غدیر، شناسنامه و هویت شیعه است شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع) برپایی ایستگاه‌های نقاشی غدیر ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

افزایش ظرفیت دفاتر امانات وسایل حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر

  • کد خبر: ۱۸۳۱۳۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
افزایش ظرفیت دفاتر امانات وسایل حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر
به مناسبت دهه آخر ماه صفر، دفاتر امانات وسایل با افزایش تعداد دفاتر، گسترش ظرفیت قفسه‌ها و تقویت نیرو به صورت شبانه‌روزی در ورودی‌های حرم مطهر رضوی آماده خدمت‌رسانی به محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

به گزارش شهرآرانیوز، اداره امانات و اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با توجه به تشرف میلیونی زائران و مجاوران در ایام پایانی صفر به ویژه در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به این حریم قدسی، تعداد دفاتر بخش امانات وسایل خود را از ۱۲ به ۱۷ دفتر فعال خواهد رساند.

همچنین این اداره افزایش تعداد درگاه‌های دریافت وسایل از ۴۵ به ۶۴ درگاه و تعداد قفسه‌های فعال دفاتر امانت وسایل را از ۱۰ هزار به ۱۸ هزار قفسه در دستور کار دارد.

عموم دلدادگان شمس الشموس (ع) با آرامش‌خاطر می‌توانند طبق ضوابط فعلی، وسایل خود اعم از کیف و چمدان را به دفاتر بخش امانت وسایل حرم مطهر رضوی بسپارند. این دفاتر در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر آماده خدمات‌رسانی است.
همچنین تعدادی از دفاتر بخش امانات وسایل به ارائه خدمات تحویل صندلی چرخدار امانی برای استفاده زائران و مجاوران سالمند و توان‌یاب اختصاص دارد که این دفاتر در ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های ۳ و ۱ فعال است چنان‌که به مناسبت دهه پایانی صفر، نزدیک به ۱۷۰۰ صندلی چرخدار امانی آماده استفاده شده است.

 

این دفاتر در برخی از ورودی‌ها به صورت مجزا خدمات‌رسانی می‌کنند، به عبارتی دو دفتر جداگانه برای تحویل صندلی چرخدار و امانت وسایل وجود دارد. در ورودی‌های زیرسطحی در پارکینگ‌ها فقط دفتر تحویل صندلی چرخدار وجود دارد که خدمات امانات وسایل را نیز انجام می‌دهند. حتی این دفاتر در پارکینگ‌های ۳ و ۱، ارائه خدمات امانت چادر به بانوان را نیز برعهده دارند.

همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد دفاتر موقت امانات در صورت نیاز شده است. هر وسیله‌ای نیز که در دفاتر امانات وسایل حرم مطهر رضوی از زائر یا مجاور گرفته شود، به او در قبال آن قبض رسید داده می‌شود.

گفتنی است، از زائران و مجاوران تقاضا می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به دریافت وسایل خود از دفاتر امانات حرم مطهر رضوی و تحویل صندلی‌های چرخدار امانی اقدام کنند تا امکان خدمات‌رسانی شایسته به عموم عزاداران در ایام پایانی صفر فراهم شود. در صورت امکان نیز برای تسهیل ورود خود بدون وسایل به حرم مطهر مشرف شوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->