سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم برپایی ۷۰ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسان در مسیر بارگاه منور رضوی خریداران غیر بومی خانه در مشهد شانس بیشتری دارند فضاسازی مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی کیفیت هوای مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اولویت‌های خراسان رضوی در مسیر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ | فراهم سازی زیرساخت‌های مسیر زیارت برای زائران پیاده دهه آخر ماه صفر عملکرد موفق نیرو‌های خدمات شهری مشهد در نجف اشرف |  کاهش چشمگیر زباله با برنامه‌ریزی دقیق + فیلم آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان شهردار مشهد مقدس: مجموعه ورزشی شهید بوکانی فردا افتتاح می‌شود | گامی مهم برای توسعه کشتی در مشهد توجه ویژه حوزه املاک شهرداری مشهد به استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس شهر برای تأمین منابع مالی نگاهی به تاریخچه ایوان «تلگراف خانه» و کاشی های آن
سرخط خبرها

۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۷۵۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
۶۰ واگن طی ۴ سال به خط یک متروی مشهد اضافه می‌شود
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز «خط یک مشهد با آنکه این همه مسافر دارد، اما هنوز به صورت دو واگنی است. مشهد با این همه مسافر و زائری که دارد بهتر است تعداد واگن‌های قطار شهری را افزایش دهد تا مردم و زائران بهتر بتوانند از این خطوط استفاده کنند.» این پیامک نمونه‌ای از پیام‌های مردم برای خط یک قطار شهری مشهد است. در موضوع خط یک قطارشهری مشهد، افزایش واگن ها، خلاصه‌شده درخواست مردم برای این خط است.

پاسخ به درخواست شهروندان

درباره پیام‌های مردمی برای قطارشهری،  کم وکیف آن را از مجتبی زمانیان وحیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا می‌شویم. او در گفتگو با خبرنگار شهرآرا برای افزایش تعداد واگن‌های خط یک قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: در طرح خط یک قطار شهری مشهد تعداد ۱۲۰ واگن درنظرگرفته شده است، اما در نهایت ۶۰ واگن برای این خط تأمین شد.

به گفته زمانیان در سال‌های ابتدایی این تعداد واگن در قالب رام‌های سه واگنی برای خط یک قطارشهری مشهد در نظرگرفته شد. نکته‌ای که وجود داشت این بود که تعداد مسافر خط کم بود و قطار‌های درنظر گرفته شده پاسخگو بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه می‌گوید: با توجه به برنامه ریز‌ی های صورت گرفته و برای آنکه بتوانیم سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه را کم کنیم در ادامه، قطار‌های خط یک به صورت دو واگن شد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال قرارداد تأمین و افزایش واگن‌های خط یک بسته خواهد شد.

تا ۴ سال آینده کسری واگن جبران می‌شود

اینکه با این قرارداد قرار است چه تعداد واگن به خط اضافه شود را مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد این طور پاسخ می‌دهد: همان طور که اشاره شد بنا به طرح خط یک نیازمند ۶۰ واگن دیگر است که امیدوارم با بستن قرارداد، واگن‌های این خط ظرف چهار سال آینده تکمیل شود.

توضیحی درباره سرفاصله خط ۲

ماجرای خط ۲ قطارشهری مشهد و طولانی بودن سرفاصله زمانی قطار خط ۲ یکی دیگر از موارد پرشمار پیامک‌های مردمی است. در یکی از پیامک‌ها آمده است: «چرا خط ۲ مترو مشهد هنوز ۹ دقیقه فاصله زمانی دارد. تعداد مسافر این خط به ویژه از سمت بولوار طبرسی و صبح‌ها بسیار زیاد است. اگر به مترو نرسیم باید ۹ دقیقه منتظر باشیم تا با قطار بعدی راهی شویم.»
تعیین زمان خط ۲ قطار شهری و درخواست مردم برای کاهش زمان این خط را نیز از مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد جویا شدیم.

زمانیان‌ می‌گوید: خط ۲ و سرفاصله‌های تعیین شده بر اساس تعداد مسافر داخل ایستگاه‌ها تعیین می‌شود. در مورد خط ۲ نیز ۹ دقیقه زمان تعیین شده که برپایه ظرفیت قطار و تعداد مسافر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد می‌افزاید: در روز‌های خاص و زمان‌های پرتردد که تعداد مسافر داخل ایستگاه‌های قطار زیاد است، به صورت خودکار سرفاصله قطار کاهش می‌یابد تا بتوانیم تعداد مسافران داخل ایستگاه را مدیریت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->