پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟ دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم روی آنتن می‌رود چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یک نماینده مجلس: لیست اساتید اخراجی از دانشگاه غیرواقعی است

  • کد خبر: ۱۸۲۸۹۳
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
یک نماینده مجلس: لیست اساتید اخراجی از دانشگاه غیرواقعی است
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیرواقعی بودن لیست اساتید اخراجی از دانشگاه‌ها تاکید کرد: برخی از اساتید که نام آن‌ها در لیست جعلی آورده شده، اخراج خود را از دانشگاه تکذیب کردند.

به گزارش شهرآرانیوز محمدصالح جوکار با اشاره به فضاسازی رسانه‌های بیگانه در خصوص اخراج برخی از اساتید از دانشگاه‌ها و انتشار لیست‌های جعلی، بیان کرد: در وهله اول باید بگویم وجود چنین لیستی مبنی بر اخراج برخی اساتید از دانشگاه‌ها تکذیب شده و دروغ است. نام برخی از اساتید در این لیست آورده شده که خودشان تکذیب کردند. یا نام برخی از اساتید در این لیست آورده شده که قبلا فوت شده اند. این موضوع نشان می‌دهد که این لیست واقعی نبوده و کذب است.

لیست اساتید اخراجی در راستای تشویش اذهان عمومی تنظیم شده است

وی در ادامه اظهار کرد: عده‌ای این لیست را در راستای ایجاد تشویش در اذهان عمومی جامعه تنظیم و منتشر کردند. رسانه‌های معاند با انتشار چنین شایعاتی به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در جامعه هستند. از سوی دیگر اساتیدی که گفته می‌شود از دانشگاه اخراج شده‌اند، مگر خودشان نمی‌توانند صحبت کنند؟ چرا باید دیگران به عنوان وکیل این‌ها صحبت کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که به عنوان مثال بنده کارمند یک اداره‌ای بوده و برخلاف ضوابط و مقررات دست به اقداماتی زده‌ام. هر سازمان و اداره‌ای کمیته‌ای تحت عنوان رسیدگی به تخلفات دارد. این کمیته راجب نحوه برخورد با تخلف بنده تصمیم می‌گیرد و رای این کمیته نیز قطعی است. فرد می‌تواند بعد از رای کمیته نیز به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

ساز و کار رسیدگی به تخلفات و اعتراض به حکم صادره در هر دستگاهی مشخص است

وی در ادامه تاکید کرد: هر دستگاه و هر اداره‌ای برای رسیدگی به تخلفات دارای یک کمیته است و سازو کار این کارگروه یا هیات نیز برای رسیدگی به تخلفات افراد کاملا مشخص است. اگر در محیط دانشگاه نیز یک فردی خلاف مقررات و ضوابط عمل کرد، آیا رسیدگی به تخلفات وی جایز است یا نیست؟ قطعا این حق سازمان است که رسیدگی لازم را در این زمینه داشته باشد. اصل موضوع یعنی رسیدگی به تخلف در جای خود باقی است.

وی افزود: اینکه هیاهو به پا کنیم و در سطح جامعه اخبار کذب منتشر کنیم و در راستای تشویش اذهان عمومی گام برداریم قابل قبول نیست. بایستی یک راستی آزمایی لازم در این زمینه صورت گیرد. اخراج اساتید از دانشگاه نیز روندی دارد. اگر استادی اخراج شود می‌تواند به رای هیات اعتراض کرده و در دیوان شکایت کند. نیازی به چنین فضاسازی‌ها نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->