گوگل تمام ابزارهای هوش مصنوعی‌اش را در Gemini Enterprise جمع کرد کشف شواهد جدیدی از وجود اقیانوس باستانی در مریخ چین تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده ربات‌های صنعتی جهان شد نمایش شگفت‌انگیز سه دنباله‌دار زمردین در آسمان شب پاییز ۱۴۰۴ + تاریخ و بهترین مکان رصد در ایران قطع دسترسی به اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک در افغانستان | فیلترینگ گسترده اینترنت توسط طالبان سقف قانونی سود موبایل‌فروشان از فروش گوشی چقدر است؟ برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۵ اعلام شدند: مبدعان روش‌های نوآورانه‌ در طراحی و سنتز کاتالیزورهای فعال و پایدار ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل Y رونمایی شد | تغییرات جدید برای جذب مشتریان اقتصادی دلایل اصلی خرابی زودهنگام مودم چیست؟ دومین درخشش پیاپی گوگل در نوبل فیزیک | تقدیر از پیشگامان محاسبات کوانتومی سامانه اعتراض آنلاین به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی شد احتمال بروز اختلال موقت در بخشی از شبکه ارتباطی خراسان رضوی در بامداد پنجشنبه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) تقدیر اینستاگرام از برترین و نوآورترین محتواسازان با Rings Award ایلان ماسک: سال آینده یک بازی تولیدشده با هوش مصنوعی منتشر خواهیم کرد گوگل برای هک هوش مصنوعی جمینی جایزه ۲۰ هزار دلاری تعیین کرد آیا کابل شارژ هم از جعبه گوشی‌ها حذف خواهد شد؟ برندگان نوبل فیزیک ۲۰۲۵ اعلام شدند: کاشفان تونل‌زنی کوانتومی ماکروسکوپی و کوانتیزاسیون انرژی ChatGPT به ۸۰۰ میلیون کاربر هفتگی رسید | رشد بی‌سابقه در کمتر از دو سال گوگل: با محدودکردن نصب برنامه‌های اندروید از منابع غیررسمی به امنیت کاربران کمک می‌کنیم آیا قطع ارتباط با ماهواره‌های هدهد و کوثر به دلیل خرابکاری بوده است؟ برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۵ معرفی شدند: کاشفان سلول‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن
سرخط خبرها

گوگل این اطلاعات را از شما دارد

  • کد خبر: ۱۸۲۰۴۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
گوگل این اطلاعات را از شما دارد
گوگل اطلاعاتی از کاربران خود در اختیار دارد که اگر کاربران بدانند غافلگیر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، اینترنت درک ما از اطلاعات را کاملاً تغییر داده است، به ویژه پس از آن که موانع تعیین کننده برای دسترسی به آن اطلاعات و چگونگی استفاده از آن برداشته شده است.

وقتی اطلاعاتی را جست و جو می‌کنید یا می‌خواهید از چیزی که نمی‌دانید با خبر شوید، به شبکه جهانی وب متوسل می‌شوید و احتمالاً یک سایت وجود دارد که باید به آن مراجعه کنید که در صدر همه این سایت‌ها Google.com قرار دارد.

در حالی که متداول‌ترین صفت در مورد گوگل این است که همه چیز را می‌داند و هیچ اطلاعاتی از آن پنهان نیست، آیا تا به حال فکر کرده اید که این موتور جست و جو در مورد شما چه می‌داند؟

امروز، اطلاعات، تاریخ‌ها و به طور خاص، داده‌های خصوصی شما کالایی است که بدون اطلاع شما قابل فروش و مبادله است. البته گوگل با ارائه یک موتور جست و جوی رایگان نتوانسته به یکی از سودآورترین شرکت‌های جهان تبدیل شود.

با این حال، گوگل یک منبع ارزشمند برای هر کسی است. چه دانش آموزی باشید که به دنبال پاسخ یک امتحان هستید، چه بخواهید با یکی از دوستانتان بر سر متن آهنگ جدید بحث کنید، این موتور جست و جو نشان دهنده دانش فراوانی در همه زمینه‌ها است.

اما، هر بار که چیزی را جست و جو می‌کنید، گوگل در پشت صحنه یک نمایه برای شما ایجاد می‌کند.

از آن جایی که گوگل یا شرکت مادر آن، آلفابت، صاحب بسیاری از وب‌سایت‌های محبوب دیگر مانند جی‌میل و یوتیوب است، داده‌های مربوط به شما را از هر دوی این سایت‌ها نیز جمع‌آوری می‌کند.

خوشبختانه، در چند مرحله ساده، می‌توانید ببینید گوگل در مورد شما چه می‌داند. هنگامی که مرورگر خود را باز کردید و وارد Gmail یا Google شدید، می‌توانید در گوشه سمت راست بالای دکمه Applications و سپس روی Account کلیک کنید.

در بخش Privacy and personalization، روی Manage your data and privacy ضربه بزنید. در این صفحه، می‌توانید تمام ویژگی‌هایی را که Google بر اساس جست و جوها، سابقه YouTube و صندوق ورودی Gmail به شما مرتبط کرده است، ببینید.

بر این اساس، وقتی شما روی گزینه Maps time line در صفحه مدیریت داده‌ها و حریم خصوصی خود کلیک کنید و مکان‌هایی را که در ماه‌های گذشته بازدید کرده‌اید را در نقشه گوگل ببینید یا سابقه تمام جست و جو‌های خود روی «YouTube» و برنامه‌های دیگر مرتبط با گوگل مشاهده کنید، غافلگیر خواهید شد.

چگونه مانع از ردیابی خود توسط گوگل شویم؟ 

اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود و داده هایتان انجام دهید. حذف همه تنظیمات روشن و خاموش می‌تواند کمی خسته کننده باشد، اما اگر واقعاً نگران حریم خصوصی خود هستید، این بهترین اقدامی است که می‌توانید برای محافظت از خود انجام دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات توسط گوگل، غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات است.

مانند هر شرکت فناوری دیگری، Google سعی می‌کند شما را متقاعد کند که آن را روشن نگه دارید و به شما می‌گوید که اگر روشن نباشد تأثیر منفی بر تجربه آنلاین شما خواهد داشت.

اما منظور واقعی آن‌ها این است که نمی‌توانند شما را با تبلیغاتی که به طور تصادفی روی آن‌ها کلیک کرده اید هدف قرار دهند. در عوض، تبلیغات دیگری را مشاهده خواهید کرد که ممکن است به شما مربوط باشد یا نباشد و عمداً آن‌ها را نادیده بگیرید. پس از تغییر سوئیچ به حالت خاموش، باید از سیستم خارج شوید و مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید تا انتخاب جدید شما اعمال شود.

البته، اگر غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات خیلی ریشه‌ای به نظر می‌رسد، مطمئناً می‌توانید سایر ویژگی‌هایی را که Google به شما اختصاص داده است، مانند ردیابی مسیر، مکان و فعالیت در یوتیوب و صفحات وب را حذف و غیرفعال کنید.

با این حال، خطرناک‌ترین و مهم‌ترین آماری که باید مراقب آن باشید، سابقه موقعیت مکانی شما در Google Maps است. اگر افراد ممنوعه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، می‌تواند خطری جدی برای امنیت و حریم خصوصی شما ایجاد کنند.

شاید بهترین ویژگی که می‌توانید انتخاب کنید حذف خودکار است. این گزینه به طور خودکار تاریخچه شما را برای بازه زمانی مشخص شده پاک می‌کند.

این ویژگی به این دلیل مفید است که به شما امکان می‌دهد تاریخچه خود را برای استفاده شخصی خود نگه دارید، اما پس از مدت زمان معقولی، آن تاریخچه پاک می‌شود تا نه شما و نه گوگل نتوانید از آن استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->