وعده ایلان ماسک برای به کارگرفتن ربات‌های تسلا از سال ۲۰۲۵ آیا گلکسی رینگ با گوشی‌هایی غیر از سامسونگ هم سازگار است؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد) کارت‌های ۲ میلیونی امروز راکی ربیت، دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۳ ۱۱  اتاق فرار در  مشهد | درباره نوع جدیدی از بازی‌های گروهی که  در  میان نوجوانان و  جوانان مخاطب زیادی پیدا کرده است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کارت‌های امروز راکی ربیت، یکشنبه ۳۱ تیر چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟ کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) همه‌چیز درباره بازی تلگرامی «راکی ربیت» Rocky Rabbit + آموزش دریافت سکه بیشتر راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) + آموزش عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) + آموزش اپل می‌گوید برای آموزش هوش مصنوعی خود از ویدیوهای یوتیوب استفاده نکرده است
سرخط خبرها

خارج‌کردن کرم زنده ۸ سانتی‌متری از مغز یک زن استرالیایی

  • کد خبر: ۱۸۱۶۶۸
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
خارج‌کردن کرم زنده ۸ سانتی‌متری از مغز یک زن استرالیایی
محققان برای اولین‌بار نوع جدیدی از ابتلای انسان به انگل را شناسایی کردند. در این مورد پزشکان در استرالیا یک کرم لوله‌ای انگلی به طول ۸ سانتی‌متر را به‌طور زنده از مغز یک زن ۶۴ ساله خارج نمودند.

به گزارش شهرآرانیوز - محققان دانشگاه ملی استرالیا و بیمارستان کانبرا می‌گویند یک زن ۶۴ ساله پس از جمع‌کردن «اسفناج نیوزلندی» از دریاچه‌ای که در آن پایتون‌های فرش زندگی می‌کردند، یک انگل مربوط به کرم لوله‌ای Ophidascaris robertsi را هم برمی‌دارد.

این نوع کرم لوله‌ای معمولاً در شکم مار پیتون فرش وجود دارد و از طریق مدفوع مار، تخم‌های خود را پخش می‌کند. با وجود اینکه فرد تماس مستقیم با مار‌ها نداشته است، تصور می‌شود که از طریق دست‌زدن به گیاه یا مصرف ناخواسته تخم‌های انگل به آن مبتلا شده است.

اولین مورد کشف کرم زنده در مغز انسان

پیداشدن کرم زنده ۸ سانتی‌متری در مغز یک زن استرالیایی

طبق مقاله‌ای که محققان منتشر کرده‌اند، برای اولین‌بار کرم لوله‌ای Ophidascaris در مغز یک پستان‌دار مشاهده شده است. زن مبتلا به این انگل، اولین‌بار در ژانویه ۲۰۲۱ و سه هفته پس از تحمل درد شکمی، سرفه‌های خشک و عرق شبانه به یک بیمارستان محلی مراجعه می‌کند. به‌نظر می‌رسد دلیل این موضوع، حرکت لارو کرم لوله‌ای از روده به سایر ارگان‌ها ازجمله کبد و ریه‌ها بوده است. در این مرحله از ریه نمونه‌برداری می‌شود، اما اثری از انگل نیست.

در آن زمان پزشکان به‌دنبال لارو درون بدن این فرد نبودند؛ البته با توجه به اینکه پیش از این ابتلا به این انگل مشاهده نشده بود، پزشکان نمی‌دانستند باید به‌دنبال چه چیزی باشند.

پیداشدن کرم زنده ۸ سانتی‌متری در مغز یک زن استرالیایی

در سال ۲۰۲۲ برای یک بازه زمانی سه‌ماهه، فرد دچار مشکل فراموشی و افزایش شدت افسردگی می‌شود. پزشکان در این مقطع زمانی از او MRI می‌گیرند که یک ضایعه در لوب پیشانی را نشان می‌دهد.

در این منطقه از مغز فرد، یک کرم لوله‌ای ۸ سانتی‌متری پیدا و خارج می‌شود. این کرم درون مغز این زن استرالیایی زنده بوده است. پس از برداشتن کرم، فرد تحت درمان قرار می‌گیرد تا لارو‌های احتمالی از بین بروند. لارو‌های این کرم می‌توانند تا ۴ سال در بدن حیوانات زنده بماند.

درحال‌حاضر این فرد تحت نظر تیمی از پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب قرار دارد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->