دیدار مردم ۵ استان با رهبر انقلاب آغاز شد (۵ تیر ۱۴۰۳) دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران: راه‌حل ما، اصالت بخشیدن به صندوق و انتخابات است  استاندار خراسان رضوی از آمادگی ۱۰۰ درصدی تمامی شهرستان‌های استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه خبرداد آیا پول‌های بلوکه شده ایران در بحرین رهاسازی می‌شود؟ حماس: نتانیاهو می‌خواهد اسرای خود را بازگرداند و جنگ را ادامه دهد براساس مصوبه شورای امنیت کشور؛ تجمعات انتخاباتی تنها در فضای بسته خواهد بود تیراندازی در اوهایو آمریکا یک کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۴ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اوکراین خود درباره اهدافش تصمیم می‌گیرد شهادت ۲۱ فلسطینی در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به غزه (۴ تیر ۱۴۰۳) گزارش کامل چهارمین مناظره انتخاباتی + فیلم (۴ تیر ۱۴۰۳) پخش زنده چهارمین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۴ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در بحرین طرح شوم وزیر تندرو صهیونیست برای کرانه باختری اشغالی کرملین: پیشنهادات صلح اوکراین پابرجاست زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | تعداد رأی برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: تحریم‌ها قدرت خود را از دست داده است

  • کد خبر: ۱۸۲۰۷۱
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
آیت‌الله علم‌الهدی: تحریم‌ها قدرت خود را از دست داده است
امام جمعه مشهد گفت: امروز ما همه چیز داریم و همه چیز هم می‌توانیم به دست آوریم بدون اینکه با آمریکای ناپاک دست دهیم؛ پس تحریم‌ها قدرت خود را از دست داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز ۱۰ شهریورماه در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به سخنان اخیر رهبری مبنی بر نزدیک شدن کشور به قله‌ها، اظهار کرد: از روز نخست نهضت انقلاب، مبارزه ملت ایران با آمریکا و سلطه استکبار آغاز شد، چراکه شاه مزدور آمریکایی‌ها بود و با سرنگونی پهلوی، ما در حقیقت نظام سلطه غرب را شکست دادیم. 

وی ادامه داد: از پس از پیروزی انقلاب و حاکم شدن اسلام در این کشور، آمریکا درصدد براندازی جمهوری اسلامی برآمد و از طرق مختلف سعی کرده به این هدف خود دست یابد؛ زمانی روسای جمهور آمریکا ما را به حمله نظامی تهدید می‌کردند، اما اکنون مدتی است دیگر از گزینه نظامی علیه ایران چیزی نمی‌گوید. موشک‌ها و پهپاد‌های ما باعث شد که دیگر نه آن ترامپ دیوانه و عربده‌کش ما را به حمله نظامی تهدید کند و نه این بایدن بیهوش و بی‌حواس. 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه روش دوم آمریکا برای مبارزه با جمهوری اسلامی، اعمال تحریم‌های مختلف و راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه ملت ما بود، افزود:، اما امروز تحریم‌ها اثرگذاری خود را از دست داده است. وقتی ما در دو پیمان اقتصادی قوی و جهانی شانگ‌های و بریکس عضو شدیم، یعنی تحریم‌های آمریکا دیگر نقشی ندارد. ما با پهنه عظیمی از دنیا رابطه اقتصادی پیدا کردیم، به توسعه اقتصادی رسیدیم و هر چه بخواهیم صادر و وارد می‌کنیم. 

علم‌الهدی با بیان اینکه زمانی اقتصاد ما به زلف غرب گره خورده بود، عنوان کرد: مدام می‌گفتند برجام درست شود، نان و امنیت داریم. اما امروز این گره هم باز شده است و ما همه چیز داریم و همه چیز هم می‌توانیم به دست آوریم بدون اینکه با آمریکای ناپاک دست دهیم؛ پس تحریم‌ها قدرت خود را از دست داده است. 

وی با بیان اینکه روش دیگر آمریکا برای مقابله با نظام ما، راه‌اندازی جنگ بی‌امان فرهنگی است، اضافه کرد: ۴۰ سال است که این جنگ در جریان است و انواع فتنه‌گری‌ها و بی‌بندوباری‌ها همه در ذیل این جنگ صورت گرفته است. در ناآرامی‌های سال گذشته نیز دشمن خواست با ترویج بی‌حجابی با ما مقابله کند که شکست خورد. 

امام جمعه مشهد با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تحریم علمی ایران به عنوان روشی دیگر برای مقابله با جمهوری اسلامی، بیان کرد: اکنون، اما دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری، نشان می‌دهد تحریم‌های علمی آمریکا نیز شکست خورده است. شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها، اجرای پروژه‌های ما را نیمه‌کاره رها کردند و حتی یک سری اطلاعات هم علیه کشور ما به دست آوردند، اما نهایتا فناوران ما با یک سال و نیم تلاش، پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی را به اتمام رساندند و باعث شدند در ظرف یک سال بیش از ۵ میلیارد دلار برای کشور ثروت‌آفرینی شود؛ بنابراین امروز غرب کاملا از شکست ما ناامید شده است و طبق سخنان رهبری، ما به قله نزدیک شده‌ایم.

علم‌الهدی هم چنین با اشاره به دیدار اخیر رهبری با اعضای هیات دولت، گفت: ایشان در این دیدار از دستاورد‌های دولت تقدیر کردند. یعنی در حقیقت دستاورد‌های دولت سیزدهم در عرض دو سال، ما را به قله نزدیک کرده است. البته رهبری بر لزوم تقویت قدرت رسانه‌ای دولت و هم چنین حل مشکلات معیشتی نیز تاکید کردند تا نتایج دستاورد‌های دولت برای مردم روشن شود. 

وی ادامه داد: اگر دولت این قدرت را دارد که پس از ۲۰ سال تاخیر، در عرض یک سال و نیم بتواند پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی را به اتمام برساند، چرا مشکلات معیشتی مردم را حل نمی‌کند؟ دولت نباید این مسئله را کوچک بشمارد، چراکه به یک غباری تبدیل شده که بر روی اقدامات مثبت دولت نشسته و مانع از دیده شدن دستاورد‌ها توسط مردم می‌شود. 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر نرخ کالا‌های اساسی به قیمت گذشته بازگردد و ثابت بماند، معیشت مردم به ثبات می‌رسد. این که کار سنگینی نیست. امیدواریم دولت به این کار اهمیت ویژه دهد و مجلس هم برای تسریع آن کمک کند تا مردم از این تنگنای معیشتی رها شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->