با آنکه این همه مسافر دارد، اما هنوز به صورت دو واگنی است. مشهد با این همه مسافر و زائری که دارد بهتر است تعداد واگن‌های قطار شهری را افزایش دهد تا مردم و زائران بهتر بتوانند از این خطوط استفاده کنند.» این پیامک نمونه‌ای از پیام‌های مردم برای خط یک قطار شهری مشهد است. در موضوع خط یک قطارشهری مشهد، افزایش واگن ها، خلاصه‌شده درخواست مردم برای این خط است.

پاسخ به درخواست شهروندان

درباره پیام‌های مردمی برای قطارشهری،  کم وکیف آن را از مجتبی زمانیان وحیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا می‌شویم. او در گفتگو با خبرنگار شهرآرا برای افزایش تعداد واگن‌های خط یک قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: در طرح خط یک قطار شهری مشهد تعداد ۱۲۰ واگن درنظرگرفته شده است، اما در نهایت ۶۰ واگن برای این خط تأمین شد.

به گفته زمانیان در سال‌های ابتدایی این تعداد واگن در قالب رام‌های سه واگنی برای خط یک قطارشهری مشهد در نظرگرفته شد. نکته‌ای که وجود داشت این بود که تعداد مسافر خط کم بود و قطار‌های درنظر گرفته شده پاسخگو بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه می‌گوید: با توجه به برنامه ریز‌ی های صورت گرفته و برای آنکه بتوانیم سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه را کم کنیم در ادامه، قطار‌های خط یک به صورت دو واگن شد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال قرارداد تأمین و افزایش واگن‌های خط یک بسته خواهد شد.

تا ۴ سال آینده کسری واگن جبران می‌شود

اینکه با این قرارداد قرار است چه تعداد واگن به خط اضافه شود را مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: همان طور که اشاره شد بنا به طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

توضیحی درباره سرفاصله خط ۲

ماجرای خط ۲ قطارشهری مشهد و طولانی بودن سرفاصله زمانی قطار خط ۲ یکی دیگر از موارد پرشمار پیامک‌های مردمی است. در یکی از پیامک‌ها آمده است: «چرا خط ۲ مترو مشهد هنوز ۹ دقیقه فاصله زمانی دارد. تعداد مسافر این خط به ویژه از سمت بولوار طبرسی و صبح‌ها بسیار زیاد است. اگر به مترو نرسیم باید ۹ دقیقه منتظر باشیم تا با قطار بعدی راهی شویم.»
تعیین زمان خط ۲ قطار شهری و درخواست مردم برای کاهش زمان این خط را نیز از مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا شدیم.

زمانیان‌ می‌گوید: خط ۲ و سرفاصله‌های تعیین شده بر اساس تعداد مسافر داخل ایستگاه‌ها تعیین می‌شود. در مورد خط ۲ نیز ۹ دقیقه زمان تعیین شده که برپایه ظرفیت قطار و تعداد مسافر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد می‌افزاید: در روز‌های خاص و زمان‌های پرتردد که تعداد مسافر داخل ایستگاه‌های قطار زیاد است، به صورت خودکار سرفاصله قطار کاهش می‌یابد تا بتوانیم تعداد مسافران داخل ایستگاه را مدیریت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->