افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون سیل در ننگرهار افغانستان ۱۳۰ کشته و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشت طالبان برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران شناسنامه الکترونیکی توزیع می‌کند کمبود بودجه؛ کمک‌های برنامه جهانی به نیازمندان افغانستان را کاهش داد فرماندار تایباد از آمادگی برای پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ خبرداد نگاهی به پیشینه عزاداری شیعیان قندهاری در مشهد + فیلم سقوط مرگبار اتوبوس در ولایت «بغلان» افغانستان با ۱۷ کشته
سرخط خبرها

نفر اول کنکور افغانستان: اگر دختران اجازه شرکت در آزمون داشتند، آن‌ها اول می‌شدند

  • کد خبر: ۱۸۲۷۱۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
نفر اول کنکور افغانستان: اگر دختران اجازه شرکت در آزمون داشتند، آن‌ها اول می‌شدند
دانش‌آموز پسری که در کنکور افغانستان نفر اول شده می‌گوید که اگر دختران اجازه شرکت در کنکور را داشتند، احتمالا آن‌ها اول می‌شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود، دانش‌آموز اهل ولایت فراه افغانستان که نفر اول آزمون کنکور سال۱۴۰۲ شده است، می‌گوید که اگر به دختران اجازه شرکت در کنکور داده می‌شد، ممکن بود یک دختر نفر اول شود.

به‌گفته‌ او، در سال‌های گذشته که دختران اجازه شرکت در کنکور را داشتند، نفرات برتر از دختران بودند.

او اضافه می‌کند: ما در سال‌های گذشته بیشتر از پسران، رتبه برتر دختر داشتیم. طبعا امکان داشت که آنان (دختران) اول شوند، اگر شرکت می‌کردند.

نفر اول کنکور افغانستان خطاب به طالبان گفت که وقتی یک مرد تحصیل می‌کند، فقط یک مرد تحصیل کرده است، اما وقتی یک زن تحصیل کند، گویا یک جامعه تحصیل کرده است.

محمود تاکید کرد: اگر ما امروز دکتر زن، معلم زن و مهندس زن نداشته باشیم، جامعه با رکود مواجه می‌شود.

طالبان پس از تسلط در افغانستان، زنان و دختران را از آموزش، تحصیل و کار محروم کردند.

این گروه امسال به دختران اجازه شرکت در کنکور را ندادند.

پیش از حاکمیت طالبان، برای دو سال متوالی سلگی و شمسیه از داوطلبان دختر نفرات اول کنکور افغانستان شده بودند و همچنین ۱۰ نفر برتر کنکور در این کشور عمدتا دختران بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->