تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون شهردار مشهد: بوستان زائر پذیر غدیر برای اسکان زائران آماده است

  • کد خبر: ۱۸۳۲۲۰
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
معاون شهردار مشهد: بوستان زائر پذیر غدیر برای اسکان زائران آماده است
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس گفت: بوستان زائرپذیر غدیر برای اسکان زائران آماده و تمام امکانات رفاهی برای آن‌ها تامین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی در نشست خبری قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران اظهار کرد: از یک ماه گذشته برنامه‌ریزی‌ها درخصوص دهه پایانی صفر انجام شده است و تمام نیرو‌های پاکبان در سه شیفت کاری در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم از دو روز آینده از عمق ده کیلومتری هفت محور ورودی به شهر نظافت را آغاز کنیم، افزود: همچنین با هماهنگی فرمانداری مشهد سرویس بهداشتی و دوش‌های سیار در مراکز اسکان اضطراری و موکب‌ها نصب شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس تاکید کرد: امسال کار جدیدی طراحی شد و آن هم استفاده از نوجوانان است، لذا ١۵٠نفر از نوجوانان باشگاه مانا نحوی خدمت رسانی به زائران را آموزش دیده‌اند و قرار است در عرصه میدان شهدا حضور داشته باشند.

یعقوبی گفت: همچنین در حوزه ایمنی، تنظیف شهری و تفکیک زباله خدمات لازم را ارائه خواهیم داد و به تمام نیرو‌ها آموزش‌های لازم داده شده است. ماشین‌آلات پسماند شهرداری به دلیل اینکه تفکیک زباله را از مبدا فرهنگ‌سازی کنند در محدوده ثامن در خیابان‌های فرعی مستقر خواهند بود.

وی اضافه کرد: امسال در دهه اول محرم با توجه به محدودیت‌های ایمنی که برای سطل‌های زباله داشتیم، یک‌سری جایگاه‌های شفاف زباله در مسیر اتوبوس‌های بی‌آرتی، در سطل‌های زباله موجود و جایگاه‌های دیگر ایجاد کردیم که این طرح را در دهه پایانی صفر ادامه خواهیم داد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس تاکید کرد: ٢٢دستگاه وضوخانه سیار در چهار محور منتهی به حرم مطهر نصب شده و اگر امکانش وجود داشته باشد تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت. در حوزه ایمنی نیز ضمن اینکه تمام ایستگاه‌ها فعال هستند، ٣۵دستگاه خودروی سبک و سنگین و صدنفر از آتش‌نشانان در اطراف حرم مطهر مستقر هستند.

یعقوبی ادامه داد: بازدید از اماکن و موکب‌ها به صورت مستمر انجام خواهد شد. اسکان‌های اضطراری در حد کامل با ظرفیت موجود آماده شده‌اند. طبق دستور فرماندار برای اولین بار دو جایگاه برای توزیع یخ بسته‌بندی در اطراف حرم پیش‌بینی کرده‌ایم.



وی با اشاره به اینکه تمام آبخوری و سرویس‌های بهداشتی رفع نقص و هماهنگی‌های لازم با مساجد برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی سیار در محل‌های موردنیاز نصب شده است. بوستان زائرپذیر غدیر برای اسکان زائران آماده و تمام امکانات رفاهی برای آن‌ها تامین شده است.

وی گفت: در حوزه توزیع آب شرب علاوه بر توزیع بسته‌بندی، تانکر‌های شهرداری در محور‌های لازم خدمات ارائه خواهند داد. هشت دستگاه نیسان نیز برای این موضوع ضدعفونی می‌شود. همچنین اکران‌های شهری انجام و ریسه‌ها را به رنگ قرمز تغییر داده‌ایم. غرفه‌هایی برای تنظیم بازار در اطراف حرم مطهر شکل خواهد گرفت که هفت غرفه آماده شده است.

پاکسازی محور‌های ورودی به مشهد در مسیر تردد زائرین پیاده

همچنین در این جلسه رییس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهردای مشهد از پاکسازی محور‌های ورودی به مشهد در مسیر تردد زائرین پیاده خبرداد.

فرهاد ذبیحی با بیان این خبر اظهار کرد: اقدامات لازم برای پاک‌سازی مسیر پیاده روی زائرین امام هشتم آقا علی بن موسی الرضا (ع) پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: از ۲۰ شهریور تا ۲۲ شهریور به مدت سه روز، هفت محور ورودی شهر مشهد شامل جاده قدیم قوچان، جاده جدید قوچان، جاده قدیم نیشابور، جاده فریمان، جاده سرخس، جاده میامی و جاده کلات در مسیر عبور زائران پیاده، توسط پاکبانان و با تامین ماشین آلات مورد نیاز جهت خاکبرداری و حمل نخاله، پاکسازی می‌شود.

رییس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهردای مشهد در پایان گفت: توزیع کیسه پلاستیکی زباله در بین ایستگاه‌های صلواتی و پاکسازی و شست‌وشوی مخازن زباله و محوطه اطراف این ایستگاه‌ها از دیگر اقدامات این حوزه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->